Strona 1 z 4

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: pn mar 15, 2010 00:07
autor: krzysiiekb
Witam.

Chciałem zmienić silnik z GOLFA III GT 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM, co dokładnie będę musiał wymienić? Jakich części będę potrzebował? Czy mocowania będą pasowały? Skrzynia, sprzęgło itd będzie pasowało z mojego? Proszę o szczegółową instrukcję mnie w tym temacie bo nie bardzo się na tym znam. Proszę również o napisanie mi jakie poszczególne elementy, nawet te najmniejsze, które będą potrzebne przy przekładce będą mi potrzebne, bo muszę podliczyć budżet.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam.

: pn mar 15, 2010 09:18
autor: emil429
Kolego najlepiej to jak byś kupił jakiegoś rozbitka i z niego przekładał to co Ci potrzebne, ale jeżeli planujesz sam silnik to musisz się liczyć z tym ze skrzynia od 1.8 jest słabsza jak i sprzęgło ale po złożeniu na pewno będzie to jezdzić z kumplem wkładałem takie coś do vento i śmiga sobie. Na pewno będziesz potrzebował kompletną instalacje od silnika do skrzynki bezpieczników, wszystkie mocowania są takie same także z tym nie musisz się martwić. Pompki paliwowej nie zmienialiśmy tak więc Twoja też powinna wystarczyć. Najlepiej jak byś sam wyjmował silnik z dawcy wtedy będziesz wiedział co i gdzie no i przede wszystkim instalacji sobie nie pokaleczysz. Nie pakuj się tylko w instalacje od passata B3 nie pasi do 3 najlepiej jak by to było z 3 ale od passata B4 jest taka sama jedynie ze skrzynią możesz mieć problem bo z tego co pamiętam to w passacie jest inaczej rozwiązane czytanie prędkości. Jak byś miał jakiś problemik to pisz na PW chętnie pomogę robiłem to dwa razy najpierw u siebie wkładałem 2E do dwójki no i z kumplem do vento.

: wt mar 16, 2010 16:17
autor: Leszek Madison
emil429 pisze:skrzynia od 1.8 jest słabsza jak i sprzęgło
Nie słyszałem, żeby była słabsza, a jedynie nieco "krótsza". Z moich informacji wynika, że skrzynia z 1.8 pasuje bardzo ładnie, ale warunkiem jest pozostawienie sprzęgła z 1.8.
emil429 pisze:Pompki paliwowej nie zmienialiśmy tak więc Twoja też powinna wystarczyć
Chyba nie, bo 1.8 i niżej mają pompę 1.2 Bara, a 2E ma 3.0 Bara. Nie ma to wpływu??

: pn kwie 05, 2010 10:40
autor: smolka007
kumpel mial 1.8 gt wzucil teraz z toledo 2.0 8v komputer troszke za slaby ale takto wszystko pasuje cacy

: śr kwie 07, 2010 21:59
autor: LeszczVW
smolka007 pisze:kumpel mial 1.8 gt wzucil teraz z toledo 2.0 8v komputer troszke za slaby ale takto wszystko pasuje cacy
Kolego sam przekladalem silnik 2E z toledo do mojego mk2 skrzynia zostala z 1.8 abs smiga wszystko elegancko co do pompy paliwa nr na pompie z toledo ten sam co 1.8 wyglad wszystko to samo wiec na 100% musi ryrać :food: najlepiej jak bedziesz mial cale autko bierzesz wtedy co chcesz a nie szukasz po szrotach bo czegos brakuje :kac:

: śr kwie 07, 2010 22:40
autor: GOLFISTA18
Wiam stwierdziłem ze niema sensu zakładać nowego postu. W mk3 mam 1.4 abd w wakacje zamierzam wsadzić 2e z seata toledo i teraz moje pytanie czy wiazka z seata podejdzie do puszki bez problemu i czy mocowanie silnika i skrzyni jest takie samo jak w mk3??? mam na oku całe toledo po dzwonie :food: pozdrawiam

: śr kwie 07, 2010 23:28
autor: imperfectCell
nie wiem jak to bylo z przedlifotwymi toledo ale ja mialem wersje przejsciowa 95r. Zawias caly byl z golfa GTI sanki wahacze sabilizator itp. mocowania silnika to samo co w golfie. Sa 2 pompy paliwa jak w golfie II wiec do mk3 nie podejda. W elektryce jest troche inaczej zrobione bo jest jedna duza wiazka a nie jak w golfie dzielona na mniejsze. Jest inne sterowanie niektorymi z osprzetu (dmuchawy,silniczki lamp etc) no i toledo ma licznik na linke wiec trzeba do wiazki dolozyc polaczenie na impulsator

: czw kwie 08, 2010 07:53
autor: GOLFISTA18
a gdybym miał wiązkę z golfa gti?? to podejdzie ona do osprzętu silnika z toledo??? seat jest 93r kielichy jak w golfie II/III stary typ

: czw kwie 08, 2010 20:52
autor: imperfectCell
podejdzie z tym ze musisz kupic impulsator i wkrecic go w skrzynie biegow seatowska

: wt kwie 13, 2010 15:33
autor: Leszek Madison
Wracając do tematu, chciałem zwrócić uwagę, że linga gazu w 1.8 ABS jest za długa dla silnika 2E.

[ Dodano: 19 Kwi 2010 12:29 ]
Jestem już po swapie, wszystko śmiga jak ta lala :)

Chciałbym zwrócić uwagę, że przy zmianie z Monotronic na Digi będzie nam potrzebny jeszcze sterujący przekaźnik nr 30 ;)

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

: śr lip 25, 2012 22:53
autor: emil429
Skrzynia 5 powinna być w 2E, a Twoje pytanie pewnie dotyczy czy skrzynia z RP podejdzie do 2E? Tak podejdzie tylko sprzęgło musisz też z RP założyć,(niektóre 2E miały sprzęgła na wąski wieloklin,ale większość ma duży) a tak w ogóle 2E ma inna przełożenie skrzyni, ale jakoś to będzie jechać.