Strona 1 z 5

wymiana silnika na inny w swietle prawa

: ndz sie 09, 2009 22:33
autor: JABcok20
czy do samochodu moge wladowac silnik który nie był montowany seryjnie.
np. do 1 vr6 albo nawet silnik od jakiegos motocykla???? :hmm:

: ndz sie 09, 2009 22:38
autor: tochu
Od motocykla nie przejdzie przegladu, to za duze zmiany konstrukcyjne byś musiał opinie rzecznoznawcy pewnie i przeglądy i różnie z tym mogło by być

A inny silnik prosze bardzo, ale musi potem przejsć dodatkowy przegląd i mieć wbity w dowód zmianę

: pn sie 10, 2009 08:31
autor: bugalon
Przy czym należy dodać że silnik musi być tego samego producenta co producent nadwozia. Jeśli tak nie będzie to auto zostanie potraktowane jako składak (a składaków nie można rejestować w kraju od dłuższego czasu).

Warto pamiętać, że dla urzędu seat, skoda i VW to całkowicie różne auta. Więc jeśli szczepimy np VR6 z forda galaxy i jest na nim znaczek forda to diagnoste nie będzie interesowalo ze to dokladnie to samo co w VW. Po prostu wygoni nas ze stacji diagnostycznej. Trzeba zatem zadbać o wymianę lub usunięcie z silnika wszystkich cech producenta innych niż marka nadwozia (np zmiana kolektora ssącego w ABFie jesli szczepimy z seata do VW).

: wt sie 11, 2009 15:28
autor: slonek69
bugalon, załóżmy że wymieniam silnik w swoim MK1 jest 1.1 pomijam aspekt techniczny bo poczytałem troszkę forum :grin: i żeby zarejestrować go z nowym silnikiem muszę przynieść do rzędu jakiś papier na silnik. jak przyniosę z seata ibizy cupra MK1 to nie zarejestrują:?: żałuzmy że chcę swapować z Ibizy ( najlepiej cały samochód kupić wiem ) czy lepiej poczekać i kupić rozbite Golfa MK3 z ABF`em :chytry:

: wt sie 11, 2009 22:03
autor: bugalon
slonek69 pisze:bugalon, załóżmy że wymieniam silnik w swoim MK1 jest 1.1 pomijam aspekt techniczny bo poczytałem troszkę forum :grin: i żeby zarejestrować go z nowym silnikiem muszę przynieść do rzędu jakiś papier na silnik. jak przyniosę z seata ibizy cupra MK1 to nie zarejestrują:?: żałuzmy że chcę swapować z Ibizy ( najlepiej cały samochód kupić wiem ) czy lepiej poczekać i kupić rozbite Golfa MK3 z ABF`em :chytry:
Jeśli papier zaniesiesz z seata to nie zarejestują.

Najlepiej zrobić swap, jechać do diagnosty, niech on wystawi papier ze przerobka wykonana ok (tylko kolektor ssacy zmien na ten z VW) i auto zarejestrują. Silnik jest częścią zamienną więc nie trzeba dokumentować jego pochodzenia.

: śr sie 12, 2009 20:45
autor: slonek69
aha dzięki rozwiałeś wszystkie moje wątpliwości

: czw sie 13, 2009 08:03
autor: lol pl
czy na miejsce silnika 1.4 moge wzucic 1.6????

: pt sie 14, 2009 13:47
autor: Dedi_S
Z tego co wiem to nie ma żadnych problemów przy swapie silnika na taką samą pojemność, czyli np 1,8 8V na 1,8 16V, ale przy większym motorze to na pewno pozostanie jeszcze kwestia ubezpieczenia, większa pojemność = większe opłaty

: wt paź 06, 2009 10:42
autor: coupeace
belcho99 pisze:1,8 benzin a wstawić 1,9 klekot? nie będą sieczepiali że była benzyna jest diesel?
nie pod warunkiem że będziesz miał dowód zakupu silnika i przejdziesz przegląd bodaj 180zł potem do urzedu komunikacji i już

: wt paź 06, 2009 11:39
autor: schmit
coupeace pisze:
belcho99 pisze:1,8 benzin a wstawić 1,9 klekot? nie będą sieczepiali że była benzyna jest diesel?
nie pod warunkiem że będziesz miał dowód zakupu silnika i przejdziesz przegląd bodaj 180zł potem do urzedu komunikacji i już

Mam golfika 1.4 monobenzin i chce kupić rozbitego golfika 1.9tdi zarejstrowanego to jak w tedy to załatwić ?

: wt paź 06, 2009 11:54
autor: konradzik81
przeklejasz nr nadwozia z rozbitego, robisz przekladke i rejestrujesz na siebie :green_fuck:

: wt paź 06, 2009 21:35
autor: coupeace
przeklejasz nr nadwozia z rozbitego, robisz przekladke i rejestrujesz na siebie :green_fuck:
nie polecam,daj właścicieowi rozbitka umowę tylko na silnik do podpisania robisz przekładkę jedziesz na przegląd potem do urzedu komunikacji

: śr paź 07, 2009 15:07
autor: Rapcio
belcho99 pisze:odgrzeję troche temat, czy sytuacja przedstawia sieidentycznie jeżeli chcę wywalić 1,8 benzin a wstawić 1,9 klekot? nie będą sieczepiali że była benzyna jest diesel?
Jak miałem caddy 1 był tam seryjnie silnik 1,6 diesel w dowodzie tez 1,6 diesel no i zrobilem swapa na 2.0 16v i nic nie zmienialem. Jezdziłem tak z 3 lata mialem sporo kontroli drogowych, przeglady tez przechodzilem bez problemu mimo ze pisalo caly czas w dowodzie 1,6 D i kazdy gliniarz, diagnosta sie skapczyl ze tam siedzi benzyna a nie diesel ja tylko mowilem ze to 1,6i a nie 1,6D :jezor: a oni aha Ok i tyle gatki :D jeszcze mialem wypadek nie z swojej winy i przyszedł rzeczoznawca na wycene i mialem maske otwarta i odrazu wiedzial ze to nie taki silnik jak w dowodzie czyli 1,6 D mi juz bylo wszystko jedno i powiedzialem prawde tak to 2.0 16v 150km ABF no i zapisal wszystko zdjecia porobil i pojechal. W miedzy czasie dowiedzialem sie ze jesli sie nie zgadza silnik w dowodzie to zadnej kwoty nie dostane... i co ? po 2 tyg bez problemu dostalem kase :grin:

: śr paź 07, 2009 16:24
autor: konradzik81
RAPCIO to co opisales, nazywa sie szczescie, bo nie kazdy diagnosta nie rozrozni 1.6D od 2.0 16V lub poprostu ma w dupie to co robi, wiekszosc takich rzeczy nie przechodzi bo zmiana np 1.6 na 1.8 to jeszcze...