Strona 1 z 2

[mkII]montaż chłodnicy oleju i zasada jej działania

: sob sty 09, 2010 22:00
autor: dawid018
witam.mam okazje kupić bardzo tanio chłodnice oleju z mkI GTI i tak sobie myślę czy jest jaki kolwiek sens zakładania jej do 1,8 PF.chciał bym ją bardziej dla bajeru(wystawić przed zderzak)niż to używania ale lipnie miec coś w aucie nie podłączone.gadałem z jednym kolesiem to mi nagadał ze przed to nie dogrzeje auta bo olej będzie miał ciągłe chłodzenie i ze niby pompa oleju jest inna.
chciał bym żebyście mnie oświecili jak to jest z ta chłodnicą.czy faktycznie olej płynie przez nią cały czas?? czy jest tam jakiś jakby termostat który puszcza olej do chłodnicy dopiero przy powiedzmy 100*C??i jak to jest z pompą oleju??musi być inna czy wyrobi ori.??

z góry dzięki za odpowiedzi

: sob sty 09, 2010 22:47
autor: TAZ
Pompa jest taka sama, w podstawie filtra masz termostat. Ja nie mam chłodnicy zewnętrznej, mam za to termostat 72 stopnie i płyn w czasie jazdy nie przekracza 70 stopni, olej trzyma w gorące lato max 106 stopni.

: sob sty 09, 2010 23:00
autor: dawid018
TAZ pisze:w podstawie filtra masz termostat
czyli rozumiem że jak sie termostat otwiera to olej idzie w chłodnice??a co wtedy ze stanem oleju??przy wymianie trzeba zagrzać olej zeby sie termostat otwarł i wtedy dolać czy jak??

: ndz sty 10, 2010 09:42
autor: krzysio1985
dawid018 pisze:czyli rozumiem że jak sie termostat otwiera to olej idzie w chłodnice??a co wtedy ze stanem oleju??przy wymianie trzeba zagrzać olej zeby sie termostat otwarł i wtedy dolać czy jak??
olej chlodzony jest ciecza chlodzaca..a nizsza temp otwarcia termostatu cieczy chlodzacej powoduje nizsza temp oleju

: ndz sty 10, 2010 14:34
autor: TAZ
Krzysiu tu chodzi o zewnętrzną chłodnicę oleju, która jest chłodzona powietrzem. Termostat i tak przepuszcza bardzo niewielką ilość oleju co i tak powoduje napełnienie chłodnicy. Jak wlejesz nowy olej to po odpaleniu auta wszystko się napełni i trzeba dolać do stanu.

: pn sty 11, 2010 09:04
autor: dawid018
TAZ, dzięki za pomoc.dziś jadę po chłodniczke i na wiosnę montaż.

: pn sty 11, 2010 10:54
autor: krzysio1985
TAZ pisze:Ja nie mam chłodnicy zewnętrznej, mam za to termostat 72 stopnie i płyn w czasie jazdy nie przekracza 70 stopni, olej trzyma w gorące lato max 106 stopni.
:helm: sorry to mnie troche zmylilo

: sob sty 16, 2010 21:37
autor: yahoo_p
Ja mam takie pytanko
Termostat znajduję się w oryginalnej podstawce chłodnicy???

: pn sty 18, 2010 15:19
autor: dawid018
Termostat znajduję się w oryginalnej podstawce chłodnicy
tak

: pn sty 18, 2010 16:42
autor: yahoo_p
dawid018 pisze:
Termostat znajduję się w oryginalnej podstawce chłodnicy
tak
Dzięki


Ja mam w garażu chłodnice oleju z podstawką od mk1. Chce ją zamontować do ABFa. Tak jak patrzyłem, żeby zamontować muszę dotoczyć dłuższy bolec z gwintem albo wywalić ori chłodniczke wodą. Jak uważacie co zrobić???

: pn sty 18, 2010 17:16
autor: dawid018
wywal to ustrojstwo od wody i załóż ori podstawkę od chłodnicy

: pn sty 18, 2010 19:47
autor: slonek69
yahoo_p, nie założysz chłodnic z podstawą z mk1 GTI ( EG, DX) do ABF`a, bo podstawy filtra oleju są inne. Chyba ze zrobisz jakąś przekładkę ale nie wiem jak to będzie się spisywało.

Albo kupisz przekładkę między filtr oleju, a podstawę filtra :bajer: i jakaś chłodnice "aftermarketową" i podorabiasz przewody olejowe. :helm:

: pn sty 18, 2010 19:59
autor: morfeusz86r

: pn sty 18, 2010 20:19
autor: yahoo_p
U mnie właśnie to podobnie wygląda:

Obrazek

masz jeszcze do tego przewody olejowe miedzy podstawką a chłodniczkę. Wydaje mi się, że wszystko powinno się zgrać. I jak to teraz najlepiej zamontować wywalać chłodniczke wodną czy dotoczyć dłuższy bolec do wkręcania filtru???