Strona 1 z 2

[mk3] Swap 1,4 abe na 1,6 abu 75 km opłaca sie?? pomózcie

: czw paź 22, 2009 19:16
autor: Jumar
mam pytanie odnośnie swapa na 1,6 abu , a mianowicie czy wszystko bedzie pasowało od 1,4 do tego silnika?? mam golfa 1,4 abe na jednopunkcie, prosze o porady i dziekuje:)

: pt paź 23, 2009 21:11
autor: gracek1906
Nie opłaca sie różnica jest nie wielka, no chyba że masz silnik skończony i musisz zmienić albo remontować. Co do tego czy podejdzie to myśle że bez problemu go zapakujesz, mocowania te same, chłodnica i instalacja też, wtryski były inne ale na tym z 1.4 też pewnie by chodził

: sob paź 24, 2009 17:26
autor: imperfectCell
jak robic swap to lepiej dac 1.8 pali prownywalnie do 1.6 a jednak 90km bardziej cieszy niz 75

: ndz paź 25, 2009 10:55
autor: bugalon
tak, tylko do zmiany na 1.8 potrzebujesz też wymienić skrzynię biegów i kupę osprzętu a do 1,6 nie.

: pn lis 02, 2009 22:32
autor: gracek1906
bugalon pisze:tak, tylko do zmiany na 1.8 potrzebujesz też wymienić skrzynię biegów i kupę osprzętu a do 1,6 nie.
masz racje, ja tego sie podjąłem, efekt niestety nie jest piorunujący, jest lepiej ale teraz gdyby sie dało cofnąć czas wybrał bym 2000cm/3

: wt lis 03, 2009 16:01
autor: mikew_86
Jeśli mowa o jakiejkolwiek opłacalności to najbardziej opłaca się sprzedać auto, dołożyć trochę i poszukać jakiegoś mocniejszego mk3. Na pewno wyjdzie taniej niż wymiana wszystkiego.

: wt lis 03, 2009 18:42
autor: gracek1906
mikew_86 pisze:Jeśli mowa o jakiejkolwiek opłacalności to najbardziej opłaca się sprzedać auto, dołożyć trochę i poszukać jakiegoś mocniejszego mk3. Na pewno wyjdzie taniej niż wymiana wszystkiego.
to sie zgadza ale nie zawsze bo w moim przypadku było inaczej bo padła mi skrzynia a te skrzynie do tanich nie należały wiec musiałbym sprzedać golfika jako uszkodzonego a szkoda by było bo jest po remoncie blacharki i malowaniu jakieś dwa lata .

: śr lis 04, 2009 20:54
autor: wolny83
mikew_86 pisze:Jeśli mowa o jakiejkolwiek opłacalności to najbardziej opłaca się sprzedać auto, dołożyć trochę i poszukać jakiegoś mocniejszego mk3. Na pewno wyjdzie taniej niż wymiana wszystkiego.


Ale jak masz bude w zaje......stanie to warto inwestowac.Powiem ci ze sam mam dylemat,myslałem nad 1,6ABU ale to jest 15KM tylko wiecej ale pasuje wszystko oprocz kompa zadnych przerubek.Chciałbym do siebie wsadzic min 1,8GT ale tu juz trzeba wszystko przerabiac calą wiazke elektryczna+komp,skrzynia,hamulce,mocowanie silnika,noi oczywiscie silnik.Za robote w moim przypadku wołaja 700zł :crazy: jak sam potrafisz to zrobic to bym sie nie zastanawiał :hmm:.Caly czas szukam i licze sobie koszt czesci,i wychodzi mi koło 3tys :crazy: .Caly cza :grin: s sie waham i kazdy mi mowi sprzedaj go i kup sobie GTI ale tak jak wczesniej pisałem w moim przypadku mam dylemat w postaci samochodu w zaje......stanie

wracajac do twojego pytania.Musisz zmienic tylko kompa,i z tego co wiem to roznia sie kolektorem wydechowym mowie caly czas o 1,6ABU jednopunkcie

: śr lis 04, 2009 21:39
autor: gracek1906
KOlego wolny83, coś dużo naliczyłeś a 700 zał za samą robote to przesada. Mi z 1.6 abu na 1.8 rp zmiana zajeła nie przesadzając jakieś 7-8 godz tylko że narazie zostawiłem to wszystko na prądach z abu. Mam wiązke z kompem z silnika abs ale nie mam jeszcze wiązki z silnika, narazie to chodzi wzglednie i na pb i na lpg wiec zostane przy tym jak jest

[ Dodano: 04 Lis 2009 20:45 ]
Poszukaj coś na allegro może znajdziesz. Warto kupić uszkodzonego po wypadku, przerzucasz co ci trzeba, kompletujesz go z powrotem i sprzedajesz dalej, lub na cześci

: śr lis 04, 2009 22:02
autor: imperfectCell
nie no panowie przelozenie np ABU na ABS to banal przeciez jest jesli chodzi o przekladke z golfa do golfa takze ja bym w zyciu nie dal 700zl, procz silnika skrzyni i osprzetu potrzebujesz jeszcze pompe paliwa i caly pas przedni z wieksza chlodnica heble z 1.6 o ile 1.4 mialo takie same to moga zostac w bo w wersjach CL z ABSem byly takie same

: śr lis 04, 2009 22:15
autor: gracek1906
a zapomniałem dodać jak kolega słusznie wspomniał o pasie przednim że nie zmieniałem chłodnicy i wcale nie żałuję bo nie jeżdże po jakiś górach a w korku normalnie wentylator sie na chwilke załącza i spokój. Samochód ogólnie pracuje w optymalnej temp silnika

[ Dodano: 04 Lis 2009 21:21 ]
Dołącze sie jeszcze co potrzeba. Na pewno wybierak z biegów bo jest krótszy w abu/abd poduszka przednia silnika, komplet wodzików do skrzyni, linka sprzęgła(w ostateczności obecną można założyć), rurę dolotową bo jest za krotka, cały osprzęt silnika jest inny, w ogóle wszystko inne ale troche chęci do pracy i warunków i góra dwa dni i po robocie

: śr lis 04, 2009 22:43
autor: wolny83
panowie chyba sie nie zrozumielismy.Cena jaka sie z tym wiaze wydaje mi sie adekwatna do roboty poniewasz trzeba spawac mocowania silnika podciagac cala elektryke,a takze przekładac zawieszenie,nie mowiac o reszcie rzeczy :crazy:

: śr lis 04, 2009 22:46
autor: imperfectCell
jesli chodzi o robote to tylko spawanie mocowan to mozna nazwac robota a elektryka w tym przypadku jest bajeczna jesli ma sie cale wiazki niepociete taka prawda bo co za sztuka porozkladac kable w komorze silnika i wpiac je do skrzynki bezpiecznikow i potem pouzupelniac przekazniki zaleznie od osprzetu

[ Dodano: 04 Lis 2009 21:47 ]
p.s kostek raczej sie nie da pomylic :)

: śr lis 04, 2009 23:06
autor: wolny83
powiem wam o tym ze zaskoczyliscie mnie tym ze trzeba wymieniac pas przedni :bajer: Czy koniecznie trzeba zmieniac pas przedni? chciałbym zrobic swapa na 2,0.