Strona 1 z 2
Róznica między ABS a RP
: pn paź 05, 2009 20:13
autor: cegiel1989
Witam wszystkich
mam pytanie jaka jest różnica między silnikami ABS z MK3 a RP z MK2 oba posiadają 90km i takie same wałki rozrządu, a ABS ma sprężanie 10 a RP ma tylko 9 więc skąd w RP tyle koni??
AAM ma inny wałek a stopień sprężania ma większy od RP czyli 9.5 a ma tylko 75km
A i jeszcze jedno RP ma większy moment obrotowy od ABS,
ABS 2500
RP 3300
mógł by mi to ktoś wytłumaczyć??
: pn paź 05, 2009 20:23
autor: t1omek
RP ma niższy moment obrotowy od ABSa to co podałeś to są obroty przy któorych osiągany jest moment maksymalny. a temat już tu gdzieś był jeśli chodzi o różnice pomiędzy RP ABS i AAM. musisz poszukać w dziale speed
: pn paź 05, 2009 21:13
autor: cegiel1989
t1omek pisze:RP ma niższy moment obrotowy od ABSa to co podałeś to są obroty przy któorych osiągany jest moment maksymalny. a temat już tu gdzieś był jeśli chodzi o różnice pomiędzy RP ABS i AAM. musisz poszukać w dziale speed
damy sobie spokój z tym momentem obrotowym bo widocznie coś się walnąłem
Czytam czytam, i znaleźć nie mogę w innych tematach było to poruszane ale moment i się kończyło i konkretnej odpowiedzi nie było
dajmy sobie spokój z różnicami miedzy AAM a ABS bo je juz znam, ale ABS a RP nie dają mi pokoju skąd te 90km w RP
w czym w końcu tkwi różnica
: śr paź 07, 2009 17:35
autor: sas_gti
wydaje mi się rożnica wynika z programu.
ABS był produkowany później wiec był pomyślany pod bardziej rygorystyczne normy. Bardziej agresywny program ECU w RP daje te same osiągi tj 90 KM przy mniejszym stopniu sprężania ale kosztem czystości spalin...ale czy to jedyna różnica to nie wiem.
[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 17:38 ]
Przeciez głupio by to wyglądało gdyby kolejna generacja silnika o tej samej pojemności na monowtrysku była słabsza od poprzednika. Pownieważ nie chcieli aby tak było a jednoczesnie musieli trzymać się nowszych norm spalin to żeby utrzymać te 90 KM musiano podnieść stopień sprężania. Tak na logikę.
: czw paź 08, 2009 09:26
autor: gracek1906
Kolego użyj opcki szukaj zanim napiszesz nowy temat. Całkiem nie dawno założyłem podobny temat odnośnie różnic silników abs, aam, rp.
[ Dodano: 08 Paź 2009 09:26 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=264547
: czw paź 08, 2009 13:57
autor: cegiel1989
gracek1906 pisze:Kolego użyj opcki szukaj zanim napiszesz nowy temat. Całkiem nie dawno założyłem podobny temat odnośnie różnic silników abs, aam, rp.
[ Dodano: 08 Paź 2009 09:26 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=264547
kolego z twojego tematu więcej jest o ADZ z głowicą PF (czyli nie na temat) a o tym co mnie konkretnie interesuje jest nie wiele,
jest jeden post ale on ukazuje różnice między AAM a ABS
różnica w stopniu sprężania:
RP 9,0
AAM 9,0
ABS 10,0
Różnica w fazach rozrządu:
OZD (po GMP) AAM - 4 st. ------- ABS - 5 st.
ZZD (po DMP) AAM - 26 st. ------- ABS - 41 st.
OZW (po DMP) AAM - 24 st. ------- ABS - 37 st.
