Krótka skrzynia - Swap przełożenia głównego z syncro

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Krótka skrzynia - Swap przełożenia głównego z syncro

Post autor: sas_gti » ndz lut 07, 2010 19:56

Chodzi mi o potwierdzenie czy dobrze rozumuje.
Docelowa skrzynia to ACD czyli typ 020 a dawca przelozenia to 4z (syncro)
Czy dobrze myślę że jeśli chcę zmienić przełożenie główne w ACD na krótsze ze skrzyni 4Z to potrzebuję koło zębate przełożenia głównego i wałek z 4z?
Ostatnio zmieniony ndz lut 12, 2012 17:35 przez sas_gti, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: swap przełożenia głównego

Post autor: Borys » ndz lut 07, 2010 20:32

sas_gti pisze:Chodzi mi o potwierdzenie czy dobrze rozumuje.
Docelowa skrzynia to ACD czyli typ 020 a dawca przelozenia to 4z (syncro)
Czy dobrze myślę że jeśli chcę zmienić przełożenie główne w ACD na krótsze ze skrzyni 4Z to potrzebuję koło zębate przełożenia głównego i wałek z 4z?
tak



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lut 09, 2010 20:00

Great, bo w zeszlym tygodniu udało mi się bardzo tanio kupic skrzynkę syncro 4z a mam ochotę na krótką skrzynię w moim Pfie. Być może zdecyduję się też na wzmocnienie blokady mechanizmu różnicowego za pomocą tych podkładek wsadzanych pod sprężyny.
A powiedz mi jeszcze Borys, (lub ktoś inny kto wie) taką rzecz.
Wszystkie graty z wałka z mojej skrzyni trzeba przerzucuć na wałek z 4z, czy tak?
Jak wygląda mocowanie koła przełożenia głównego? Jest przykręcone na śruby czy to są nity?
Nie do końca potrafię to rozpoznać na różnych zdjęciach, np na www.brokevw.com



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 09, 2010 23:33

sas_gti pisze:Great, bo w zeszlym tygodniu udało mi się bardzo tanio kupic skrzynkę syncro 4z a mam ochotę na krótką skrzynię w moim Pfie. Być może zdecyduję się też na wzmocnienie blokady mechanizmu różnicowego za pomocą tych podkładek wsadzanych pod sprężyny.
A powiedz mi jeszcze Borys, (lub ktoś inny kto wie) taką rzecz.
Wszystkie graty z wałka z mojej skrzyni trzeba przerzucuć na wałek z 4z, czy tak?
Jak wygląda mocowanie koła przełożenia głównego? Jest przykręcone na śruby czy to są nity?
Nie do końca potrafię to rozpoznać na różnych zdjęciach, np na www.brokevw.com
A nie chcesz po prostu wstawić tej 4Z? Zdejmij dokładkę do napędu, w jej miejsce wstaw normalną flanszę (pasuje) i smigaj na 4Z. Flansze i tak bedziesz musial zamienić bo 4Z jest na 90 a każde GTI mialo juz 100.

Ja osobiscie rozbierania skrzyni nie polecam, zrobienie odpowiedniego naciągu łożysk i wykasowanie luzów nie jest sprawą prostą. Trzeba zamawiać podkłądki o specjalnych grubosciach w ASO (tylko tam są dostępne). Nie bardzo poza tym jest jak zrobic to bez specjalistycznych narzędzi.

Może troche nie na temat, bo skrzyń sam nie rozbieram ale może chociaż trochę Ci to pomoże.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 10, 2010 12:35

A nie chcesz po prostu wstawić tej 4Z? Zdejmij dokładkę do napędu, w jej miejsce wstaw normalną flanszę (pasuje) i smigaj na 4Z. Flansze i tak bedziesz musial zamienić bo 4Z jest na 90 a każde GTI mialo juz 100.
jest to dobry pomysł tym bardziej, że skrzynie kupiłem bez przystawki, ale jest jeden mały problem. Skrzynie kupiłem jako "skrzynia z uszkodzonym 5tym biegiem". Właściciel jeździł na niej w swoim mk2 syncro i mówi że kiedyś mu się wysypał 5ty bieg i mu założyli jakieś inne przełożenie co skutkowało tym że auto nie jedzie na piatce szybciej niż na 4ce. Nie wiem jednak czy przełożenie było za długie na możliwosci jego silnika i dlatego nie przyspieszał czy też było niewiele dłuższe niż przełożenie 4tego biegu i obroty sąpodobne na 4ce i 5tce.

