Strona 1 z 1
[MK2] Jaki silnik do MK2? Powyżej 200KM
: ndz gru 13, 2009 20:49
autor: Xabingo
Witam!
Jaki będzie dobry silnik do MK2, coś nowszego od MK2 (bo do silników z dwójki oryginalne części są coraz gorzej dostępne) i żeby można było uzyskać moc powyżej 200KM.
Do tego muszą zostać fabryczne zegary, więc chyba najprościej będzie włożyć skrzynię z G60, z tego co mi wiadomo daje radę przy 200KM, a co jeśli chcę moc 300KM to co?, bo to już raczej wysiłek dla skrzyni z G.
Wszystko musi być fabryczne prócz tego co nie widoczne (czyli to co pod maską), więc bardzo ważne jest dla mnie, żeby zostały te fabryczne zegary. Bo np. silnik z MKIV 1.8T ze skrzynią od tego silnika nie będzie "obsługiwał" fabrycznych zegarów?
: ndz gru 13, 2009 21:05
autor: evolution
wsadzaj 1.8 t to spokojnie sie ogarnie na seryjnych zegarach z mk2
co do skrzyni biegow z g60 wytrzymuje ponad 400 ps z mądrym momentem
: ndz gru 13, 2009 21:08
autor: maryjan
Xabingo, zegary to naprawdę "pikuś" przy takim Swapie. Co do silnika to 1.8T jak najbardziej tak bo 200KM to na samym programie można uzyskać a jak dalej to wiadomo - bez ingerencji w silniku się nieobędzie...
: ndz gru 13, 2009 21:23
autor: jarekkoval
ja bym proponowal PGT
dostepnosc silnikow jest dosc duza i wyjdzie taniej niz swap na 1,8T
: ndz gru 13, 2009 21:26
autor: Xabingo
evolution pisze:co do skrzyni biegow z g60 wytrzymuje ponad 400 ps z mądrym momentem
No to podziwiam
Moc która by mnie satysfakcjonowała to jakieś 250KM, więc skrzynia będzie ok, a co z silnikiem 1.8T, czy moc ok.250KM nie jest dla niego zbyt duża, nie stanie się wtedy zbyt awaryjny? Audi S3 miało moc 225 i 235KM, więc to jest realne, ale czy to nie jest zbyt wyżyłowany silnik? Może lepiej podkręcić go na te 200KM i zostawić? W budzie Mk2 będzie chodził na pewno bardzo dobrze. Czym się różnił 1.8T 225KM-235KM od tego 180KM?
Tłoki, korby itp... to mają to samo?
[ Dodano: 13 Gru 2009 20:28 ]
jarekkoval pisze:ja bym proponowal PGT
Samochód ma być na lata, a części do MK2 są już coraz słabiej dostępne i jak bym włożył taki silnik to zapewne w razie uszkodzenia części musiał bym dorabiać nową część na zamówienie, a do MK4 jeszcze długo będą dostępne części...
[ Dodano: 13 Gru 2009 20:29 ]
Ale przy okazji PG Turbo - jaka będzie dla niego bezpieczna moc? 200KM na pewno, a więcej? Ile? Kute części wkładać, czy na serii?
: ndz gru 13, 2009 21:45
autor: marcinas1983
Xabingo, spójrz do tego tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=286448 i ile wycisnął kolega
evolution, z PG + Turbo i to na jakim ciśnieniu doładowania, a można więcej dmuchnąć
: ndz gru 13, 2009 23:29
autor: jarekkoval
Xabingo, tak ale dostepnosc silnika PG z racji tego ze byl w passatach i co drugim Corrado jest naprawde dobra
i nie jest to drogi gips
200ps jest calkiem realne przy niskim nakladzie kosztow
co do 250ps to juz wtryski by sie przydaly wieksze itd itd ale jeszcze idzie to madrze i w miare tanio zeskrobac
mysle ze to taka bariera w robieniu pgt na 8 zaworowej czapce - potem to juz tylko naklad finansowy i sztuka dla sztuki...lepiej wtedy zainwestowac w 1,8t 20v
a po co Ci kucizna tam ? seria takie moce wydoli bezproblemowo
marcinas1983, glowica x-flow naprawde duzo daje i to nie evo 1 to odkryl bo ludzie tak robia i sobie chwala co widac na zalaczonym przez niego wykresie ze zamontowanie tej czapki daje wymierne korzysci i nie trzeba dmuchac niewiadomo ile
a jak sie pochucha mocniej to i jeszce lepiej jest
: ndz gru 13, 2009 23:32
autor: marcinas1983
jarekkoval, ale mnie nie chodziło o to, że
evolution, to odkrył, tylko chciałem pokazać ile trzeba zrobić, żeby PGT miało przy małym dmuchnięciu ponad 200PS z możliwością dalszego zwiększenia mocy. A temat
evolution naświetla sprawę co i jak i do tego poparty jest wykresem z hamowni
.
: pn gru 14, 2009 00:48
autor: jarekkoval
marcinas1983, dokladnie