ZZW (po GMP) AAM - 2 st. ------- ABS - 1 st.
i różnica jest w wybraniu w tłoku:
AAM- średnica 56,8
AAM- głębokość 8,1
ABS- średnica 56
ABS- głębokość 4,4
ale najlepiej byłoby miec wszystkie 3 silniki na stole i po sprawie (ja mam tylko wgląd do rp)
: czw paź 08, 2009 21:48
autor: gracek1906
AAM nie ma wiekszego stopnia sprężania od rp-ka, oba mają po 9.0. Podejrzewam że nikt konkretnie nie odpowie bo już raz zadałem takie pytanie i cisza do dziś
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=120 zobacz mój pierwszy post z pytanie identycznym jak twoje.
: wt paź 20, 2009 11:19
autor: blazejm
główna różnica między ABS a RP to właśnie stopień sprężani, 10 w ABS i 9 dla RP, wynika to z tego, że RP ma większe podebranie w tłokach. Różnica w sprężaniu jest niewielka i nie ma to jakiegoś dużego wpływu na moc. Kolejna różnica to nowocześniejszy komputer w ABS i elektroniczne sterowanie zapłonem, w RP zapłon był sterowany podciśnieniowo. Po za tym kolektory wydechowe delikatnie się różnią ale średnica wydechu jest raczej taka sama. No i jeszcze jedna różnica: RP ma odmę wyprowadzoną tylko z pokrywy zaworów, natomiast ABS ma jeszcze ze skrzyni korbowej.
Jeśli chodzi o moc to jest ona identyczna w obu silnikach, natomiast przebieg momentu jest korzystniejszy dla ABS ponieważ max moment 145nm osiąga przy 2500rpm, a RP 142nm przy 3000rpm, przez co ABS jest bardziej elastyczny i dużo fajniej się nim jeździ
: pn paź 26, 2009 11:25
autor: GTO
co do elektroniki - ABS ma zaplon z ECU a RP ma regulator podcisnieniowy
: pn lis 09, 2009 19:39
autor: gracek1906
blazejm pisze:główna różnica między ABS a RP to właśnie stopień sprężani, 10 w ABS i 9 dla RP, wynika to z tego, że RP ma większe podebranie w tłokach. Różnica w sprężaniu jest niewielka i nie ma to jakiegoś dużego wpływu na moc. Kolejna różnica to nowocześniejszy komputer w ABS i elektroniczne sterowanie zapłonem, w RP zapłon był sterowany podciśnieniowo
Kolego
blazejm, ładnie to opisałeś to teraz wytłumacz może dlaczego aam z mk3 skoro tak jak abs ma już tą nowsza elekronike, zapłon i inne... jest słabszy od rp-eka i to znaczenie, powinno być chyba na odwrót. Pomińmy różnice wałków
: wt lis 10, 2009 11:30
autor: blazejm
gracek1906, nie mozna pomijac roznicy walkow bo jednak robia roznice i to chyba najwieksza dla tego silnika bo mocno ograniczaja moment przy wysokich obrotach....porownaj sobie momenty obrotowe ABS i AAM - sa prawie identyczne (145nm dla ABS i 140nm dla AAM) i przy tych samych obrotach, czyli w AAM krzywa momentu mocno leci w dol przy wysokich obrotach i stad roznica w mocy....do tego dochodzi mniejszy stopien sprezania, mniejsza srednica wydechu, chyba inny kolektor wydechowy i inny soft w ECU i mamy 75km zamiast 90
: wt lis 10, 2009 15:07
autor: gracek1906
ok dzieki, dziwne dla mnie ze starszy silnik jest silniejszy, wiem że kiedyć gdzieś tam w niemczech celowo tak robiono ze względu na próg ubezpieczenia. Jeszcze raz dzieki za info
: wt lis 10, 2009 15:10
autor: blazejm
gracek1906, a jakie znaczenie ma wiek? im wiecej powietrza i paliwa dostanie sie do komor spalania tym wieksza moc w duzym uproszczeniu i wiek nie ma na to wplywu, wazne zeby jednostka byla zdrowa
: śr lis 11, 2009 20:00
autor: gracek1906
ok zle napisałem to zle zrozumiałeś, chodziło mi o to że nowsza konstrukcja jest słabsza