Strona 1 z 2

[mk2] krótsze korbowody

: śr gru 02, 2009 21:30
autor: bajzon0
Witam :)
W najblizszej przyszlosci tj. tygodni bedzie brany silnik 1.3 z mk2 rocznik 11/84 na przerobki, kod silnika to HW z tego co wyszukalem to ten silnik byl w mk1, jetta i polo II 8/83-7/84.
Mam problem poniewaz poszukuje do niego krotszych korbowodow, gdzyz bedzie obnizany blok zeby uzyskac lepsze sprezanie, podobna operacje z powodzeniem udalo sie przeprowadzic w Polo 1,0 z `86 tylko tam byly szlifowane tloki a korby zostaly takie same (moge wrzucic zdjecia i filmik).
Jak by ktos dysponowal wiedza na temat krotszych korbowodow, prosze o kontak.
Moga byc nawet od motocykli oby tylko pasowaly.

Pozdrawiam :)

: śr gru 02, 2009 21:57
autor: gracek1906
tak jak pisałeś chyba prościej strugnąc tłoki i zostawić wszystko w orginale ale to tylko moje zdanie, mogę sie mylić,

: śr gru 02, 2009 23:45
autor: evolution
bajzon0, po co zmieniac chesz korbowody na krotsze jak obnizasz blok po to by uzyskac lepsze sprezanie... idiotyzm chyba ze odprezasz silnik.... ale w tym przypadku szlifowanie bloku jest idiotyczne poza wyrownaniem pod stalowa uszczelke....

: czw gru 03, 2009 13:55
autor: bajzon0
gracek1906
chyba masz racje, ale moze cos sie znajdzie po ksiazkach...

evolution
blok nie bedzie tylko wyrownywany, ale obnizany o kilka mm, jak to juz mialo miejsce w innym silniku

i zeby pasek od rozrzadu nie byl luzny jest dodatkowa rolka napinajaca pasek

oto foto :
http://img51.imageshack.us/img51/479/13032009648.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/5263/13032009649.jpg

http://img10.imageshack.us/img10/6614/27032009697t.jpg

: czw gru 03, 2009 15:29
autor: toffic
Jeśli obniżysz blok o x i dasz krótsze korby o x to stopień się nie zmieni, jedynie toczenie tłoków cię ratuje no i zabawa z rozrządem na koniec

: czw gru 03, 2009 19:18
autor: evolution
bez urazy ale z tych tlokow zdjales moze kilka dziesiatych milimetra, pasek zamiast napiac pompą wody napinasz dodatkowa rolka, jedyne co tak naprawde jest duzo zdjete to glowica na 2 zdjeciu..... nie kumam czaczy...

: czw gru 03, 2009 20:20
autor: bajzon0
Z tlokow malo bo chodzi wlasnie o stopien sprezania i wiecej tez nie ma co zeby nie pekly, za to z glowicy i bloku bylo "sciagniete" duzo wiecej, a w tym 1.3 to ma byc "sciagniete" jeszcze wiecej i dla tego krotsze korby zeby zawory nie wpakowaly sie w tloki. Pompa nie mozna juz bylo tyle napiac paska, stad ta dodatkowa rolka.
Dodam jeszcze kilka fotek z tamtgo silnika:

http://img256.imageshack.us/img256/9372/13032009644.jpg

http://img171.imageshack.us/img171/7400/13032009646.jpg

http://img46.imageshack.us/img46/4619/13032009662.jpg

http://img686.imageshack.us/img686/5790/13032009652.jpg

Dzieki za checi pomocy. Jak tylko ten 1.3 bedzie robiony moge wrzucic jakiesmaterialy ;)

Pozdrawiam :)

: czw gru 03, 2009 20:33
autor: evolution
nie wiem czy kumasz ze sciagajac blok i zakladajac krotsze korby nie zmienisz stopnia sprezania??? jedyne co mozesz zmniejszac to komore spalania w glowicy i w tloku, wiec tykanie bloku jak napisalem jest idiotyzmem...

: czw gru 03, 2009 20:42
autor: bajzon0
Zakladaja krotsze korby i obnizanie bloku nie ma tylko na celu zwiekszania sprezania, ale jeszcze inne rzeczy. jak bedzie zrobione to sie okaze co i jak.

Pzdr

: czw gru 03, 2009 21:22
autor: gracek1906
Nie zostaje nic więcej jak życzyć powodzenia w modach. No wiec kolego bajzon0, Powodzenie!

: pt gru 04, 2009 01:34
autor: Apsik
bajzon0 pisze:Jak by ktos dysponowal wiedza na temat krotszych korbowodow, prosze o kontak.
Jakieś custom'y z USA?
Ale cena przekroczy 2000zł podejrzewam

: pt gru 04, 2009 12:48
autor: roman58
Jak założysz krótsze korbowody najpierw zmierz czy tłok ci nie wyjdzie za dużo do dołu i obrócisz wałem korbowym.Bo gdy korbowody są krótkie inna jest budowa tłoka i kształt.

: ndz gru 06, 2009 13:53
autor: spawacz
A ja moge tylko to stwierdzic ze kolega chce wysoko i szybko krecic motor po to mu krotsze korby, daje krotsze tloki zmiejszajac ich mase, krotki skok -momentalna zwijka na obroty, miejsze tloki -miejsze tarcie -miejsza masa bierna, napewno doly tlokow beda skracane.

: ndz gru 06, 2009 13:55
autor: evolution
spawacz pisze:A ja moge tylko to stwierdzic ze kolega chce wysoko i szybko krecic motor po to mu krotsze korby, daje krotsze tloki zmiejszajac ich mase, krotki skok -momentalna zwijka na obroty, miejsze tloki -miejsze tarcie -miejsza masa bierna, napewno doly tlokow beda skracane.
skok zostaje ten sam ziomus.... zmien dealera bo ci zly towar sprzedaje.. SKOK ZALEZY OD WYKORBIENIA WALU!!!!!!!!! a nie dlugosci korbowodow