Jak wzmocnić sprzęgło domowymi sposobami?? FOTO PORADA :D
: wt mar 09, 2010 16:10
A wiec tak!! Dzięki pomocy pewnego użytkownika z forum forda PROBE dostałem przepis na wzmocnienie sprzęgła, a mianowicie docisku!!! No i mam zamiar się nią z wami podzielić bo cennik Pana Radzikowskiego jest stanowczo za wysoki żeby płacić 1000zł za coś co mozemy zrobić samemu w domu a koszta nie przekraczają 100zł...
(opracowane na docisku z silnika vr6)
na początek potrzebujemy dwa dociski! Jeden najlepiej nowy a drugi moze być używany! Ja posiadam jeden używany z 9a (dawca) i nowy docisk z silnika vr6!
1. rozwiercamy zaznaczone nity w starym i nowym docisku
2. rozkładamy każdy z docisków na 2 części
3.rozwiercamy kolejne zaznaczone nity w starym i nowym docisku
4.wyjmujemy blaszkę sprężynującą tzw. "słoneczko" ze starego i nowego docisku, wyjmujemy również dwa metalowe koła ( w każdym z docisków są po dwa jedno koło pod słoneczkiem i drugie nad )
Wszystkie nity które teraz rozwierciłeś (9 w starym i 9 w nowym docisku) trzeba zachować bo sie przydadzą
5. musimy najpierw wyrównać denko nita... Tak mniej więcej wygląda nit po wyciągnieciu go z docisku (patrząc na niego z boku)
czerwoną część należy zeszlifować
6. po wyrównaniu nita musimy go rozwiercić i nagwintować na śrubę 6 (widok z góry)
trzeba pamiętać ze otwór musi być centralnie na samym środeczku nita!!!!
7. następnie czapkę nita trzeba przyciąć z obu stron tak aby móc założyć na nią płaski klucz 13
Tak powinien wyglądać gotowy nit!! tylko ze moj nit jest juz zamontowany tu musicie użyć trochę wyobraźni!!
8. kupujemy 12 śrub 6 i 3 nakrętki do nich!! i teraz BARDZO WAŻNA RZECZ!!! nie mogą to być byle jakie śruby!! najlepiej wszystko mieć o twardości 8.8!!!
9. Do "obudowy" z nowego docisku wkładamy jedno metalowe koło i dwa "słoneczka" i skręcamy to śrubkami i nagwintowanymi nitami! TAK TO MA WYGLĄDAĆ!!
10.żeliwną tarcze przykręcamy pozostałymi 3ma śrubkami i nakrętkami i GOTOWE!!
MAM NADZIEJE ŻE SIĘ KOMUŚ PRZYDA FOTY TAKIE ŚREDNIE BO FONEM ROBIONE I TROCHĘ MAŁO BO PÓŹNO MI SIĘ WSPOMNIAŁO O TYM!!
(opracowane na docisku z silnika vr6)
na początek potrzebujemy dwa dociski! Jeden najlepiej nowy a drugi moze być używany! Ja posiadam jeden używany z 9a (dawca) i nowy docisk z silnika vr6!
1. rozwiercamy zaznaczone nity w starym i nowym docisku
2. rozkładamy każdy z docisków na 2 części
3.rozwiercamy kolejne zaznaczone nity w starym i nowym docisku
4.wyjmujemy blaszkę sprężynującą tzw. "słoneczko" ze starego i nowego docisku, wyjmujemy również dwa metalowe koła ( w każdym z docisków są po dwa jedno koło pod słoneczkiem i drugie nad )
Wszystkie nity które teraz rozwierciłeś (9 w starym i 9 w nowym docisku) trzeba zachować bo sie przydadzą
5. musimy najpierw wyrównać denko nita... Tak mniej więcej wygląda nit po wyciągnieciu go z docisku (patrząc na niego z boku)
czerwoną część należy zeszlifować
6. po wyrównaniu nita musimy go rozwiercić i nagwintować na śrubę 6 (widok z góry)
trzeba pamiętać ze otwór musi być centralnie na samym środeczku nita!!!!
7. następnie czapkę nita trzeba przyciąć z obu stron tak aby móc założyć na nią płaski klucz 13
Tak powinien wyglądać gotowy nit!! tylko ze moj nit jest juz zamontowany tu musicie użyć trochę wyobraźni!!
8. kupujemy 12 śrub 6 i 3 nakrętki do nich!! i teraz BARDZO WAŻNA RZECZ!!! nie mogą to być byle jakie śruby!! najlepiej wszystko mieć o twardości 8.8!!!
9. Do "obudowy" z nowego docisku wkładamy jedno metalowe koło i dwa "słoneczka" i skręcamy to śrubkami i nagwintowanymi nitami! TAK TO MA WYGLĄDAĆ!!
10.żeliwną tarcze przykręcamy pozostałymi 3ma śrubkami i nakrętkami i GOTOWE!!
MAM NADZIEJE ŻE SIĘ KOMUŚ PRZYDA FOTY TAKIE ŚREDNIE BO FONEM ROBIONE I TROCHĘ MAŁO BO PÓŹNO MI SIĘ WSPOMNIAŁO O TYM!!