Strona 1 z 1

[MK2] Ulepszanie fabryki i zwiększanie mocy - silnik PB GTI

: czw sie 27, 2009 13:28
autor: Xabingo
Witam!
Wiem, że silnik PB można podrasować do 140KM - nie chodzi mi tu o turbosprężarkę.
Fabrycznie posiada moc 112KM, to czy 140KM to dla niego nie za dużo?
Poprzez co można uzyskać taką moc?
Kolektor 4-2-1 i co dalej?

I tak sobie myślę i myślę i wymyśliłem, że "fabrykę" zawsze można ulepszyć. Nie chodzi mi tu o jakieś zwiększanie mocy silnik, ale zastosowanie części które poprawią jego pracę. Widziałem kilka MK2 z regulatorami ciśnienia paliwa - warto to założyć do PB-ka i czy to coś da? Co jeszcze można "dołożyć". Tylko nie wyskakujcie mi z magnetyzerami :jezor:

: czw sie 27, 2009 17:14
autor: Leon_Wechtel
120KM góra 130KMjest realne bez większej dłubanki

: czw sie 27, 2009 18:37
autor: Xabingo
Leon_Wechtel, na forum gdzieś kiedyś czytałem o MK2 PB i gostek osiągnął tam 140KM, a pamiętam tylko, że miał kolektor wymieniony na 4-2-1.

: czw sie 27, 2009 20:26
autor: Leon_Wechtel
dołóż wałek i porting głowicy to może wtedy

: pt sie 28, 2009 12:01
autor: bugalon
Xabingo pisze:Leon_Wechtel, na forum gdzieś kiedyś czytałem o MK2 PB i gostek osiągnął tam 140KM, a pamiętam tylko, że miał kolektor wymieniony na 4-2-1.
To ewidentnie kłamał :)

140PS w silniku PB to już poważne nakłady mijające się z sensem (tańsza opcja swap na ABFa np.).

Żeby to osiągnąć musisz dać kolektor wydechowy sportowy (a najlepiej cały dedykowany). Wałek porządny od schricka, obrobić głowicę (porting + kompletny remont) i jeszcze to wszystko wystroić. Wyjdzie pewnie ze 4-5K za wszystko. Za tyle kupisz ładnego ABFa i ze swapem wyjdzie Cie to taniej a mocy będzie więcej.

: pt sie 28, 2009 22:25
autor: jeryk10
Tak BUGALON ma racje uzyskasz gora 120 kucy a kasy wydane tyle co na kupno dobrego ABF a moze i wiecej