Strona 1 z 2

Silnik 1.8 gti 8v swap na 2.0 8v

: pn sie 10, 2009 19:58
autor: MARIO!!
Witam wszystkich. Mam pytanie czy podejdzie silnik 2.0 8v do mk1 1.8 gti 8V jaki tam modofikacje trzeba przeprowadzić żeby to chodziło a chodzi mi o elektryke i o układ paliwowy i czy to opłaca się robić a może silnik KR lub 9a może już ktoś przerabiał ten temat proszę o podpowiedzi i porady. POZDRO

: pt sie 14, 2009 22:06
autor: jeryk10
Kazda istalacja podejdzie do MK1 tylko jaki to ma byc to 2.0

: sob sie 15, 2009 15:57
autor: .:GTI:.
wałkowane 1000 razy,poszukaj troche a znajdziesz odpowiedzi na każde pytanie
MARIO!! pisze:KR lub 9a
KR,9a to so 16'astki a nie 8v :jezor: łapy pasują bezproblemu,musisz miec bak mk1 gti pompa od 2.0 kolektor od np.scirro żeby ci wodziki od skrzyni niewadziły ale użyj szukajki i poczytaj troche bo szkoda miejsca na servie :bigok:

: pn sie 17, 2009 08:24
autor: bugalon
jeryk10 pisze:Kazda istalacja podejdzie do MK1 tylko jaki to ma byc to 2.0
Co za bzdura .....

Żadna instalacja z silnika 2.0 8V nie podejdzie do mk1. Skrzynki bezpieczników są inne. Będzie cięcie i lutowanie. Bez tego nie da rady.

: pn sie 17, 2009 12:37
autor: jeryk10
bugalon pisze:
jeryk10 pisze:Kazda istalacja podejdzie do MK1 tylko jaki to ma byc to 2.0
Co za bzdura .....

Żadna instalacja z silnika 2.0 8V nie podejdzie do mk1. Skrzynki bezpieczników są inne. Będzie cięcie i lutowanie. Bez tego nie da rady.
A ile potrzebujesz kabli do podloczenia sterownika doslownie pare Nie widze w tym problemu Dokladasz uniwersalne kosteczki i wyglada jak orginal Nie chodzilo mi ze podejdzie do skrzynki bezpiecznikowej tylko ze sie da podlaczyc Przecierz to jest oczywiste w MK1 nie bylo silnikow 2.0 1.8T itp

Silnik 1.8 gti 8v swap na 2.0 8v

: śr sie 19, 2009 22:57
autor: MARIO!!
GTI chodzi mi jaki najlepszy silnik nadaje się do MK1 bez dużych przeróbek wiadomo jakiś na pewno bęndą chodzi mi o jak najmniejsze. Szukać łatwo powiedzieć tam tyle tego jest że masakra morze ktoś zna jakiś link lub coś podobnego. Na pewno się zdecyduje na 2.0 tylko czy 8V czy 16V KR lub 9a. PROSZĘ o jakieś opinie i rozwiązania i morze wie ktoś kto ma silnik do sprzedania. PROSZĘ o pomoc. POZDRO

: czw sie 20, 2009 21:58
autor: Superbeasto
Znam przypadek gdzie chciano włożyć KR do sirocco po instalacja bodaj z 8V, silnik chodzil, ale to nie było to, jednym słowem operacja się udała ale pacjent był jakby pod respiratorem, więc dłubanie w instalacji lutowanie itd... to raczej lipa, stare to poza tym. Następnie sprzedano sirocco i kupiono mk1 z Kr w środku, tylko, że było przełożone już wszystko razem z instalacją z mk2. 2.0 8V powinno spasować, skoro wchodzą KR-y do jedynek. Mnie 2.0 8V spasował do mk2, bez żadnego problemu, więc powinno i do jedynki, pewnie łapy będę inne. A skoro 2.0 8V pasuje do dwójki w miejsce 1.8Rp to pasuje też do jedynki, bo znam jedynkę z 1.8 Rp. :) Wniosek: 2.0 8V wejdzie do jedynki. łapy są takie same jak w dwójce. Pozdr.

[ Dodano: 20 Sie 2009 22:00 ]
możesz też zmontowac sobie 2.0 8V na monowtrysku... ja właśnie jestem w fazie testów takiego silnika... jeździ i się ładnie wkręca... za niedługo będzie opis na forum i wszystkie problemy z tym związane.

: czw sie 20, 2009 22:48
autor: x86635
Superbeasto pisze:możesz też zmontowac sobie 2.0 8V na monowtrysku... ja właśnie jestem w fazie testów takiego silnika... jeździ i się ładnie wkręca... za niedługo będzie opis na forum i wszystkie problemy z tym związane.
wiec zrobiłeś to?? tez planowałem na jesień taka operacje... zostawiłeś głowice z RP czy cale 2e dałeś a tylko jedno punkt zostawiłeś?? stroiłeś to u kogoś?? :chytry:

: czw sie 20, 2009 23:17
autor: Superbeasto
Dreak'e pisze:wiec zrobiłeś to?? tez planowałem na jesień taka operacje... zostawiłeś głowice z RP czy cale 2e dałeś a tylko jedno punkt zostawiłeś?? stroiłeś to u kogoś??
zrobiłem...

pakiet wygląda tak: głowica z g60, dół z 2e i oczywiście monowtrysk. Jak sie zostawi glowice z 2E to bedzie problem z zaslepieniem gniazd wtrysków. Silnik mi odpalił pomimo braku kompresji, mielił jak krowa ozorem, wina pierścieni, kupilem jakąś tandete, jutro składam na nowych gratach to bede wiedzial co dalej. Stroiłem to... bo gaslo, ale to przez brak kompresji. sterujesz tą zaślepioną śrubą od przepustnicy i tpsem - zwiekszasz dawke paliwa - w strone samochodu jest maks. Już niedługo opis, tylko wyjedzie i znajde chwilę. Ale mowię Wam: nie ma rzeczy niemożliwych moja hybryda chodzi dzięki 4 różnym silnikom.

