Silnik 1,8 8v - ile można z niego wyciągnąć koni???

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

rally5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 13, 2008 10:59
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Silnik 1,8 8v - ile można z niego wyciągnąć koni???

Post autor: rally5 » pt gru 11, 2009 23:27

Witam,
Poszukuję informacji na temat super mocnych silników 1,8 8v (najlepiej PB sterowanego Digifantem). Z uwagi na ograniczenia homologacyjne może sięokazać że będę potrzebował bardzo mocnego silnika 1,8 8V - nie chodzi tu o system sterowania, komputer itp, bo ten temat mam zagwarantowany przez jednego z forumowiczów (Mistrza w swoim fachu!). Chodzi mi o informację co można zrobić mechanicznie i jakie to niesie koszty oraz ile można uzyskać.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź!
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 23:29 przez rally5, łącznie zmieniany 1 raz.



Jedras1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Jedras1991 » sob gru 12, 2009 00:59

Zrobić można wszystko, mocne 1.8 8v powiadasz? G60...
Ale pytanie brzmi: czy to ma być n/a czy doładowany?



rally5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 13, 2008 10:59
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Post autor: rally5 » sob gru 12, 2009 02:02

Jedras1991 pisze:Zrobić można wszystko, mocne 1.8 8v powiadasz? G60...
Ale pytanie brzmi: czy to ma być n/a czy doładowany?
Chodzi mi o nie doładowaną A grupę, oczywiście lepszy był by KR 16V, ale tutaj na przeszkodzie stoi system wtrysku i brak możliwości podpięcia tam dobrej jednostki sterującej... Tak więc albo 8v, albo zmiana auta...



Awatar użytkownika
Lakier
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 25, 2008 21:00
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Lakier » sob gru 12, 2009 02:28

8V nie nadaje sie do rajdow. Zrobiona 16 zawsze bedzie mocniejsza.



rally5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 13, 2008 10:59
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Post autor: rally5 » sob gru 12, 2009 03:01

Teoretycznie tak, ale nie będzie się tak zbierała od dołu. Mam obecnie PL z Digifantem sterowaną MS-em i to naprawdę jeździ! Ale taki numer nie przejdzie w III ani II lidze... Stąd pomysł na wrzucenie dobrze zrobionego 8V. Z tego co wiem, mistrz Polski w wyścigach Górskich w klasie HS-2000 jeździ właśnie Golfem II z silnikiem 1,8 8V - ponoć ma tam około 160 KM.
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 03:03 przez rally5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » sob gru 12, 2009 18:05

rally5 pisze:
Jedras1991 pisze:Zrobić można wszystko, mocne 1.8 8v powiadasz? G60...
Ale pytanie brzmi: czy to ma być n/a czy doładowany?
Chodzi mi o nie doładowaną A grupę, oczywiście lepszy był by KR 16V, ale tutaj na przeszkodzie stoi system wtrysku i brak możliwości podpięcia tam dobrej jednostki sterującej... Tak więc albo 8v, albo zmiana auta...
jak sie nieda w kr zmieniasz mechaniczny wtrysk na digi i robisz co chcesz
a co do kasy jak niemasz 15 tys na poczatek niemasz co myslec o mocnym silniku

a i chyba nic nieszukales na forum jest wszystko napisane tylko wystrczy poszukac
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 18:10 przez golfiarz1, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

rally5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 13, 2008 10:59
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Post autor: rally5 » sob gru 12, 2009 21:20

golfiarz1 pisze:
rally5 pisze:
Jedras1991 pisze:Zrobić można wszystko, mocne 1.8 8v powiadasz? G60...
Ale pytanie brzmi: czy to ma być n/a czy doładowany?
Chodzi mi o nie doładowaną A grupę, oczywiście lepszy był by KR 16V, ale tutaj na przeszkodzie stoi system wtrysku i brak możliwości podpięcia tam dobrej jednostki sterującej... Tak więc albo 8v, albo zmiana auta...
jak sie nieda w kr zmieniasz mechaniczny wtrysk na digi i robisz co chcesz
a co do kasy jak niemasz 15 tys na poczatek niemasz co myslec o mocnym silniku

a i chyba nic nieszukales na forum jest wszystko napisane tylko wystrczy poszukac
Co do KR-a i Digi, to właśnie coś takiego mam, a ddokładnie PL + Digifant + MegaSquirt, ale nie da się na tym jeździć ze względu na przepisy.
Co do szukania, niewiele czasu spędziłem do tej pory na forum - więc możliwe że niewłaściwie szukam, jeśli wiesz jak to znaleźć (może używam nieodpowiedniej terminologii) to z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 13, 2009 10:27

rally5 pisze:Digifant + MegaSquirt
jak podpiales dwa ecu do jednego silnika
a przepisy mowia jednoznacznie... system sterowania silnika dowolny przy A-GRUPPE wiec wymyslasz... :green_fuck:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

rally5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 13, 2008 10:59
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Post autor: rally5 » ndz gru 13, 2009 11:31

evolution pisze:
rally5 pisze:Digifant + MegaSquirt
jak podpiales dwa ecu do jednego silnika
a przepisy mowia jednoznacznie... system sterowania silnika dowolny przy A-GRUPPE wiec wymyslasz... :green_fuck:
Niestety nie wymyślam - przepisy FIA (zał J) wyraźnie mówi, że jednostka sterująca silnikiem jest dowolna! Ale w innym miejscu jest napisane, że system wtrysku ma pozostać seryjny - a w papierach homologacyjnych modelu GTI 16V są tylko dwa systemy wtrysku - K Jetronic i KE Jetronic - z tego co wiem nie jestem w tym przypadku w stanie zainstalować MS...
A co do tego co napisałem to System wtrysku który mam założony to Digifant a jednostka sterująca to MS.
Co do rozwiązań technicznych jestem 100 lat za Wami, ale przepisy studiowałem dość uważnie.
Jeżeli był choć jeden udokumentowany model GTI 16V z Digifantem, bądź ktoś ma jakąś inne homologacje dopuszczajace dowolny system wtrysku, będę wdzięczny za ich udostępnienie. Niestety badałem temat dość wnikliwie i jedynym homologowanymi przez FIA modelami z Digi są G60, Rallye, 1,8 8V oraz Sycro(cross country).
Nie mogę zrozumieć, czemu VW nie homologował 16V na Digi - dało by to dużo większe możliwości...



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » ndz gru 13, 2009 11:37

Lakier, szczerze ? jakis czas temu bylem pod Wroclawiem i rozmawialem z tym gosciem a w zasadzie jego tata

na tym filmiku maja 16v cos okolo 150ps ale mowil ze ma silnik 8v z glowa oettingera i juz na poprzednim setup'ie (ok 120 koni) 16v nie dawala mu rady :)

Pozdro



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 13, 2009 12:55

jarekkoval, to jest golf chlopakow z namyslowa ktorzy w 2001 zdaje sie mieli mk2 gti 16v i bym nie byl taki pewny co do tego ze 16v mu rady nie daje...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz gru 13, 2009 14:11

rally5 pisze:- przepisy FIA (zał J) wyraźnie mówi, że jednostka sterująca silnikiem jest dowolna! Ale w innym miejscu jest napisane, że system wtrysku ma pozostać seryjny - a w papierach homologacyjnych modelu GTI 16V są tylko dwa systemy wtrysku - K Jetronic i KE Jetronic
to wygląda na to, ze w GSMP są inne przepisy, bo nikt się nie czepia 16V na MS
P.S. ten Golf z linku wyżej nie wygląda na 150KM, po tej drodze z taką mocą i wagą na pewno mniejsza niż seria latałby lepiej



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » ndz gru 13, 2009 14:48

Cos tam by z tego ulepil, takie PB na digi I glowa z 2e z kolekotrem ,dobry wydech z kolekorem oczywiscie, policzonydolot , stopien 13:1 ,14:1 metalowa uszczelka , oczywiscie inny walek bardzo ostry zeby katy zbily st.spr i paliwo q16 mysle ze za 140-150km nie bylo by taka mocna bariera, jeszcze mozna by korby z g60 lub z audi 2,2 10VT. Lub PG bez G krecic, a moze je bez kompresora za grosze kupic.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 13, 2009 16:20

toffic pisze:
rally5 pisze:- przepisy FIA (zał J) wyraźnie mówi, że jednostka sterująca silnikiem jest dowolna! Ale w innym miejscu jest napisane, że system wtrysku ma pozostać seryjny - a w papierach homologacyjnych modelu GTI 16V są tylko dwa systemy wtrysku - K Jetronic i KE Jetronic
to wygląda na to, ze w GSMP są inne przepisy, bo nikt się nie czepia 16V na MS
P.S. ten Golf z linku wyżej nie wygląda na 150KM, po tej drodze z taką mocą i wagą na pewno mniejsza niż seria latałby lepiej
hehe nie ma innych przepisow tylko rajli jest mocno nieobeznany w temacie
nie system wtrysku tylko system zasilania a to dzielimy na gaznikowy wtrysk jedno i wtrysk wielopunktowy. wiec wielopunkt mozesz zmienic w kazda strone mechanika<->lektronika na wielopunktowy ale nie mozesz wsadzic mono czy gaznikow


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości