Odelzania MK3

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Odelzania MK3

Post autor: SulecK » pt gru 02, 2005 16:12

Dla tych co mysla ze to hardcore i glupota zapraszam na forum streetracing.pl ;)
Przy silnikach rzedu 60PS-150PS przy lekkim odelzaniu idzie odczuc poprawe osiagow a na razie na silnik nie mam kasy niestety ;/

Z powodu mrozu za wiele nie zrobilem ale jak tylko znajde garaz i czas (albo zrobi sie cieplo ;) to pojdzie dalej.
Jak narazie poszlo:
1.Z bagaznika
-skrzynia
-polka z ciezkimi glosnikami (cos za cos albo audio albo osiagi :P )
Obrazek
Obrazek
-kolo zapasowe(dojazdowka)i az 2 reklamowki niepotrzebnych rzeczy lol (srubokrety,lewarek,tasmy itp) zostala tylko gasnica,trojkat i kable do wzmaciacza ktore tez niebawem pojda ;)
Obrazek
Zostaly tylko plastiki po bokach i maty + oczywiscie siedzenia>z nimi narazie musze pomyslec cos na zastepstwo czyli jakas lekka plyte na calej dlugosci do samych przednich siedzen.
2.Przod narazie lajt ;)
-usuniete maty z drzwi zostal tylko panel na drzwiach-pod spodem gola blacha
Obrazek
-oslona pod silnikiem (malo ale zawsze cos)
No i to narazie na tyle.Z odczuc moge powiedziec ze po rundce odczulem pewna roznice chociaz to dopiero poczatek.Nie wiem dokladnie ile poszlo (na oko tak z 50kg albo i wiecej)-jak tylko znajde czas to podjade na wage,wrzuce to wszystko co poszlo luzem a potem bez i zobaczymy.
Dalej mysle out
-reszta mat
-tylne pasy
-siedzenia
-jakies niepotrzebne wzmocnienia (moze belka tylniego zderzaka)
-wstawienie lekkich siedzen,lekka maska i lekkie przednie nadkola...
Nie chce robic totalnej wydmuszki zachowujac w miare standartowy wyglad i komfort wnetrza.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Odelzania MK3

Post autor: Borys » pt gru 02, 2005 16:25

ja tam uwazam ze odrobina komfortu sie przydaje,
a wybebeszanie auta stosuje tylko na jakies wyscigi i zloty.

oczywiscie waga to wróg i trzeba ją BIĆ hehe.

pod wykładziną sa jeszcze ciekawostki do wyjęcia,

miłej zabawy,


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » pt gru 02, 2005 16:34

Dzieki za info o tym tez pomysle. :pub:
PS.skrzynia do sprzedania :grin:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic402663.html



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pt gru 02, 2005 16:48

a powiedz jaki masz silnik w swoim bolidzie :grin:



Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » pt gru 02, 2005 16:49

1.4 60PS wiec bez problemu to odczuje,przy wiekszych mocach trzeba juz wiecej wywalic (www.streetracing.pl)



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pt gru 02, 2005 16:55

to niewiele.... ja też myslę że jeśli poruszać się autem na codzień to trochę komfortu potrzeba, ale każdy robi to co lubi :okej:



Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » pt gru 02, 2005 17:04

Dlatego chce to tak zrobic zeby ten komfort zachowac - trudne ale mozliwe ;)



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pt gru 02, 2005 17:05

w sumie to masz trochę racji, patrzę w dane i jest tak:
polo 1.4 waży 985kg i przyspiesza do 100 w 14,9s
golf 1.4 waży 1075kg i przyspiesza do 100 w 15.9s
różnica w masie jak widać 90kg i przyspieszenie już lepsze o 1s, ale nie wiem czy w polo jest taka sama skrzynia biegów jak w golfie bo to też ma znaczenie.....

pomimo tego chyba nie zdecydowałbym się o polepszanie osiągów takim kosztem ;)
każdy robi to co lubi więc powodzenia życzę.....może zrób jakieś pomiary elastyczności żeby było widać czy jest jakiś efekt ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » pt gru 02, 2005 17:18

Jakbym mial taki silniczek jak to to tez bym sie nie bawil ;) no ale niestety a pobawic sie mozna :)
Co mowisz majac na mysli skrzynia ? jakie sa zaleznosci krotka dluga - i jak to wypada na osiagach ?
Co do pomiarow to narazie to chyba tylko stoperem ;) jakies dokladniejsze po zimie jak dorwe gtecha.



