Domowe sposoby na zwiększanie dynamiki
: śr sty 20, 2010 02:01
Witam posiadam Golfa 1.6 ABU 2 lata i przez ten okres, trochę przy nim pogrzebałem chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat zwiększania mocy lub dynamiki w tym silniku , posiadam lpg myślę że te modyfikację można również wprowadzić w silniku 1.4 ABD .
1. Dolot po paru trochę bardziej lub mniej udanych modyfikacji Finał : puszkę filtra rozwierciłem od strony błotnika , ori rurkę co doprowadzała powietrze z błotnika zastąpiłem zwykłą nie zwężającą , wkładka simota . W górnej części dolotu mamy następną zwężkę z 2cm jest to kierownica powietrza wysuwa się ją . Karbowaną rurkę doprowadzającą powietrze do przepustnicy zastępujemy gumową o delikatnie większej średnicy , odmę zaślepiamy i wyprowadzamy w ramę żeby się konserwowała . Przepustnicę najlepiej wsadzić z podstawą z 1.8 2mm większa średnica , ważne robiące największą robotę przy LPG odpinamy lub rozwiercamy podgrzewacz mieszanki , naprawdę poprawa jest ogromna .
2.Zapłon Zapłon można troszkę przyspieszyć ,wymienić świece i kable .
3 Wydech z moich obserwacji wynika że najlepszym rozwiązaniem jest zwiększenie średnicy wydechu o 5mm i zostawienie układu na jednym ostatnim tłumiku orginalnym auto jest ciche i zarazem lepiej przyspiesza .
4.Elektronika ja u siebie zastosowałem program do ecu , firmy q-serwis który sprzedaje kości do ori sterowników wlutowuje się z podstawką .
Finał silnik znacznie lepiej sobie radzi przyspiesza naprawdę dobrze jak na 1.6 nie straszne są mu 4 osoby na pokładzie czy wyprzedanie .
Robiłem parę testów i po kupnie auto robiło
0-100 15 sek
prędkość max 160 km był zmulony w dodatku
po przeróbkach bez programu i z mikserem auto na hamowni wypluło 79 koników
0-100 11,5 sek
Prędkość maksymalna 190
Wszystkie wartości mierzone g-techem prędkość maksymalna podana na orginalnych kołach 14 licznikowa
1. Dolot po paru trochę bardziej lub mniej udanych modyfikacji Finał : puszkę filtra rozwierciłem od strony błotnika , ori rurkę co doprowadzała powietrze z błotnika zastąpiłem zwykłą nie zwężającą , wkładka simota . W górnej części dolotu mamy następną zwężkę z 2cm jest to kierownica powietrza wysuwa się ją . Karbowaną rurkę doprowadzającą powietrze do przepustnicy zastępujemy gumową o delikatnie większej średnicy , odmę zaślepiamy i wyprowadzamy w ramę żeby się konserwowała . Przepustnicę najlepiej wsadzić z podstawą z 1.8 2mm większa średnica , ważne robiące największą robotę przy LPG odpinamy lub rozwiercamy podgrzewacz mieszanki , naprawdę poprawa jest ogromna .
2.Zapłon Zapłon można troszkę przyspieszyć ,wymienić świece i kable .
3 Wydech z moich obserwacji wynika że najlepszym rozwiązaniem jest zwiększenie średnicy wydechu o 5mm i zostawienie układu na jednym ostatnim tłumiku orginalnym auto jest ciche i zarazem lepiej przyspiesza .
4.Elektronika ja u siebie zastosowałem program do ecu , firmy q-serwis który sprzedaje kości do ori sterowników wlutowuje się z podstawką .
Finał silnik znacznie lepiej sobie radzi przyspiesza naprawdę dobrze jak na 1.6 nie straszne są mu 4 osoby na pokładzie czy wyprzedanie .
Robiłem parę testów i po kupnie auto robiło
0-100 15 sek
prędkość max 160 km był zmulony w dodatku
po przeróbkach bez programu i z mikserem auto na hamowni wypluło 79 koników
0-100 11,5 sek
Prędkość maksymalna 190
Wszystkie wartości mierzone g-techem prędkość maksymalna podana na orginalnych kołach 14 licznikowa