Strona 1 z 1

silnik do mk1

: wt sty 19, 2010 23:00
autor: wozak
witam
padł mi ostatnio silnik 1.6D w golfie mk1 i chciałem teraz wsadzić benzyne i myslałem o czymś prostym bez elektryki 1.6 lub 1.8 na gażniku, jaki typ silnika szukać i jaki gażnik? lub co proponujecie? troche szperałem po forum i zauważyłem ze można założyć gażnik od fiata 125p, czy takie rozwiazanie jest dobre?

: śr sty 20, 2010 20:19
autor: dawid018
wozak pisze:czy takie rozwiazanie jest dobre?
nawet bardzo. szukaj silnika o oznaczeniu GU tylko uwazaj bo silnik RF sie niczym nie różni a pojemność ma 1,6. mozna też zagaźnikować RPka

: śr sty 20, 2010 23:04
autor: slonek69
wozak, ja na twoim miejscu kupiłbym następnego diesla, albo wyremontował tego i cieszył się niskim zużyciem paliwa, a jak jak chcesz grzebać to:
- musisz zmienić zbiornik paliwa
- prawdopodobnie zegary
- jechać do diagnosty że masz zmieniony silnik
- i papierki w urzędzie

kupujesz pięknego RP`ka (byle by miał dobrą kompresję) wkładasz nowe popychacze zaworowe, wałek rozrządu z 2E, PB lub PF. Plus porting kol wydechowy z GTI MK1 i takie inne, o tym przeczytasz w innych tematach :grin: Do tego wkładasz gaźnik lepszy będzie z Fiata 132, ale z 125p też będzie OK

: czw sty 21, 2010 02:34
autor: dan_25
slonek69 pisze:
- jechać do diagnosty że masz zmieniony silnik
- i papierki w urzędzie
Od jakiegoś czasu w Polsce silnik to część wymienna i nie trzeba tej wymiany nigdzie zgłaszać a silniki 1,5/1,6 i 1,8 po wyglądzie zewnętrznym praktycznie się nie różnią [ ta sama budowa ] więc nikt nie zauważy różnicy :jezor:

Co do zmiany motoru to musisz kolego przeanalizować wszystkie koszty , głównie chodzi oto czy możesz całą wymianę zrobić sam czy oddasz auto do warsztatu [ bo to podnosi sporo koszty ] moim zdaniem najlepiej nie pchać się w gaźniki tylko kupić całego RP-ka z osprzętem bo monowtrysk na pewno będzie sprawiał mniej problemu niż stary wysłużony gaźnik a przy RP-ku z kabelkami nie ma większego problemu , bak może zostać bo jest identyczny jak w MK I GTI tylko pompę trzeba będzie dopasować

więc teraz kalkulacja

silnik + osprzęt , pompa + wymiana

remont dieselka + robocizna

co będzie bardziej opłacalne ,tego nie wiem ale 90 KM [ RP ] w lekkiej budzie MK I może dać sporo frajdy z jazdy :satan: więc kolego wybór należy do ciebie

pozdro :smoke:

: pt sty 22, 2010 18:38
autor: wozak
Dzięki Wielkie! Pomysle jeszcze i będe cos wrózył.


pozdro

[ Dodano: 07 Lut 2010 16:26 ]
mozna powiedziec ze dostalem silnik o oznaczeniu YN z gaznikiem solex 31 pic 7, narazie wsadze taki i odpale, ktore kable z diesla moge usunac a jakie dodac do benzyny? przewody od czujnikow zostaja dieslowe bo to sie chyba nie zmienia, kazda rada mile widziana :)