[mkII]montaż chłodnicy oleju i zasada jej działania

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

[mkII]montaż chłodnicy oleju i zasada jej działania

Post autor: dawid018 » sob sty 09, 2010 22:00

witam.mam okazje kupić bardzo tanio chłodnice oleju z mkI GTI i tak sobie myślę czy jest jaki kolwiek sens zakładania jej do 1,8 PF.chciał bym ją bardziej dla bajeru(wystawić przed zderzak)niż to używania ale lipnie miec coś w aucie nie podłączone.gadałem z jednym kolesiem to mi nagadał ze przed to nie dogrzeje auta bo olej będzie miał ciągłe chłodzenie i ze niby pompa oleju jest inna.
chciał bym żebyście mnie oświecili jak to jest z ta chłodnicą.czy faktycznie olej płynie przez nią cały czas?? czy jest tam jakiś jakby termostat który puszcza olej do chłodnicy dopiero przy powiedzmy 100*C??i jak to jest z pompą oleju??musi być inna czy wyrobi ori.??

z góry dzięki za odpowiedzi


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sty 09, 2010 22:47

Pompa jest taka sama, w podstawie filtra masz termostat. Ja nie mam chłodnicy zewnętrznej, mam za to termostat 72 stopnie i płyn w czasie jazdy nie przekracza 70 stopni, olej trzyma w gorące lato max 106 stopni.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » sob sty 09, 2010 23:00

TAZ pisze:w podstawie filtra masz termostat
czyli rozumiem że jak sie termostat otwiera to olej idzie w chłodnice??a co wtedy ze stanem oleju??przy wymianie trzeba zagrzać olej zeby sie termostat otwarł i wtedy dolać czy jak??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » ndz sty 10, 2010 09:42

dawid018 pisze:czyli rozumiem że jak sie termostat otwiera to olej idzie w chłodnice??a co wtedy ze stanem oleju??przy wymianie trzeba zagrzać olej zeby sie termostat otwarł i wtedy dolać czy jak??
olej chlodzony jest ciecza chlodzaca..a nizsza temp otwarcia termostatu cieczy chlodzacej powoduje nizsza temp oleju
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 09:44 przez krzysio1985, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz sty 10, 2010 14:34

Krzysiu tu chodzi o zewnętrzną chłodnicę oleju, która jest chłodzona powietrzem. Termostat i tak przepuszcza bardzo niewielką ilość oleju co i tak powoduje napełnienie chłodnicy. Jak wlejesz nowy olej to po odpaleniu auta wszystko się napełni i trzeba dolać do stanu.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pn sty 11, 2010 09:04

TAZ, dzięki za pomoc.dziś jadę po chłodniczke i na wiosnę montaż.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » pn sty 11, 2010 10:54

TAZ pisze:Ja nie mam chłodnicy zewnętrznej, mam za to termostat 72 stopnie i płyn w czasie jazdy nie przekracza 70 stopni, olej trzyma w gorące lato max 106 stopni.
:helm: sorry to mnie troche zmylilo



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » sob sty 16, 2010 21:37

Ja mam takie pytanko
Termostat znajduję się w oryginalnej podstawce chłodnicy???



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pn sty 18, 2010 15:19

Termostat znajduję się w oryginalnej podstawce chłodnicy
tak


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn sty 18, 2010 16:42

dawid018 pisze:
Termostat znajduję się w oryginalnej podstawce chłodnicy
tak
Dzięki


Ja mam w garażu chłodnice oleju z podstawką od mk1. Chce ją zamontować do ABFa. Tak jak patrzyłem, żeby zamontować muszę dotoczyć dłuższy bolec z gwintem albo wywalić ori chłodniczke wodą. Jak uważacie co zrobić???



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pn sty 18, 2010 17:16

wywal to ustrojstwo od wody i załóż ori podstawkę od chłodnicy


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

slonek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn mar 27, 2006 18:14
Lokalizacja: WWL

Post autor: slonek69 » pn sty 18, 2010 19:47

yahoo_p, nie założysz chłodnic z podstawą z mk1 GTI ( EG, DX) do ABF`a, bo podstawy filtra oleju są inne. Chyba ze zrobisz jakąś przekładkę ale nie wiem jak to będzie się spisywało.

Albo kupisz przekładkę między filtr oleju, a podstawę filtra :bajer: i jakaś chłodnice "aftermarketową" i podorabiasz przewody olejowe. :helm:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pn sty 18, 2010 19:59




yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn sty 18, 2010 20:19

U mnie właśnie to podobnie wygląda:

Obrazek

masz jeszcze do tego przewody olejowe miedzy podstawką a chłodniczkę. Wydaje mi się, że wszystko powinno się zgrać. I jak to teraz najlepiej zamontować wywalać chłodniczke wodną czy dotoczyć dłuższy bolec do wkręcania filtru???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości