Strona 1 z 1
Wytulany-motor.de
: czw lis 26, 2009 23:03
autor: evolution
Witajcie dzisiaj po ponad 1,5 rocznej przerwie na poprawki konstrukcyjne wlasciciela patentu mialem okazje pobawic sie po raz kolejny i podsterowac ecu ( magneti marelli) silnik ktory jest genialny w swojej prostocie i zaawansowaniu. informacje o tym silniku znajdziecie na
www.wytulany-motor.de na ktorej niebawem powinna sie znalezc jakas zmianka o moim malym udziale w tym projekcie. za chwile wstawie jakies foto z garazu
: pt lis 27, 2009 18:29
autor: stary
dosyc ciekawy patent , nie znam sie za bardzo ale przypomina troche metode obrotową wankla z tlokami podobnymi do tych w tradycyjnym silniku tyle ze wirującymi. widze jakies eliptyczne koła zębate, i o ile moja znajomosc niemca mnie niemyli to znacznie zmniejszył tarcie tłoka.
: pt lis 27, 2009 23:20
autor: rysiektr
a jak ze zużyciem paliwa przez ten silnik?? I jakim paliwem jest zasilany?? i rzeczywiście bardzo ciekawy wynalazek, masz może jakiegoś GIFa albo prezentację ilustrująca pracę tego silnika?? Bo przeglądam tak te rysunki i nie mogę sobie wyobrazić jak on pracuje... i chyba troszkę nie bardzo wyrównoważony jest bo strasznie nim trzęsie na filmie...
: pt lis 27, 2009 23:27
autor: TAZ
Jacku może trochę opiszesz po naszemu
: pt lis 27, 2009 23:35
autor: evolution
prosta zasada dzialania opisana na stronie, streszczenie:
cylinder obraca sie wokol wlasnej osi majac "obwodowo" dwa wlasciwe cylindry z tlokami
ramie tlokow wraz z wodzikami na jeden obrot cylindra posiada takze jeden obrot
aby wykonac ruch posuwisto zwrotny tloka w cylindrze potrzeba zmieniac predkosc ramienia tloka wzgledem duzego cylindra
wykonane to zostalo poprzez przekladnie o zmiennym przelozeniu na kolach zebatych o przekroju elipsy. powoduje to okresowe przyspieszenie i opoznienie predkosci ramienia w stosunku do predkosci cylindra
odpowiednia przekladnia daje 4 takty na obrot czyli zaplon co pol obrotu walu
silnik nie posiada zaworow, posiada kanaly otwierane poprzez cylinder w odpowidnim momencie. tak na szybko co moge opisac
[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 22:36 ]
rysiektr, nie byl w ogole wywazany ze wzgledu na coraz to swieze modyfikacje
: pt lis 27, 2009 23:39
autor: rysiektr
evolution pisze:silnik nie posiada zaworow, posiada kanaly otwierane poprzez cylinder w odpowidnim momencie
jednym słowem dwu-suw
: pt lis 27, 2009 23:43
autor: evolution
jestes w bledzie 4 takty 4 suwy:D
[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 22:47 ]
p.s. kraz jak dobrze pamietam ma zawory i jest dwusuwem:D wiec nie przypisuj silnikowi suwow od zaworow :green_fuck:
: sob lis 28, 2009 10:21
autor: bugalon
Jak ze smarowaniem tego wynalazku? Bo moim zdaniem może tu być niewąski problem.
: sob lis 28, 2009 11:39
autor: evolution
rozbryzgowe na razie, a w zwiazku z tym ze to prototyp nr 2 i bedzie nr3 to bedzie modernizacja ukladu olejenia oraz chlodzenie
: sob lis 28, 2009 11:49
autor: rysiektr
a że tak jeszcze zapytam są już jakieś szacunkowe dane jaką moc rozwija ten silnik??
: sob lis 28, 2009 11:57
autor: evolution
nikt tego nie hamowal ze wzgledu na rozwojowosc prototypu
trzeba usunac jakies wady i dopiero prototyp 3 bedzie hamowany