robił już ktoś coś takiego?
jaka rura jest potrzebna, ile cali?
chce zrobić coś takiego: katalizator zostaje, rura i końcowy tłumik (napewno nieoryginalny)
: sob sie 22, 2009 23:58
autor: steniu4
cocaine!, pomysł generalnie kozacki ale jaki przez to chcesz cel osiągnąć??
Ja miałem coś takiego. Ale nie do końca w gti. W GSi. W czasach zapaleńca GSi makniaka w asterce wrzuciłem końcowy przelotowy z kwasówki FOX exhaust systems, potem wyjechał kat, potem dałem kolektor 4/2/1 z kwasówki. Potem wszystko zostało zdjęte i na stół. Za kolektorem zaczęła się kwasówka 55mm gięta ile się da bez cięć i spawów. Spawy wyszły tylko 2 po drodze i wykonane były palnikiem w celu jak najmniejszej ilości przeszkód. Powiem tak. Robota wykonana profi naprawdę. Drogo naprawdę. Wraz z innymi modami pomogło ok 6PS po hamowaniu ale za to na wszystkich spotach i zlotach bezkonkurencyjnie wygrywałem w kategorii najgłośniejszy układ wydechowy
: pn sie 24, 2009 00:07
autor: GTI KR
ja mam kolektro 421 SS zamiast kata złacze elastyczne i dwa trumiki przletowe, drze kopare jak *#cenzura#*... . Przyrosty moze i sa ale nie za bardzo odczuwalne. Jak mialem zwykly kolektor i katalizator to bylo troche ciszej,a le niewiele. Troche zrobil sie mocniejszy ale jak zalozylem 421 i wyrzucilem kat. Wiec zastanow sie czy dzwiek nie bedzie ci przeszkadzal. Tu masz filmik jak mo chodzil z katalizatorem (filmik tego nie oddaje w pelni)
[ Dodano: 24 Sie 2009 00:08 ]
tu lepiej slychac
: pn sie 24, 2009 13:08
autor: steniu4
No dokładnie. W silniku NA przelot nie da za dużo. Bardzo łatwo można wręcz pogorszyć sprawność auta bo spalinki nie mają wtedy odpowiednich ciśnień itd... Przelot to raczej do turbo... Jak w saabie (silnik ze sprężarką) zmieniłem restrykcje na total przelot to poszło ostro ale tam robiłem wszystko na większej średnicy od DP zaczynając. W na lepiej zainwestować w markowy układ wydechowy pod konkretny silnik. Kolektor 4/2/1 to też jest taka sprawa, że tzw "koni" to on nie napędzi a raczej poprawi nawet odczuwalnie moment i zmieni się wiadomo dźwięk auta. Z drugiej strony bez dłubanej głowicy (chociażby kanałów wydechowych) to taka zabawa to strata kasy, chyba że ma to być baza do dalszych dłubanek...
: sob wrz 12, 2009 20:46
autor: D1_PITER
steniu4 pisze:Kolektor 4/2/1 to [...] zmieni się wiadomo dźwięk auta
Możesz coś o tym powiedzieć? Na jaki?
: sob wrz 12, 2009 23:58
autor: steniu4
Na żaden. Nieco inaczej pracuje po zmianie, no właśnie...
... może dlatego że u mnie uległy zmianie długości rur?? Nie wiem. Jest inaczej. Na starym żeliwie był taki buczący, po zmianie na rurowca stał się taki ryczący a raczej bardziej szorstki odgłos, drapiący... Jak mam to opisać?? jest inny i tyle ale nie tak, że ktoś to wychwyci. Jedynie użytkownik auta który zna je jak samego siebie który z autem się nie rozstaje...
: wt wrz 22, 2009 10:57
autor: -=ren=-
no na pewno dźwięk będzie uciążliwy przy jeżdżeniu autem w jakąś trasę... w golfach jest problem bo rura zgina się pod siedzeniami w pod dużym kątem... i stamtąd najbardziej słychać duden... Nie polecam jeśli auta używasz na co dzień - jeśli okazjonalnie to jak najbardziej i pamiętaj (słynna akcja u nas w mieście ) głośny wydech = zabrany dowód
: wt wrz 22, 2009 13:07
autor: steniu4
-=ren=- pisze:no na pewno dźwięk będzie uciążliwy przy jeżdżeniu autem w jakąś trasę... w golfach jest problem bo rura zgina się pod siedzeniami w pod dużym kątem... i stamtąd najbardziej słychać duden... Nie polecam jeśli auta używasz na co dzień - jeśli okazjonalnie to jak najbardziej i pamiętaj (słynna akcja u nas w mieście ) głośny wydech = zabrany dowód
Taka akcja jak u nas w mieście. No zobacz ich... Umówili się czy co??
No powiem tak. Ja byłem zadowolony. Na zlotach i spotach zawsze winner 1st place na najgłośniejszy wydech i na ulicach też popłoch, tylko jeżdżąc 100% w mieście i 2 razy w roku na wybrzeże miałem już dość wydechu po około roku czasu i byłem zdecydowany zdjąć go ale zdążyłem auto sprzedać...
: wt wrz 22, 2009 14:36
autor: -=ren=-
ale fakt faktem, że póki ktoś nie będzie miał takiego ryczącego wydechu to zawsze będzie chciał go mieć, a jak już go ma to będzie chciał go zdjąć bo będzie za głośny...
: śr wrz 23, 2009 13:21
autor: steniu4
Dokładnie-=ren=-, tak było zawsze, jest i będzie... O mega niskim niskim zawiasie też tak mówią i też każdy musi się przekonać...
: sob wrz 26, 2009 09:47
autor: GTI KR
ja tez sie zdecydowalem i sciagam wydech w przyszlym tygodniu. Tnz zakladam standardowy srodkowy
: pn wrz 28, 2009 19:43
autor: kwadrat
Panowie podepnę się lekko do tematu. W moim RPeku zamiast kata mam zwykłą rurę. Nie było by w tym nic dziwnego, tylko ta rura jest węższa niż reszta . Nie wiem dokładnie o ile ale spokojnie da się to zauważyć. Czy taka węższa rura może pogorszyć osiągi, zwłaszcza na większych obrotach? Bo w sumie dobrze nim mi się jezdzi, jest elastyczny i nawet sobie radzi, ale mam wrazenie że po przekroczeniu 5 tys. obr. to już nie jedzie ten samochód. Na jedynce jest jeszcze ok , ale zwłaszcza już tak na trójce to nie ma nawet co go dalej ciągnąć. Wiem że to nie jest 16v, ale jeżdziłem mkIII kumpla 1.6 abu i ciągnął do czerwonego bez zbytniego przestoju tzn. bez problemów. Poradzicie coś bo nie wiem czy tak ma byc, ale jak patrzę na tą rurę to coraz bardziej mnie denerwuje i bym z chęcią ją zmienił. Jakiegoś niekumatego tłumikarza miałem
: wt wrz 29, 2009 09:13
autor: bugalon
tak, ta cienka rura obniży moc w wysokim zakresie obrotow. Najlepiej daj tam jakis tłumik przelotowy i będzie po kłopocie.
: wt wrz 29, 2009 17:20
autor: kwadrat
Jak dzisiaj patrzyłem to będzie gdzieś węższa tak z 4 mm, czyli gdzieś z 8mm po średnicy. Dzięki bugalon,
Może być np. coś takiego http://www.allegro.pl/item745056326_tlu ... _55cm.html
Lepszy będzie dłuższy czy krótszy? Bo widziałem jeszcze opcję krótszą tego samego