Dzięki za inf że ta skrzynia ma flansze 90, nie pomyslałem o tym, założyłem ze 100. Przełozyć flansze to nie problem.

4z ma też nieco inaczej zestopniowane poszczególne przełożenie
Skrzynia ACD + główne 4,467 bedzie krótsza niż oryginalna 4z. Jeszcze potem sobie policze o ile dokładnie.

Pytanie jakie się teraz pojawia czy jeśli bym wsadzał skrzynie 4z to mogę do niej wsadzić podkładki w dyfer bez jej rozierania? Da się to zrobić od strony flanszy?

Jeśli chodzi o rozbiórkę skrzyni i składanie z dwóch to oczywiscie chciałem to zlecić a nie robić samemu, przy okazji robiąc jej naprawę.
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 12:37 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr lut 10, 2010 13:33

bugalon pisze:normalną flanszę (pasuje)
normalną czyli jaką?

sas_gti odezwij sie na gg cos niecos podpowiem



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 10, 2010 17:17

Bugalonowi chodziło chyba o to że "zwykła" czyli od skrzyń 020, zamiast przystawki do rozdziału napędu na tył.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr lut 10, 2010 23:35

sas_gti pisze:Bugalonowi chodziło chyba o to że "zwykła" czyli od skrzyń 020, zamiast przystawki do rozdziału napędu na tył.
hehe to sproboj ją zamontowac :)



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt lut 12, 2010 00:13

Nie takie to proste :) Ale jak kolega ruszy głową, to spokojnie sobie poradzi. Zresztą ja ameryki nie odkrywam, info ktore podalem mam wlasnie od Borysa :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt lut 12, 2010 00:20

bugalon pisze:Nie takie to proste :) Ale jak kolega ruszy głową, to spokojnie sobie poradzi. Zresztą ja ameryki nie odkrywam, info ktore podalem mam wlasnie od Borysa :)
nie do konca uwazałes na wykładzie, :chytry: :grin: ale nic, wszystko wyjasniłem powinno byc git



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lut 12, 2010 01:24

dokładnie, wszystko wyjaśnione na gg, dzieki Panowie.

[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 18:01 ]
Nadal nie wiem co wybrać
opcje są dwie:

I. Z dwóch skrzyń (acd, 4z) złozyć jedną.

Wtedy:

1. mam następujące przełożenia:
3,455 2,118 1,444 1,129 0,894 i główne 4,467 (bardzo krótka)

2. Skrzynia dostaje nowe synchronizatory i ogólny przegląd

3.Wsadzam podkłądki w dyfer i wzmacniam fabryczną 'szperę'.



II. Zakładam 4z zamiast acd.

1. Mam następujące przełożenia
3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 i główne 4,467 (króka ale nie ma maksa, coś pomiędzy ACD a 4z)
2. Skrzynia nie jest rozbierana więc nie wiem co się dzieje w środku.
Zalewam tylko nowy olej, daje nowe simery, zakładam flansze i wsadzam skrzynie tak jak stoi. Nie mam możliwosci wzmocnienia szpery w tej sytuacji.

Którą opcję, I czy II Wy byście wybrali? Chodzi mi zdrowo rosądkowe podejśćie.

przy okazji zapytam. Ile ~Nm zniesie skrzynka 4z bez przystawki syncro?

[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 18:16 ]
Wiecie gdzie można nabyć śruby do mocowania przełożenia głównego (daje się je zamiast nitów)?
Problem z nitami jest opisany tutaj. Ponoć to najsłabszy punkt skrzyń 020 i gdy w obudowie dyfra robi się dziura to najprawdopodobniej przez usterkę nitu który wpada w dyfer.
http://www.brokevw.com/020diff.html

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 19:19 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
jakubu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt mar 29, 2005 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jakubu » pn lut 22, 2010 13:06

stacjonarnemu pffff nic juz nie pomoze.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lut 23, 2010 19:32

nikt nie wie?
Może to są śruby ori VW tylko o jakimś innym przeznaczeniu?



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr lut 24, 2010 08:18

sas_gti pisze:nikt nie wie?
Może to są śruby ori VW tylko o jakimś innym przeznaczeniu?
komplety śrub zamiast nitów z podkładkami do kupienia w aso bez problemu.

ja dawałem sruby 10.9 z drobnym gwintem i ztuningowanym łbem i nakrętką



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości