Strona 1 z 2

2E + turbo

: wt mar 02, 2010 10:35
autor: pablo1991
jestem w posiadaniu golfa mk3 i zastanawialem sie nad tzw soft turbo, mam gareta t2 i jaki bylby do niego odpowiedni kolektor wydechowy zeby ja zamontowac w 2E?
dla pewnosci silnik dostanie druga uszczelke pod glowica.

z gory dzieki za odpowiedz :pub:

: wt mar 02, 2010 23:26
autor: rysiektr

: śr mar 03, 2010 01:21
autor: SmokE88
kolektor to male piwo pospawac sobie mozesz jak potrafisz... pozatym t2 troche za male do 2l silnika... pozatym zdajesz sobie z tego sprawe ile to kosztuje??
-pompa
-tłoki
-korbowody
-wtryski
-sprzegło
-regulatory
-sportowe wałki
mase tego jest i mase to kosztuje ja juz na turbo do silnik 9a 2.0 16v wydalem 16000zł i to jeszcze nie koniec bo turbo mi brakuje... o wiele bardziej sie oplaca kupic silnik z mk4 1,8 20v turbo i swapa zrobic... taniej i pewniej!!

: śr mar 03, 2010 08:45
autor: pablo1991
tyle ze nie chodzi mi o niewiadoma jaka moc, chce zamontowac tz soft turbo dla samej satysfakcji, ktore bedzie dmuchalo do 0,5 wiec raczej do tego nie bedzie trzeba kutych tlokow, korb...
spodziewan sie na koszt ok 3tys na uzywanych czesciach + jakis dodatkowy na pozostale nieprzewidziane wydatki

a jakie turbo bys proponowal do tego silnika pod to co ja chce zrobic?

: śr mar 03, 2010 08:55
autor: SmokE88
od biedy moze byc te t2 do 0,5 bara... a jak odprężysz silnik ??

: śr mar 03, 2010 10:54
autor: TAZ
Silnika samą drugą uszczelką nie odprężysz. Trzeba robić kanapkę ze stalą w środku. Kolektor się spawa samemu jak się umie, a jak nie to spawacza trzeba znaleźć co TIGiem spawa. Potem kolektor trzeba wygrzać. Wtryski na pewno trzeba zmienić na większe. A jak już wszystko poskładasz to trzeba remap kompa robić bo seryjny program tego nie obsłuży jak należy. Po prostu pewnego dnia jadąc ładną prostą tłoki spłyną do miski bo mieszanka będzie za uboga. :grin:

: śr mar 03, 2010 11:41
autor: SmokE88
turbo za 3ooozl nie widze poprostu tego... moje mialo byc do 1oooozl :D ale nieprzewidywane wydatki doszły :D

: pt mar 05, 2010 09:59
autor: marcintju
pablo1991, trzeba ci wyspawać kolektor, zrobić spływ do miski olejowej, zasilanie spod czujnika ciśnienia oleju (trójnik), chłodnica olejowa obowiązkowo, większe wtryski, dorobić odpowiedni dolot, ewentualna regulacja kompa, chociaż przy większych wtryskach i małym doładowaniu może być zbędna, zalać lepszy olej, może mobila 5W50 albo jakiś wyczynowy,
największym kosztem w tym wypadku będzie kolektor wydechowy,
z czasem dojdziesz na jakie doładowanie możesz sobie pozwolić...
oczywiście przeskakujesz na bełt 98

PS możesz założyć metalową uszczelkę pod głowice i zebrać nieco na frezarce tłoki, żeby odprężyć silnik

: pt mar 05, 2010 12:28
autor: SmokE88
zebrać nieco ?? to trzeba dokładnych wyliczeń zeby tłok nie stracił swoich właściwości co do wyważenia i wytrzymałości!! w ingerencję w tłoki bym sie nie bawił!! Wcale kolektor nie bedzie taki drogi!! jak sam zrobi i zawiezie go do wygrzania najlepiej do jakiegos kowala... (zakładu gdzie robią kute płoty) to zmiesci sie w 300zł :D a koszt chłodnicy oleju to wyjdzie go ok 1300zł... wtryski z g60 mysle ze mu wystarczą + DIGI 1 KOMPLETNY!! z czujnikami i elektryka ok 1200zł dwie uszczelki metalowe + podkładka to ok 500zł Strojenie ok 1000zł turbo mówi ze ma to nie liczę spływ do miski tez nie licze bo chłopak sam moze zrobic i na bank bedzie potrzebował jeszcze tak z 1000zł na inne szpargały ktore wychodzą w praniu!! wiec minimum to 4300zł + 1000zł na nieprzewidziane wydatki!! NIE MA SZANS ZA 3000ZŁ ZROBIC TURBO!!!!!! AHH nawet ic nie było liczone ani wydech i o rurowanie :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm: :helm:
za 3kpl to moze jedynie swapa zrobic na cos mocniejszego... silnik sprzeda 3kpl doda i kupi juz cos fajnego... A jak sie uprze na turbo to niech kupi golfa 4 1,8 20v Turbo ANGOLA najlepiej potrzaskanego i zrobi sobie swapa i tem bedzie miał bardzo dobra baze na przyszłe mody i krecic go bedzie mogl na doladowaniu ponad 0.5 bara... a reszte z golfa na czesci!! :ass: :ass: :ass: tak bedzie najlepiej i najtaniej

: sob mar 06, 2010 08:47
autor: evolution
SmokE88, jestes w bledzie mozna miec turbo w aucie majac na to 3000 pln, bierzesz ta kase jedziesz do turbiniarza kupujesz cokolwiek ( no chyba ze chcesz nowe to akurat 3kpln na styk wystarcza na suszarke) pozniej wrzucasz to co masz w rekach ( turbo i kase) do bagaznika z mocnym postanowieniem ze juz tego z tamtad nie wyjmiesz i masz juz turbo w aucie za 3000. tak na powaznie... kazde turbo to kilkanascie tysiecy dochodzace do kilkadziesiat.

: sob mar 06, 2010 11:58
autor: SmokE88
evolution, ciekawy sposob na turbo :D opatentuj to :D:D hehe no ale turbo jest :D ja myslalem ze mi 10kpl mi styknie a na to co ja chce to i w 20kpl sie nie zmieszcze :D

: sob mar 06, 2010 17:24
autor: imperfectCell
SmokE88, jak swap kosztuje 3 tsyie to niech kaktus mi wyrosnie na glowie... chyba zez zmnieniamy z 1.8 na 1.4 :D za sam caly kpl do swapa wychodzi 3 kafle a gdzie tutaj czesci ala rozrzad, oleje, plyny, czesci zawieszenia itp? :D pomijajac juz fakt ze wszytsko robi sie samemu. Ja sam wszytsko robie u siebie i swap na ABFa w tym momencie juz wyszedl mnie 4 tys a auto nadal nie jezdzi :D pozdro

: sob mar 06, 2010 18:28
autor: SmokE88
zależy co masz na mysli pisząc SWAP ?? Dla mnie to sama przekładka silnika + zrobienie elektryki tak zeby odpalił i pojechał a nowe płyny oleje rozrząd to juz inna bajka ktorą też należy wykonać ale nie zaliczam tego już do swapu... ja zrobilem swapa za dokładnie 300zł z 1.8 na 2.0 16v tylko ze kupiłem całego dawce za 700zł i potem troche szpargałów sprzedałem czyli kasy troche odzyskałem i reszta na złom... POKAZ FOTO Z KAKTUSEM!!!
POZDRO :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck:

: ndz mar 07, 2010 21:14
autor: imperfectCell
SmokE88, a jak myslisz co maja na mysli ludzie ktorzy pytaja o koszt swapa? :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck:

[ Dodano: 07 Mar 2010 20:17 ]
bo na moje nikt nie pyta o silnik zalany starym olejem i z woda w ukladzie chlodzenia. No i jedna wazna sprawa nie policzyles wlasnego czasu i wkladu pracy chyba ze u was silniki same sie montuja