Strona 1 z 1

PG turbo

: wt paź 20, 2009 21:35
autor: Maniek S L
Mam pytanie do osób wtajemniczonych. Czy po założeniu do silnika PG turbiny- myślę o turbinie z silnika 1.8T 150KM bo taką akurat mam na stanie, i wysterowaniu jej na ciśnienie zbliżone do ciśnienia Gladera obejdzie się bez strojenia digifanta? Czy silnik mocno straci ciąg od dołu o ile w ogóle będzie go miał? Jak to będzie wyglądało, czy to w ogóle możliwe bez strojenia. Nie szukam ogromnej mocy fajnie by było na początek gdyby auto zbliżyło się do jakichś 150 KM i w miarę możliwości bez dużych dziur. Proszę o opinię jedynie osoby które mają o tym pojęcie a nie forumowe trole.
PPozdrawiam

Re: PG turbo

: wt paź 20, 2009 22:08
autor: olozwirski
Maniek S L pisze:Mam pytanie do osób wtajemniczonych. Czy po założeniu do silnika PG turbiny- myślę o turbinie z silnika 1.8T 150KM bo taką akurat mam na stanie, i wysterowaniu jej na ciśnienie zbliżone do ciśnienia Gladera obejdzie się bez strojenia digifanta? Czy silnik mocno straci ciąg od dołu o ile w ogóle będzie go miał? Jak to będzie wyglądało, czy to w ogóle możliwe bez strojenia. Nie szukam ogromnej mocy fajnie by było na początek gdyby auto zbliżyło się do jakichś 150 KM i w miarę możliwości bez dużych dziur. Proszę o opinię jedynie osoby które mają o tym pojęcie a nie forumowe trole.
PPozdrawiam
Jak wysterujesz dobrym EBC na takie samo cisnienie jakie daje G to obejdzie sie bez strojenia. Sam pocztatek obrotow bedzie slabszy, ale bedzie.

Re: PG turbo

: wt paź 20, 2009 22:43
autor: Maniek S L
olozwirski pisze: pocztatek obrotow bedzie slabszy, ale bedzie.
będzie słabszy w związku z inną charakterystyką dmuchania pomiędzy kompresorem a turbiną czyli jak na turbo to normalnie (tzn kompresor ciągnie cały czas a turbina długo nic a potem strzał?) czy w związku z brakiem wysterowania ecu pod charakterystykę turbiny. Sorki za ten zamęt

: śr paź 21, 2009 10:03
autor: olozwirski
Ze wzgledu na charakterystyke turbo, aczkolwiek ta turbina jest malutka i pompuje praktycznie z samego dolu.

: śr paź 21, 2009 10:16
autor: Maniek S L
a powiedz jeszcze jaka jest realna moc takiego zestawu bez strojenia DIGI i przy ciśnieniu zbliżonym do G , oczywiście w przybliżeniu, czy jest szansa osiągnąć wynik zbliżony do oryginalnego zestawu z G?. Dzięki wielkie za zainteresowanie i poświęcony bezinteresownie czas. Pozdrawiam i daję punkcika

: śr paź 21, 2009 12:52
autor: bugalon
Maniek, nie wiem czy zauważyłeś ale Olo Ci napisał, że będziesz miał kupe roboty przy tym. Twoj obecny sterownik nie posiada układu kontroli cisnienia (upuszczaniem przez krokowca nie mozna sie sugerować). Żeby nie robić remapu ECU musisz dokupić cały elektroniczny kontroler cisnienia doładowania (zewnętrzny) wraz z jakimś zaworkiem typu N75 i dobrze to zestroić. Cała zabawa moim zdaniem jest nieopłacalna. Lepiej pojechać gdzieś na strojenie i zrobić program pod to turbo. Serie może uzyskasz, bo G60 dużo słabiej sie napełnia niż 1.8T (ktore na najslabszej montowanej tam seryjnie turbinie osiaga okolo 180-185PS po programie)

Reasumując - ja bym poszedł w kupno i regenerację kompresora. Teraz będziesz musiał stroić za 1k PLN (lub kombinować z EBC), do tego zrobić kolektor wydechowy (z 1k PLN), przerobić zasilanie olejowe i dołożyć wodne (500 PLN), zrobić od nowa cały dolot (z 500 PLN). Moim zdaniem skórka nie warta wyprawki. Lepiej iść w oryginalny kompresor.

: śr paź 21, 2009 13:21
autor: Maniek S L
Rozumiem wszystko, tylko jest zasadnicza różnica między turbo a G, mianowicie dostępność! Z turbiną nie mam najmniejszego problemu z trafieniem w dobre G w rozsądnej cenie jest jest jak z loterią. No i sam fakt użytkowania, o turbo w porównaniu z G można powiedzieć że jest bezobsługowe.