VW GOLF 1.3 G40 MK2
: sob sie 29, 2009 08:17
Witam,
Na poczatku bardzo przepraszam jezeli podobny temat juz wystepuje. Jestem nowym uzytkownikiem tego forum, zarejestrowanym doslownie pare minut temu i musicie mi to wybaczyc. Mam pare pytan co do vw golfa.
Niedawno kupilem okazyjnie vw golfa. Podobno ma on silnik 1.3 G40 z wyjetym kompresorem. Kiedys posiadalem polo g40, ale nie jestem mechanikiem i w sumie sam nie wiem czy posiadam zwykle 1.3 czy 1.3 bez kompresora. Zdania mechanikow sa podzielone. Postaram sie dodac zdjecie i moze ktos mi odpowie co to za silnik.
Prosze o nie wklejanie glupich tekstow i nie krytykowanie mnie. Poprostu pisze tutaj bo nie mam sie w zasadzie kogo dowiedziec o pare rzeczy.
Moje pytania i mam nadzieje ze ktos mi pomorze Odrazu pozwole sobie na cala liste
1. czy to prawda ze w vw golfie jest na tyle duza komora silnika ze mozna tam zmiescic spore, pojemne silniki?
2. czy w silniku 1.3 g40 (od polo) mozna zmienic kompresor na g60 ? jezeli tak to czy wymaga to jakis dodatkowych przerobek ?
3. czy w vw golfie byl seryjnie spotykany silnik 1.3 g40 czy tylko mialy one g60 ?
4. ostatnio zdejmowalem zegary, po ponownym podlaczeniu wszystko dziala oprocz... predkosciomierza, linka jest podpieta... moze ktos mi wyjasni co "spierdzielilem" ?
5. kupilem felgi stalowe 15 na 4 sroby z oryginalnym wytloczeniem vw, niestety otwor centrujacy jest wiekszy na feldze niz w aucie ponadto rozstaw srob jest nieco inny ... ?
6. gdzie mozna kupic kompresor do tego silnika (o ile faktycznie jest to silnik z wyjetym kompresorem) i czy jak juz mam kupowac to lepiej kupic faktyczne g40 czy moze cos innego da rade tam wsadzic ?
7. poleca ktos w szczecinie sklep z czesciami do tego auta ?
8. z 5cio biegowej skrzyni zmiana na 4 poprawi osiagi ? tzn przyspieszenie
przepraszam ze zawracam glowe takimi bzdurami ale kazdy z was kiedys nie znal odpowiedzi rowniez na takie proste pytania
pozdrawiam i dziekuje bardzo
9. jak przeniesc z panelu nawiewow linki (zeby panel byl w innym miejscu, bo na gorze chce radio na szerokosc 2din-ow) ?
p.s. moze ktos zajmuje sie tuningiem golfow, chetnie cos wysle (czesc) do modyfikacji, ewentualnie podjade, golfa robie dla siebie i w przyszlosci ma on startowac na 1/4 mili ale pojemnosc 1.3 zostaje
BARDZO PROSZE O POTRAKTOWANIE TEMATU POWAZNIE, GOLFA ROBIE SAM, NIE STAC MNIE NA ODDANIE GO DO WARSZTATU I TYLKO DZIEKI WAM MOGE DOKONCZYC SWOJ PROJEKT... Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM
Na poczatku bardzo przepraszam jezeli podobny temat juz wystepuje. Jestem nowym uzytkownikiem tego forum, zarejestrowanym doslownie pare minut temu i musicie mi to wybaczyc. Mam pare pytan co do vw golfa.
Niedawno kupilem okazyjnie vw golfa. Podobno ma on silnik 1.3 G40 z wyjetym kompresorem. Kiedys posiadalem polo g40, ale nie jestem mechanikiem i w sumie sam nie wiem czy posiadam zwykle 1.3 czy 1.3 bez kompresora. Zdania mechanikow sa podzielone. Postaram sie dodac zdjecie i moze ktos mi odpowie co to za silnik.
Prosze o nie wklejanie glupich tekstow i nie krytykowanie mnie. Poprostu pisze tutaj bo nie mam sie w zasadzie kogo dowiedziec o pare rzeczy.
Moje pytania i mam nadzieje ze ktos mi pomorze Odrazu pozwole sobie na cala liste
1. czy to prawda ze w vw golfie jest na tyle duza komora silnika ze mozna tam zmiescic spore, pojemne silniki?
2. czy w silniku 1.3 g40 (od polo) mozna zmienic kompresor na g60 ? jezeli tak to czy wymaga to jakis dodatkowych przerobek ?
3. czy w vw golfie byl seryjnie spotykany silnik 1.3 g40 czy tylko mialy one g60 ?
4. ostatnio zdejmowalem zegary, po ponownym podlaczeniu wszystko dziala oprocz... predkosciomierza, linka jest podpieta... moze ktos mi wyjasni co "spierdzielilem" ?
5. kupilem felgi stalowe 15 na 4 sroby z oryginalnym wytloczeniem vw, niestety otwor centrujacy jest wiekszy na feldze niz w aucie ponadto rozstaw srob jest nieco inny ... ?
6. gdzie mozna kupic kompresor do tego silnika (o ile faktycznie jest to silnik z wyjetym kompresorem) i czy jak juz mam kupowac to lepiej kupic faktyczne g40 czy moze cos innego da rade tam wsadzic ?
7. poleca ktos w szczecinie sklep z czesciami do tego auta ?
8. z 5cio biegowej skrzyni zmiana na 4 poprawi osiagi ? tzn przyspieszenie
przepraszam ze zawracam glowe takimi bzdurami ale kazdy z was kiedys nie znal odpowiedzi rowniez na takie proste pytania
pozdrawiam i dziekuje bardzo
9. jak przeniesc z panelu nawiewow linki (zeby panel byl w innym miejscu, bo na gorze chce radio na szerokosc 2din-ow) ?
p.s. moze ktos zajmuje sie tuningiem golfow, chetnie cos wysle (czesc) do modyfikacji, ewentualnie podjade, golfa robie dla siebie i w przyszlosci ma on startowac na 1/4 mili ale pojemnosc 1.3 zostaje
BARDZO PROSZE O POTRAKTOWANIE TEMATU POWAZNIE, GOLFA ROBIE SAM, NIE STAC MNIE NA ODDANIE GO DO WARSZTATU I TYLKO DZIEKI WAM MOGE DOKONCZYC SWOJ PROJEKT... Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM