silnik do mk1

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wozak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn sty 18, 2010 20:37
Lokalizacja: toki

silnik do mk1

Post autor: wozak » wt sty 19, 2010 23:00

witam
padł mi ostatnio silnik 1.6D w golfie mk1 i chciałem teraz wsadzić benzyne i myslałem o czymś prostym bez elektryki 1.6 lub 1.8 na gażniku, jaki typ silnika szukać i jaki gażnik? lub co proponujecie? troche szperałem po forum i zauważyłem ze można założyć gażnik od fiata 125p, czy takie rozwiazanie jest dobre?



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr sty 20, 2010 20:19

wozak pisze:czy takie rozwiazanie jest dobre?
nawet bardzo. szukaj silnika o oznaczeniu GU tylko uwazaj bo silnik RF sie niczym nie różni a pojemność ma 1,6. mozna też zagaźnikować RPka


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

slonek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn mar 27, 2006 18:14
Lokalizacja: WWL

Post autor: slonek69 » śr sty 20, 2010 23:04

wozak, ja na twoim miejscu kupiłbym następnego diesla, albo wyremontował tego i cieszył się niskim zużyciem paliwa, a jak jak chcesz grzebać to:
- musisz zmienić zbiornik paliwa
- prawdopodobnie zegary
- jechać do diagnosty że masz zmieniony silnik
- i papierki w urzędzie

kupujesz pięknego RP`ka (byle by miał dobrą kompresję) wkładasz nowe popychacze zaworowe, wałek rozrządu z 2E, PB lub PF. Plus porting kol wydechowy z GTI MK1 i takie inne, o tym przeczytasz w innych tematach :grin: Do tego wkładasz gaźnik lepszy będzie z Fiata 132, ale z 125p też będzie OK



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » czw sty 21, 2010 02:34

slonek69 pisze:
- jechać do diagnosty że masz zmieniony silnik
- i papierki w urzędzie
Od jakiegoś czasu w Polsce silnik to część wymienna i nie trzeba tej wymiany nigdzie zgłaszać a silniki 1,5/1,6 i 1,8 po wyglądzie zewnętrznym praktycznie się nie różnią [ ta sama budowa ] więc nikt nie zauważy różnicy :jezor:

Co do zmiany motoru to musisz kolego przeanalizować wszystkie koszty , głównie chodzi oto czy możesz całą wymianę zrobić sam czy oddasz auto do warsztatu [ bo to podnosi sporo koszty ] moim zdaniem najlepiej nie pchać się w gaźniki tylko kupić całego RP-ka z osprzętem bo monowtrysk na pewno będzie sprawiał mniej problemu niż stary wysłużony gaźnik a przy RP-ku z kabelkami nie ma większego problemu , bak może zostać bo jest identyczny jak w MK I GTI tylko pompę trzeba będzie dopasować

więc teraz kalkulacja

silnik + osprzęt , pompa + wymiana

remont dieselka + robocizna

co będzie bardziej opłacalne ,tego nie wiem ale 90 KM [ RP ] w lekkiej budzie MK I może dać sporo frajdy z jazdy :satan: więc kolego wybór należy do ciebie

pozdro :smoke:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

wozak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn sty 18, 2010 20:37
Lokalizacja: toki

Post autor: wozak » pt sty 22, 2010 18:38

Dzięki Wielkie! Pomysle jeszcze i będe cos wrózył.


pozdro

[ Dodano: 07 Lut 2010 16:26 ]
mozna powiedziec ze dostalem silnik o oznaczeniu YN z gaznikiem solex 31 pic 7, narazie wsadze taki i odpale, ktore kable z diesla moge usunac a jakie dodac do benzyny? przewody od czujnikow zostaja dieslowe bo to sie chyba nie zmienia, kazda rada mile widziana :)
Ostatnio zmieniony ndz lut 28, 2010 12:47 przez wozak, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości