Strona 1 z 7

Domowe sposoby na zwiększanie dynamiki

: śr sty 20, 2010 02:01
autor: bastek016
Witam posiadam Golfa 1.6 ABU 2 lata i przez ten okres, trochę przy nim pogrzebałem chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat zwiększania mocy lub dynamiki w tym silniku , posiadam lpg myślę że te modyfikację można również wprowadzić w silniku 1.4 ABD .
1. Dolot po paru trochę bardziej lub mniej udanych modyfikacji Finał : puszkę filtra rozwierciłem od strony błotnika , ori rurkę co doprowadzała powietrze z błotnika zastąpiłem zwykłą nie zwężającą , wkładka simota . W górnej części dolotu mamy następną zwężkę z 2cm jest to kierownica powietrza wysuwa się ją . Karbowaną rurkę doprowadzającą powietrze do przepustnicy zastępujemy gumową o delikatnie większej średnicy , odmę zaślepiamy i wyprowadzamy w ramę żeby się konserwowała . Przepustnicę najlepiej wsadzić z podstawą z 1.8 2mm większa średnica , ważne robiące największą robotę przy LPG odpinamy lub rozwiercamy podgrzewacz mieszanki , naprawdę poprawa jest ogromna .
2.Zapłon Zapłon można troszkę przyspieszyć ,wymienić świece i kable .
3 Wydech z moich obserwacji wynika że najlepszym rozwiązaniem jest zwiększenie średnicy wydechu o 5mm i zostawienie układu na jednym ostatnim tłumiku orginalnym auto jest ciche i zarazem lepiej przyspiesza .
4.Elektronika ja u siebie zastosowałem program do ecu , firmy q-serwis który sprzedaje kości do ori sterowników wlutowuje się z podstawką .

Finał silnik znacznie lepiej sobie radzi przyspiesza naprawdę dobrze jak na 1.6 nie straszne są mu 4 osoby na pokładzie czy wyprzedanie .
Robiłem parę testów i po kupnie auto robiło
0-100 15 sek
prędkość max 160 km był zmulony w dodatku
po przeróbkach bez programu i z mikserem auto na hamowni wypluło 79 koników
0-100 11,5 sek
Prędkość maksymalna 190

Wszystkie wartości mierzone g-techem prędkość maksymalna podana na orginalnych kołach 14 licznikowa

: pt sty 22, 2010 21:28
autor: spawacz
to ja wtrace jeszcze swoja 2 slowa, zamach z 1.0 AAU , metalowa uszczlka pod glowe z AEX , spilowanie "jeża" , polerka i lekki rozwiert kanalow, taki setup to twojego ABU i jest coz ok 85-87KM.

: sob sty 23, 2010 13:22
autor: piteR-ek
bastek016 pisze:0-100 11,5 sek
spawacz pisze:jest coz ok 85-87KM
nigdzie nie napisaliscie czy to na gazie czy benzynie

: sob sty 23, 2010 15:09
autor: bastek016
prędkości podaje na PB

: ndz sty 24, 2010 02:02
autor: PinguVanEx
Witam, na wiosne sprawdze owe rady :)

bastek016: widze ze mam pierwszego fana samochodu, wiesz jak chcesz moge ci przyslac cala sesje zdjec z tego miejsca co mam ( i ty rowniez ) na awatarze ;)

P.s. ciekawi mnie z kad wychaczyles to foto, bo uzywalem go tylko na 1 forum.

: ndz sty 24, 2010 03:34
autor: bastek016
google :D grafika :) polecam się na przyszłość jest jeszcze parę modów które będę starał się opisać

: pn sty 25, 2010 23:28
autor: piteR-ek
no to dawaj na co czekasz :helm:

: wt sty 26, 2010 22:56
autor: PinguVanEx
A gdyby zastosowac przepustnice od 2.0 ?

: wt sty 26, 2010 23:27
autor: toffic
nie podejdzie ale zawsze można dorobić większa klapke :bigok: choć wg mnie lepiej pobawić się kolektorem dolotowym

: śr sty 27, 2010 18:32
autor: bastek016
w abu jest pogrzebany temat dolotu przepustnicą trzeba wsadzić od 1.8 w kolektorze dolotowym polecam usunąć jeża :) tak na początek

: pn lut 15, 2010 02:02
autor: PinguVanEx
gdzie w golfie moge sprawdzic jaki mam silnik 1.6 ? ( jakie oznaczenie ) bo zadnej naklejki/tabliczki na aucie nie ma a nie przygladalem sie jeszcze silnikowi.

Gdzie takie chipy mozna nabyc ?

Edit:
Zobaczylem foty silnikow w FAQ i na 99% mam ABU :)

A na odme mozna zastosowac filterek ?

: śr mar 03, 2010 10:18
autor: marcintju
witam, czy monowtrysk z silnika 1.8 AAM podejdzie? Czy ma taką samą średnice przepustnicy jak 1.8 ABS?

: śr mar 03, 2010 21:34
autor: bastek016
Średnica przepustnicy 1.8 38mm a 1.6 36mm pasuje z tego co mi wiadomo

: śr mar 03, 2010 22:09
autor: imperfectCell
w 1.8 AAM i 1.8 ABS przepustnica jest taka sama. jakby ktos chcial mam calosc na sprzedaz z ABS wlasnie