Strona 1 z 2

Zawór zmiany trybu układu wydechowego..

: ndz paź 04, 2009 21:56
autor: D1_PITER
Witam

Porsche Cayenne ma bardzo zmyślny układ wydechowy. W trybie normalnym ma cichy wydech a w trybie sportowym głośny. Jak doszedłem z tego linku a dokładniej zdjęć zawartych na tej aukcji:

http://allegro.pl/item747567251_porsche ... ydech.html

Przy normalnej jeździe działają tylko te wewnętrzne końcówki a przy sportowej wszystkie cztery, bo na zewnętrznych końcówkach są jak widać jakieś zawory które je otwierają. Teraz moje pytanie jest takie, czy do podobnej modyfikacji można wykorzystać zawór egr? Czy ma on odpowiednią przepustowość? On mi przyszedł na myśl bo w wydechu jest stosowany ogólnie.

Pozdrawiam

: pn paź 05, 2009 13:06
autor: olozwirski
Zawor EGR sie nie nadaje, ma za mala przepustowosc. Tego typu wydechy ze zmienna pojemnoscia ma calkiem sporo samochodow, glownie sportowych. Mozesz sprobowac zaadoptowac tlumik koncowy audi S3, tez ma taki myk.
Edit. blad ortograficzny

: pn paź 05, 2009 17:27
autor: D1_PITER
Warunki w układzie wydechowym wiadomo jakie są.. zimno, gorąco, brudno.. Element odpowiadający za zamknięcie części układu wydechowego powinien byc na to odporny. Na myśl przychodzi mi zastosowanie przepustnicy od silnika benzynowego. Do kupienia na szrocie za paredziesiąt złotych a element chyba w pełni metalowy. No i jest możliwość sterowania z linki np.

: wt paź 06, 2009 08:01
autor: -=ren=-
D1_PITER, A czy te zawory nie wyglądają jakby były sterowane podciśnieniem?? ty wciskasz but a podciśnienie jest duże i otwiera dodatkowe rury... jedziesz spokojnie rury się nie otwierają bo nie depczesz...

: wt paź 06, 2009 12:48
autor: D1_PITER
-=ren=-, tak one są sterowane podciśnieniowo, ale nie podciśnieniem przy przyspieszaniu. Chociaż można tak zrobić ;) Prześledziłem wczoraj jutjuba pod tym kątem i:

[youtube][/youtube]

W 0:12 otwierają sie zaworki.

[youtube][/youtube]

Tutaj 0:27

[youtube][/youtube]

0:17

Pozdrawiam

: wt paź 06, 2009 15:45
autor: -=ren=-
może otwarcie tych zaworów uwalnia wolny przelot w momencie kiedy np. przyciska się przycisk "sport" w aucie :)

ale pomysł bardzo mi się spodobał... chyba trzeba się nad tym zastanowić u siebie...

[ Dodano: 06-10-09, 15:46 ]
i w goglach troszkę na ten temat jest :)

[ Dodano: 06-10-09, 16:02 ]
... i to jest sterowane podciśnieniem...

: wt paź 06, 2009 18:42
autor: D1_PITER
-=ren=- pisze:może otwarcie tych zaworów uwalnia wolny przelot w momencie kiedy np. przyciska się przycisk "sport" w aucie :)
Dokładnie tak jest w cayenne i audi, z tego co mi wiadomo.
-=ren=- pisze:ale pomysł bardzo mi się spodobał... chyba trzeba się nad tym zastanowić u siebie...
Mi też, bo czasem człowiek chce jakiś rasowy dźwięk a czasem serie..
-=ren=- pisze:... i to jest sterowane podciśnieniem...
Jak widać w seryjnym sportowym wydechu audi jest podciśnieniowo, w firmach które robią także rzeczy tuningowo - niekoniecznie.

: wt paź 06, 2009 20:59
autor: -=ren=-
D1_PITER pisze:w firmach które robią także rzeczy tuningowo - niekoniecznie
w sumie to tak znalazłem w necie nawet takie sterowane elektrycznie z silnikiem takim jak od szybra albo od szyb...

a w sumie to wystarczy odpowiednio sterować tym zaworem od podciśnienia - nie ze sterownika i nie powyżej 50 czy 60 kmh... :D

: wt paź 06, 2009 21:05
autor: D1_PITER
Okej sterowanie sterowaniem.. Mnie interesuje jak rozwiązać to mechanicznie. Wciąż podoba mi się pomysł aby użyć do tego przepustnicy z benzyniaka. Tylko, ze przepustnice są z aluminium (nie widziałem stalowej) a to wszystko trzeba jakoś dobrze pospawać najlepiej pospawać.. A co do tego co znalazłeś to podziel się w temacie jak możesz :) Pozdrawiam

: wt paź 06, 2009 21:09
autor: -=ren=-
ja znalazłem coś takiego... http://www.german-exhaust.de/shop/produ ... 27455a4283

oraz fajną stronkę która wszystko wyjaśnia...:
http://www.beetle24.de/tec_wissen/abgasklappe/index.htm

tyle co na szybkości znalazłem...

: ndz paź 25, 2009 22:27
autor: kaczor4011
panowie rowniez mysle nad czyms takim i ten temac bardzo mi pomogl! dzieki
D1_PITER pisze:Tylko, ze przepustnice są z aluminium (nie widziałem stalowej) a to wszystko trzeba jakoś dobrze pospawać najlepiej pospawać
tez sie nad tym zastanawialem i wpadlem na to zeby dorobic flansze i przykrecic przepustnice do flanszy :grin:

[ Dodano: 25 Paź 2009 21:30 ]
D1_PITER pisze:Mnie interesuje jak rozwiązać to mechanicznie
linka i silownik od centralnego zamka :bigok:

: pn paź 26, 2009 11:20
autor: GTO
w porsche 996 się to nazywa "klang effect" , na desce po prawej stronie jest przełącznik i przepustnice w wydechu się otwierają już na wolnych obrotach, normalnie ECU otwiera je przy zadanych obrotach i obciążeniu.
zwykły aktuator od sterowania turbiną wystarczy.

: wt paź 27, 2009 02:07
autor: grzechu2410nn
koledzy zrobił by ktoś rys. poglądowy jak umieścić ta przepustnice w układzie wydechowym ?? :bigok:

: wt paź 27, 2009 19:56
autor: Pączek
no dobrze ale jak w tedy z ,,osiagami'' na zamknietych przepustnicach nie przymuli auta albo cos??