Strona 1 z 1

Walek jeszcze raz wazne pytanie [ABF]

: czw gru 01, 2005 22:05
autor: Baster
Czy sam walek ssacy 268 w ABF cos pomoze.....mam mozliwosc kupna.....firmy schrick...prosze o pomoc i porade

: sob gru 03, 2005 00:00
autor: GTO
cos pomoze napewno, ale bedzie inne podcisnienie w kolektorze i bedzie zalewało silnik, konieczny jest remapp ECU.

: sob gru 03, 2005 21:02
autor: tramall
Na vortexie był poruszony podobny, temat . Wymina da cos napewno , ale potrzebny remap jak już wspomniał GTO, ogólnie pojawiały się setupy ze zmienoinym wałkiem ssącym (nie takim ostrym chyba 262 lub 268)osiągające około 190-195KM , ale prócz wałka były tam także trąbki :satan: ogólnie seryjne wałki Abf są uważane za bardzo łagodne co jednak nie znaczy że są złe, nie wiem czy czasm nie będziesz potrzebował innego kółka.

Na łamach vortex czytałem też że seyjny ecu nie lubi 260 (problemy ze czystością mieszanki) problem ponoc znikał przy standalone - nie wiem ile w tym prawdy trzeba pytać expertów

OT można wiedzieć ile za wałek ?? nowy czy używany ?? Gdyby Ci jednak nie spasił to może bym się skusił.

: ndz gru 04, 2005 01:19
autor: GTO
tramall pisze:Na vortexie był poruszony podobny, temat . Wymina da cos napewno , ale potrzebny remap jak już wspomniał GTO, ogólnie pojawiały się setupy ze zmienoinym wałkiem ssącym (nie takim ostrym chyba 262 lub 268)osiągające około 190-195KM , ale prócz wałka były tam także trąbki :satan: ogólnie seryjne wałki Abf są uważane za bardzo łagodne co jednak nie znaczy że są złe, nie wiem czy czasm nie będziesz potrzebował innego kółka.

Na łamach vortex czytałem też że seyjny ecu nie lubi 260 (problemy ze czystością mieszanki) problem ponoc znikał przy standalone - nie wiem ile w tym prawdy trzeba pytać expertów

OT można wiedzieć ile za wałek ?? nowy czy używany ?? Gdyby Ci jednak nie spasił to może bym się skusił.
ECU nie lubi tych wałków bo nie umieli zmodyfikowac odpowiednio softu, blisko 200km na samym walku ssacym jeden forumowicz uzyskał, trąbek tam nie było - seryjny kolektor i samco w dolocie.

: pn gru 05, 2005 12:14
autor: Krzyś 16v
OOOOkkkkk..... to ladny ABF ma potecjal.... SUPER

: pn gru 05, 2005 20:23
autor: tramall
GTO : może jakieś rozwinięcie tematu , co może sie wysypać i co ewentualnie pasuje wymienić??

Predykcje(i parę pytań do znawców):

Pompa - powinna wydolić
Kolektor wydechowy - z tego co wiem wystarcza na 190-195KM
Przesunięcie rev limitera ???? tak,nie i o ile
Proponowany (najadekwatniejszy) wałek ??? 268 ???? Mowa o ssącym.
Dolot na SAMCO ?? Jakieś foty - ponoć seryjny airbox nie jest taki zły (na pewno bezpieczniejszy w zimie i w deszczu)
Czy sam remap jest w stanie dać te nieszczęsne 170-175KM (egzemplarz wyjściowy około 145KM). Są niby potwierdzone wyniki z UK ale wolę przykłady z naszego podwórka
Polerka głowicy - ponoć efekty mizerne , podobnie jak wycięcie kata (1-3KM)
Regulator ciśnienia paliwa - pytałem tu kiedyś i niby nie ma potrzeby wymiany na inny (vr6)
Sprężynki zaworów od seata cupry (lżejsze i wytrzymalsze ????)
Sonda lambda - wymienić ?? ponoć musi być tip top
I co na to(170-190KM) skrzynia (02a CDA konkretnie)?????

OT - jaka jest wzorcowa kompresja ??? czy 12,5 i 12 to zadowalający wynik (wydaje mi się że tak)

Pytam o te rzeczy chyba lepiej zrobić to kompleksowo, a nie naciągać trupa przez remap
Ostatnie pytanie ??? Ile za remap (z pobytem na hamowni przed i po)

: czw gru 08, 2005 16:10
autor: Baster
Co to jest to SAMCO ??

: czw gru 08, 2005 16:29
autor: asmo
prawdopodobnie firma która robi wszystkiego rodzaju węże silikonowe do samochodów

: pt gru 09, 2005 09:22
autor: GTO
za niedługo sie dowiem co daje sam remap ECU w silniku z przebiegiem 200tyś +
na przykladzie mk3 od kolegi, w pozniejszym czasie też wałki + porting.

: pt gru 09, 2005 12:21
autor: Browix
bede sledzil ten temat . jak dlamnie jest bardzo interesujacy, zamierzam swapa zrobic na ABF i interesowaly by mnie mozliwości przerubek w tym silniku . niestety 1,8 T jest dla mnie jak narazie nieosiagalny :/ a na taki z poczatku chcialem zmienic :/

: pt gru 09, 2005 13:05
autor: Borys
tramall pisze: Sprężynki zaworów od seata cupry (lżejsze i wytrzymalsze ????)
jakas podpucha, ibiza ma to samo co reszta aut z ABFami

: ndz kwie 23, 2006 13:17
autor: BigBlack
GTO pisze:za niedługo sie dowiem co daje sam remap ECU w silniku z przebiegiem 200tyś +
na przykladzie mk3 od kolegi
Troche odgrzewany temat, za cos przepraszam ale moze cos nowego na ten temat sie urodzilo. Tez mam ABF'a z 200kkm na liczniku i mnie zainteresowal ten post.

Re: Walek jeszcze raz wazne pytanie [ABF]

: pn kwie 24, 2006 07:31
autor: szymek
Baster pisze:Czy sam walek ssacy 268 w ABF cos pomoze.....mam mozliwosc kupna.....firmy schrick...prosze o pomoc i porade
ja myślałem o 276 i 2 walkach , nie tylko ssący :helm: 650 Euro nowe ... no ale cos za coś... :hmm:

Re: Walek jeszcze raz wazne pytanie [ABF]

: pn kwie 24, 2006 23:27
autor: kkk13
szymek pisze:
Baster pisze:Czy sam walek ssacy 268 w ABF cos pomoze.....mam mozliwosc kupna.....firmy schrick...prosze o pomoc i porade
ja myślałem o 276 i 2 walkach , nie tylko ssący :helm: 650 Euro nowe ... no ale cos za coś... :hmm:
Także mam ABFa i szykuje się do jakiegoś dłubanka, zdjąłem kilka dni temu kolektor ssacy i pokrywe i przymierzam sobie jakieś wałki, najgorsze,że nic o nich nie wiem, tzn nie mam dokładnych parametrów.. Ssący jest ładny,niemiecki :hehe: , gorzej z wydechowym, wyglada jak jakaś kupa od Świątka, sorry jesli kogoś uraziłem.. Najchetniej kupiłbym bezpieczny wariant 268 od Schricka.. Nie wiem co z głowicą, czy miała juz 'porting' (jak to rozpoznać), mam także wątpliwości co z kolektorem wydechowym, czy warto wymieniać przy 'lepszych' wałkach??