Strona 1 z 2
Jakie turbo do 9a ?? 2.0 16v + Turbo
: pn lut 08, 2010 17:06
autor: SmokE88
Witam!
tak jak w temacie! Mam dylemat bo posiadam turbo Garrett t3 tylko ze ma juz delikatne lyuzy <w osi i poprzeczne> ale nic nie obciera jeszcze... i boje sie go montowac i chce kupic jakies nowe... osobiscie mysle iz t3 nie jest zle ale 300km to raczej z niej nie wyciagne...
i mam na oku Garretta GT3076R. Co o tym sądzicie ?? Albo co innego proponujecie ??
Ps. blok został rozwiercony pod tloki 83,5mm wiec pojemnosc troche wzrosła
BIG THX ZA POMOC
: wt lut 09, 2010 13:00
autor: bugalon
Moim zdaniem GT3076 to bardzo duża turbina. Jesli nie masz kutych korbowodow to lepiej ją omijać. Bardzo wysoko będzie wstawać. Ja polecam do 300+ koni GT28RS. Szybko wstanie i dużo dmuchnie. Do 350+ ja bym wstawił GT2871R.
Są jeszcze tańsze alternatywy. Do 290+ K24, do 310+ K26 (chłodzona wodą), do 350+ K24-7200.
Zostają jeszcze holsety z rodziny HY35, ewentualnie do większych mocy HX35, ale tutaj dobieranie pod kątek mocy i osiągów jest troche bardziej skomplikowane (sporo typów turbin jest, na streetracingu ładnie jest opisany temat o tych turbinach)
: wt lut 09, 2010 16:01
autor: SmokE88
GT2871R a to turbo szybko wstaje ?? dzieki za profesjonalną odp.!!
: czw lut 11, 2010 16:08
autor: olozwirski
GT2871R a to turbo szybko wstaje ??
3000 0.5 bara
3800 pelne doladowanie
Te turba tez sa rozne, ja pisze o takim z potencjalem na 350+
: pt lut 12, 2010 00:59
autor: SmokE88
A GT28RS kiedy wstaje ?? bo chce juz zamowic i sie wacham...
: pt lut 12, 2010 10:37
autor: olozwirski
28RS bedzie wstawac o 200 - 400 rpm wczesniej niz 2871R.
: pt lut 12, 2010 11:31
autor: SmokE88
no to teraz rebusa mam... a co byscie polecili ?? bo nie wiem teraz ktora kupic...
: pt lut 12, 2010 11:42
autor: imperfectCell
GT28RS
: pt lut 12, 2010 21:52
autor: luckash
A kiedy wstanie turbo co ma duży A/R? np. HX50, GT45 ?? albo z A/R dochodzącym do 1.8 ??
SmokE88, nie chciałem zakładać tematu
pzdr
: sob lut 13, 2010 14:50
autor: olozwirski
luckash pisze:A kiedy wstanie turbo co ma duży A/R? np. HX50, GT45 ?? albo z A/R dochodzącym do 1.8 ??
SmokE88, nie chciałem zakładać tematu
pzdr
Zartujesz? Nie wiem czy bys samymi spalinami rozbujal takie turbo 1000 rpm przed odcinka
: sob lut 13, 2010 16:34
autor: luckash
olozwirski, dlaczego mam żartować?
Gdy turbina jest za mała to jest napisane jakie nastepstwa sa z nią związane.
Ale gdy jest za duża to mało co pisze po za tym że wysoko wstaje i przeładowywuje.
Można po A/R wyliczyć kiedy turbina wstanie w danej pojemności jakoś?
: sob lut 13, 2010 17:34
autor: bugalon
luckash pisze:olozwirski, dlaczego mam żartować?
Gdy turbina jest za mała to jest napisane jakie nastepstwa sa z nią związane.
Ale gdy jest za duża to mało co pisze po za tym że wysoko wstaje i przeładowywuje.
Można po A/R wyliczyć kiedy turbina wstanie w danej pojemności jakoś?
Można wyliczyć po charakterystyce strony gorącej. Po charakterystyce strony zimnej liczysz jakie cisnienia da przy Twojej pojemnosci i w jakim zakresie obrotow utrzyma doladowanie.
HX35 to juz wielkie wiaderka. Wstają wysoko przy silnikach 2-2,5 litra (okolo 4k RPM). Jak zapodasz HX50 to wystarczająca ilość gazów wydechowych zeby ją napędzić pojawi się w okolicy pewnie z 6-6,5k rpm. Po co komu turbo ktore daje wymagane cisnienie w zakresie 500-700 obrotow?
: sob lut 13, 2010 19:12
autor: luckash
bugalon, ok no fakt troche mało tego zakresu obrotów. Ale przecie 16v można wyżej pokręcić.
A o tej charakterystyce.... wiesz może gdzie znajdę mapy holsetów?
: ndz lut 14, 2010 02:01
autor: bugalon
luckash pisze:bugalon, ok no fakt troche mało tego zakresu obrotów. Ale przecie 16v można wyżej pokręcić.
A o tej charakterystyce.... wiesz może gdzie znajdę mapy holsetów?
Z mapami holsetow jest problem, w samych hx35 bylo kilka roznych wirników. Nie wiadomo ktora mapa jest do ktorej turbiny. Mam jeszcze pytanie - jeździłeś kiedys doładowanym autem(16v) w ktorym turbo wstawalo powyzej 5k ? Frajda z jazdy dość słaba. Zapomnij o tym hx50, jest za duza, nie napędzisz jej.