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pt gru 02, 2005 17:26

tak ogólnie to krótka skrzynia jest dobra na przyspieszenie a długa na prędkość max ;)
chodziło mi o to że nie wiem czy w polo i golfie były montowane skrzynie z takimi samymi przełożeniami, bo jeżeli tak to ta 1s różnicy wynika w wagi aut, ale jeżeli w polo jest np. krótsza skrzynia to też wpływa na lepsze przyspieszenie.....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » pt gru 02, 2005 17:30

No teraz rozumiem polowka bedzie miala mniejszy Vmax (ciekawe ile maja oba katalogowo ;) Co do tego zawsze zostaje odelzenie kola zamachowego - zmniejszy sie Vmax ale bedzie sie lepiej wkrecal.



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pt gru 02, 2005 17:40

właśnie polo ma lepszy vmax bo 160 w porównaniu do 157 w golfie ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » pt gru 02, 2005 17:49

Dziwne.Ciekawe czy jest to zwiazane bardziej z mniejsza masa czyli wieksza mozliwoscia rozpedzenia przez mniejsza prace jaka silnik ma wykonac czy moze mniejszymi oporami powietrza ?!



tramall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 14, 2005 14:10
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: tramall » sob gru 03, 2005 20:51

Dobry temacik, sam rozważałem różne opcje odciążania i mam kilka ciekawych odkryć:

Stage I czyli wywalamy co niepotrzebne.

katalizator - mój waży około 8-10kg - wycięty :grin:
bzdety z bagażnika - wiadomo najłatwiej
niespodzianka pod wykładziną podłogi - mata wygłuszająca - jeszcze nie wyciągnąłem ale ponoć ciężkie (około 10kg)
audio - wiadomo
kanapa tylna + tylne pasy = ważył to ktoś????
gumy i wycieraczki na podłodze
wyciszenie maski
klima jeżeli ktos ma - myśle że około 10-12 kg
hardcoreowcy wyciągają nawet wspomaganie - ja tego nie zrobie
boczki i tapicerka ogólnie - moim zdaniem nie warto bo róznice niewielkie
Myślałem kiedyś o akumulatorze i wymianie go na coś mniejszego - jakieś pomysły????
koło zamachowe - 1,5kg - 3kg różnicy
mniej paliwa w baku :grin:
waga kierowcy - he he

To wersja budget a teraz wersja money , stage 2:

fele - jak wiadomo część nieresorowana więc odjęcie 1kg z feli = około 4kg masy auta(przy założeniu że nie zmieniamy rozmiaru), ale to jest kosztowne , każdy może sprawdzić ile kosztuje oz superleggera :crazy: , a tak przy okazji orientuje się ktoś ile waży felga Monte Carlo 15 cali (nie wiem czy nazwa dobra ale chodzi o standardową felge alu do vr6 i 16v , taka pięcioramienna szacuje na około 7-8 kg)

Maska i klapa tylna - karbon lub laminat -polecam forum streetracing a także chyba użytkownia Rafałvr6 powinien cos wiedzieć

Fotele przednie (??? kg)- zamiana na lekkie kubły (około 6-10 kg)

Szyby laminat - nie znam różnicy wagi ale róznica chyba 1-3kg (szyby tylne boczne i tylna na klapie)

I teraz hardcore(jeśli chodzi o koszty) Stage 3:
błotniki z carbonu
lżejsze tarcze - widziałem rotor discs lżejsze około 13%- przynajmniej tak twierdzi dystrybutor
plastikowe drzwi
carbonowa deska rozdzielcza
lżejsze elementy zawieszenia - ??? ponoć są takie

Ogólnie jestem zdania że odejmować trzeba z umiarem i z dobrać do przeznaczenia auta - większość z nas jeźdździ nimi na codzień.

Ktoś na streetracing.pl odciążył astrę o około 190kg więc myślę że wynik od 100-120 kg w gofie można przyjąć za możliwy do osiągnięcia i zachowania minimum komfortu

Ps. Wagi przedmiotów są orientacyjne i tyczą się golfa mk3 2.0 16v



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości