Strona 1 z 2

Auto ładnie przyśpiesza ale jak to zatrzymać ??

: śr sty 20, 2010 12:00
autor: maciej712
Panowie mam pytanko :)
Jakiej firmy tarcze i klocuszki zakładać do autka ?
Z tego co się orientuje to MIKODA odpada :).
Dzięki za informację Pozdrawiam.

: śr sty 20, 2010 22:13
autor: Enten
Zdradź trochę szczegółów bo posypią się teksty w stylu 'każdy chwali swoje'.

Jaki samochód? Coś zmodziłeś z silnikiem?
Czy zmieniałeś coś z układem hamulcowym?

Czy sprawdziłeś wogóle stan tarcz, klocków
oraz poziom płynu (kiedy go ostatnio wymieniłeś?)

: czw sty 21, 2010 08:38
autor: maciej712
Autko to vento po swapie silnika PG.
Hamulce pochodzą z corrado ale są seryjne wentylowane 280mm.
Chciał bym założyć coś wierconego i frezowanego i klocuszki chyba green staff.
Płyn o lepszych parametrach.

Co do stanu obecnego tarcze ciemnoniebieskie ;) płyn utrzymuje stan auto hamuje ale nie tak jak bym chciał :)

: czw sty 21, 2010 20:11
autor: morfeusz86r
dwu tłoczkowe z audi S2 podejdą na twoje tacze, chyba żę masz 16" ewentualnie pojemną 15" to 288m z mk3

[ Dodano: Czw 21 Sty, 2010 ]
Najczęsciej spotykaną BŁĘDNĄ opinią jest to , że tarcze nawiercane dają lepsze chłodzenie. Nic bardziej mylnego. Prawdziwa przyczyna to redukcja wagi.

Nawiercanie oczywiście pomaga uciec gazom, jak pyłowi i brudowi - jednakże przy obecnych nowoczesnych zaciskach i klockach nie jest to taki problem. Wybieranie nawiercanych tylko dlatego jest pomyłką.

Wiele samochodów z tzw "wyższej półki", jak Porsche czy Mercedes AMG wychodzi juz z fabryki z nawiercanymi tarczami. Dla tych samochodów jest to stosowane głownie dla lepszego, bardziej "rasowego" wyglądu. Tak jak i wielkie czerwone zaciski...
Gdy ich wlasciciele mają zamiar bardziej poważnie poscigać sie ną torze z reguły zamieniają tarcze na cale, nienawiercane.

Tarcze nawiercane szybciej zużywają klocki i generuja wiecej pyłu. Takie tarcze mają też krótszy żywot i tendencje to powstawania spękań i wyrw w powierzchni.


[ Dodano: Czw 21 Sty, 2010 ]
Tarcze Nacinane
Tego typu tarcze są świetne jeśli chodzi o usuwanie wody i pyłu z powierzchni tarczy , przydają się np. w wyścigach klasy WRC czy też po prostu przy mokrej pogodzie.

Na codzień przy jeździe po ulicy dają znikomą poprawę jakości hamowania.

Tarcze nacinane, podobnie jak nawiercane szybciej niszczą klocek i powodują powstawanie większej ilości pyłu. Do tego powodują większy hałas i wibracje. Choćby z tego tytułu nie powinny być stosowane do codziennej jazdy, chyba że jesteś jakiegoś rodzaju street racer’em..

: pt sty 22, 2010 14:10
autor: maciej712
To już wiem co wybiorę ;)
Pozdrawiam i dziękuje . :pub:

: pt sty 22, 2010 17:12
autor: morfeusz86r
jak masz 16" to możesz wpakować tam jeszcze 312mm

: pt sty 22, 2010 19:46
autor: lipass
ja bym zostawił tę średnicę tarczy, zakupił zaciski S2 i klocki do nich. Płyn albo EBC BF307 albo Motula coś z serii RBF. Warto jeszcze zainteresować się przewodami w oplocie ;-)

pzdr

: pt sty 22, 2010 20:06
autor: marcinas1983
maciej712, a jakiej średnicy masz pompę hamulcową...?? Bo może też tu leży problem w za małej pompie hamulcowej?? Do tego nie napisałeś co masz na tyle.... może bębny :helm: ??

: pt sty 22, 2010 20:14
autor: sas_gti
marcinas1983, wskazuje prawidłową drogę...Pompa z T4 z grubym tłokiem i hample żyletka.
280 na pg spokojnie starcza a i na wiele więcej.

: sob sty 23, 2010 15:17
autor: maciej712
Pompę wraz z tarczami i zaciskami mam z corrado, na tyle mam bębny :)
szkoda że wcześniej nie wiedziałem to bym o T4 wsadził :|

NAa początku ładnie było, ale po wyhamowaniu z 200-0 radość sie skończyła, teraz mam zamniar zmienić tarcze klocki i płyn, kto wie może i zaciski od S2 włoże :)

: sob sty 23, 2010 15:35
autor: sas_gti
No jak masz bębny z tyłu to się nie spodziewaj rewelacji :)
Odpusc sobie zaciski z s2 a zainwestuj w belkę z tarczami.

Pisząc że hample 280 z PG spokojnie dają radę miałem na mysli originalny zestaw tj z tarczówkami z tyłu a nie z bębnami. Musisz dołożyć też korektor jeśli wszystko ma być bezpieczne.

: sob sty 23, 2010 16:11
autor: marcinas1983
maciej712 pisze:Pompę wraz z tarczami i zaciskami mam z corrado, na tyle mam bębny :)
mam tak samo u siebie.... do tego pompa od T4 i... całość psują właśnie bębny na tyle... polecono mi sprawdzić coś... jedziesz sobie na prostej pustej drodze, unosisz ręczny do takiego miejsca gdzie auto jedzie bez problemu, ale nie hamuje.... i wtedy wciskasz hamulec :) . Jeśli poczujesz poprawę to niestety, ale tył wszystko Tobie psuje... Ja nie mam kolektora siły hamowania mam wkręcone... reduktory siły hamowania w pompę hamulcową od skody felicji i już wtedy odczułem poprawę bo nie uciekała mi cała siła hamowania na rozregulowany tył :) . Teraz na wiosnę będzie swap hamulców tylnych na tarczowe wraz z belką z drążkiem skrętnym :) . Bo tak jak Ty maciej712 nie jestem zadowolony z hamowania 280mm i bębnów na tyle, ale jak się podciągnie ręczny tak jak pisałem to jest niebo a ziemia wtedy hamulce są czulsze :P .

: sob sty 23, 2010 17:14
autor: maciej712
A jeszcze małe pytanie :)
Belka pasuje do golfa 3 od 2 i corrado ?

: sob sty 23, 2010 18:24
autor: marcinas1983
maciej712, golf 2 ma belkę węższą niż golf 3 nie wiem jak to jest z corrado, ale podobno jest na płycie podłogowej z mk2 więc może tak być, że jest tych samych wymiarów co od golfa 2.