: pt sie 21, 2009 10:40
autor: bugalon
Superbeasto pisze:. Następnie sprzedano sirocco i kupiono mk1 z Kr w środku, tylko, że było przełożone już wszystko razem z instalacją z mk2.
Wszystko zależy od rodzaju instalacji. Jeśli instalacja z KR była ze starego typu skrzynki w mk2 (przed rokiem 89) to mogła podejśc do mk1.
Superbeasto pisze: 2.0 8V powinno spasować, skoro wchodzą KR-y do jedynek.
Nieprawda. 2.0 8V to juz nowa instalacja (mk2 po roku 89) i za nic w świecie nie podejdzie do mk1. Tam jest stara instalacja i inne wtyczki w skrzynce bezpieczników
Superbeasto pisze: Mnie 2.0 8V spasował do mk2, bez żadnego problemu, więc powinno i do jedynki, pewnie łapy będę inne.
Bo mialeś mk2 zapewne po roku 89 a wtedy instalacja z 2.0 8V podchodzi plug and play
Superbeasto pisze: A skoro 2.0 8V pasuje do dwójki w miejsce 1.8Rp to pasuje też do jedynki, bo znam jedynkę z 1.8 Rp.
Bzdura, na pewno jedno z drugim nie bedzie pasować.
Superbeasto pisze: :) Wniosek: 2.0 8V wejdzie do jedynki. łapy są takie same jak w dwójce. Pozdr.
Mechanicznie wejdzie, elektrycznie niestety nie (bez rzezby oczywiscie)

: ndz sie 23, 2009 21:37
autor: Superbeasto
bugalon pisze:
Superbeasto pisze:. Następnie sprzedano sirocco i kupiono mk1 z Kr w środku, tylko, że było przełożone już wszystko razem z instalacją z mk2.
Wszystko zależy od rodzaju instalacji. Jeśli instalacja z KR była ze starego typu skrzynki w mk2 (przed rokiem 89) to mogła podejśc do mk1.
Superbeasto pisze: 2.0 8V powinno spasować, skoro wchodzą KR-y do jedynek.
Nieprawda. 2.0 8V to juz nowa instalacja (mk2 po roku 89) i za nic w świecie nie podejdzie do mk1. Tam jest stara instalacja i inne wtyczki w skrzynce bezpieczników
Superbeasto pisze: Mnie 2.0 8V spasował do mk2, bez żadnego problemu, więc powinno i do jedynki, pewnie łapy będę inne.
Bo mialeś mk2 zapewne po roku 89 a wtedy instalacja z 2.0 8V podchodzi plug and play
Superbeasto pisze: A skoro 2.0 8V pasuje do dwójki w miejsce 1.8Rp to pasuje też do jedynki, bo znam jedynkę z 1.8 Rp.
Bzdura, na pewno jedno z drugim nie bedzie pasować.
Superbeasto pisze: :) Wniosek: 2.0 8V wejdzie do jedynki. łapy są takie same jak w dwójce. Pozdr.
Mechanicznie wejdzie, elektrycznie niestety nie (bez rzezby oczywiscie)
- hm? mnie się wydawało, że pisałem, o mechanicznym punkcie widzenia? A kolega stwierdził, że o elektrycznym. Pisałe, że każdy wymieniony przeze mnie silnik wejdzie do budy mk1 bez żadnych przeróbek (tj. cięcia i spawania). Dla mnie jest oczywistym, że instalacja elektryczna musi być zmieniona i przykro mi sie zrobiło, że kolega bugalon napisał, że wypisuje bzdury. :panna: a i jesze jedno: ja mając na myśli przełożenie instalacji elektrycznej (jeżeli bym o takiej pisał) to przekładałbym od razu skrzynkę z przekaźnikami, a nie same kable... no jednak 1.8 rp a 2E to są dwa różne silniki, więc i przekaźnik będę inne. Pozdr

Silnik 1.8 gti 8v swap na 2.0 8v

: ndz sie 23, 2009 22:07
autor: MARIO!!
No dobrze panowie z tego co piszecie i czytam to najlepiej kupować silniki KR lub 9a a 2.0 8v nie podejdzie bo mój MK1 jest z roku 83 to także nic z tego. Jest jeszcze problem gdzie można kupić taki silnik w dobrym stanie bo jest tego mało i w kiepskim stanie.

: pn sie 24, 2009 22:16
autor: Superbeasto
MARIO!! pisze:Jest jeszcze problem gdzie można kupić taki silnik w dobrym stanie
ogłoś się na forum, że potrzebujesz czegoś takiego. Myślę, że wielu forumowiczów ma takich silników pod dostatkiem. Zawsze może zapytać, czy ktoś daje gwarancję rozruchową (na piśmie). Ale kupić taki silnik nie licząc na remont to ciężko będzie, np. KR to już wiekowa jednostka i lepiej ją wyremontować póki jest na wierzchu.

Silnik 1.8 gti 8v swap na 2.0 8v

: pn wrz 21, 2009 18:11
autor: MARIO!!
Witam. Kpiłem silnik 2.0 8v od seata cordoby no i teraz silnik podejdzie a najgorzej z instalacją co robić dalej brak mi pomysłów. Trzeba całą instalację zmieniać może ktoś ma do sprzedania lub schematy instalacji. Myślałem żeby zmienić głowice lub kolektor ssący ale chyba nie da rady. PROSZĘ o jakieś rady i o pomoc. POZDRO