Auto ładnie przyśpiesza ale jak to zatrzymać ??

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Auto ładnie przyśpiesza ale jak to zatrzymać ??

Post autor: maciej712 » śr sty 20, 2010 12:00

Panowie mam pytanko :)
Jakiej firmy tarcze i klocuszki zakładać do autka ?
Z tego co się orientuje to MIKODA odpada :).
Dzięki za informację Pozdrawiam.



Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: Enten » śr sty 20, 2010 22:13

Zdradź trochę szczegółów bo posypią się teksty w stylu 'każdy chwali swoje'.

Jaki samochód? Coś zmodziłeś z silnikiem?
Czy zmieniałeś coś z układem hamulcowym?

Czy sprawdziłeś wogóle stan tarcz, klocków
oraz poziom płynu (kiedy go ostatnio wymieniłeś?)


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » czw sty 21, 2010 08:38

Autko to vento po swapie silnika PG.
Hamulce pochodzą z corrado ale są seryjne wentylowane 280mm.
Chciał bym założyć coś wierconego i frezowanego i klocuszki chyba green staff.
Płyn o lepszych parametrach.

Co do stanu obecnego tarcze ciemnoniebieskie ;) płyn utrzymuje stan auto hamuje ale nie tak jak bym chciał :)



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw sty 21, 2010 20:11

dwu tłoczkowe z audi S2 podejdą na twoje tacze, chyba żę masz 16" ewentualnie pojemną 15" to 288m z mk3

[ Dodano: Czw 21 Sty, 2010 ]
Najczęsciej spotykaną BŁĘDNĄ opinią jest to , że tarcze nawiercane dają lepsze chłodzenie. Nic bardziej mylnego. Prawdziwa przyczyna to redukcja wagi.

Nawiercanie oczywiście pomaga uciec gazom, jak pyłowi i brudowi - jednakże przy obecnych nowoczesnych zaciskach i klockach nie jest to taki problem. Wybieranie nawiercanych tylko dlatego jest pomyłką.

Wiele samochodów z tzw "wyższej półki", jak Porsche czy Mercedes AMG wychodzi juz z fabryki z nawiercanymi tarczami. Dla tych samochodów jest to stosowane głownie dla lepszego, bardziej "rasowego" wyglądu. Tak jak i wielkie czerwone zaciski...
Gdy ich wlasciciele mają zamiar bardziej poważnie poscigać sie ną torze z reguły zamieniają tarcze na cale, nienawiercane.

Tarcze nawiercane szybciej zużywają klocki i generuja wiecej pyłu. Takie tarcze mają też krótszy żywot i tendencje to powstawania spękań i wyrw w powierzchni.


[ Dodano: Czw 21 Sty, 2010 ]
Tarcze Nacinane
Tego typu tarcze są świetne jeśli chodzi o usuwanie wody i pyłu z powierzchni tarczy , przydają się np. w wyścigach klasy WRC czy też po prostu przy mokrej pogodzie.

Na codzień przy jeździe po ulicy dają znikomą poprawę jakości hamowania.

Tarcze nacinane, podobnie jak nawiercane szybciej niszczą klocek i powodują powstawanie większej ilości pyłu. Do tego powodują większy hałas i wibracje. Choćby z tego tytułu nie powinny być stosowane do codziennej jazdy, chyba że jesteś jakiegoś rodzaju street racer’em..



maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » pt sty 22, 2010 14:10

To już wiem co wybiorę ;)
Pozdrawiam i dziękuje . :pub:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt sty 22, 2010 17:12

jak masz 16" to możesz wpakować tam jeszcze 312mm



lipass
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8522
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:59
Lokalizacja: WK
Kontakt:

Post autor: lipass » pt sty 22, 2010 19:46

ja bym zostawił tę średnicę tarczy, zakupił zaciski S2 i klocki do nich. Płyn albo EBC BF307 albo Motula coś z serii RBF. Warto jeszcze zainteresować się przewodami w oplocie ;-)

pzdr



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pt sty 22, 2010 20:06

maciej712, a jakiej średnicy masz pompę hamulcową...?? Bo może też tu leży problem w za małej pompie hamulcowej?? Do tego nie napisałeś co masz na tyle.... może bębny :helm: ??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 20:14

marcinas1983, wskazuje prawidłową drogę...Pompa z T4 z grubym tłokiem i hample żyletka.
280 na pg spokojnie starcza a i na wiele więcej.



maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » sob sty 23, 2010 15:17

Pompę wraz z tarczami i zaciskami mam z corrado, na tyle mam bębny :)
szkoda że wcześniej nie wiedziałem to bym o T4 wsadził :|

NAa początku ładnie było, ale po wyhamowaniu z 200-0 radość sie skończyła, teraz mam zamniar zmienić tarcze klocki i płyn, kto wie może i zaciski od S2 włoże :)
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 15:20 przez maciej712, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sty 23, 2010 15:35

No jak masz bębny z tyłu to się nie spodziewaj rewelacji :)
Odpusc sobie zaciski z s2 a zainwestuj w belkę z tarczami.

Pisząc że hample 280 z PG spokojnie dają radę miałem na mysli originalny zestaw tj z tarczówkami z tyłu a nie z bębnami. Musisz dołożyć też korektor jeśli wszystko ma być bezpieczne.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob sty 23, 2010 16:11

maciej712 pisze:Pompę wraz z tarczami i zaciskami mam z corrado, na tyle mam bębny :)
mam tak samo u siebie.... do tego pompa od T4 i... całość psują właśnie bębny na tyle... polecono mi sprawdzić coś... jedziesz sobie na prostej pustej drodze, unosisz ręczny do takiego miejsca gdzie auto jedzie bez problemu, ale nie hamuje.... i wtedy wciskasz hamulec :) . Jeśli poczujesz poprawę to niestety, ale tył wszystko Tobie psuje... Ja nie mam kolektora siły hamowania mam wkręcone... reduktory siły hamowania w pompę hamulcową od skody felicji i już wtedy odczułem poprawę bo nie uciekała mi cała siła hamowania na rozregulowany tył :) . Teraz na wiosnę będzie swap hamulców tylnych na tarczowe wraz z belką z drążkiem skrętnym :) . Bo tak jak Ty maciej712 nie jestem zadowolony z hamowania 280mm i bębnów na tyle, ale jak się podciągnie ręczny tak jak pisałem to jest niebo a ziemia wtedy hamulce są czulsze :P .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » sob sty 23, 2010 17:14

A jeszcze małe pytanie :)
Belka pasuje do golfa 3 od 2 i corrado ?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob sty 23, 2010 18:24

maciej712, golf 2 ma belkę węższą niż golf 3 nie wiem jak to jest z corrado, ale podobno jest na płycie podłogowej z mk2 więc może tak być, że jest tych samych wymiarów co od golfa 2.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości