Strona 1 z 1

twin engine

: ndz lip 12, 2009 20:05
autor: djtom
pytam z czystej ciekawości :) jak tam sie realizuje sterowanie silnikami, synchronizacje itp... szukałem na googlach ale nic konkretnego nie znalazłem. dwie linki gazu i sprzęgła? a co z biegami?

: ndz lip 12, 2009 21:17
autor: MaRo1705
wydje mi sie ze skrzynie jaki silniki sa synchronizowane prez komputery tzn sterownik silnika obsluguje 2 naraz czyli mozliwe to nabank jest ale musialby to programowac jakis magik

: pn lip 13, 2009 18:18
autor: punkvw
wszystkiego jest po dwa...................w niemcach jezdzilly dwie 16v a w anglii dwa VRy, pproblem polega tylko z synchronizowaniem tego wszystkiego...................a biegi, jak na obrazku :bigok: Obrazek

: pn lip 13, 2009 18:41
autor: MaRo1705
punkvw pisze:wszystkiego jest po dwa.
wiec prosta sprawa 2 kierowniczych 2 pary pedałów :) i jazda hehe a tak szczeze to wiele synchronizowac nie trzeba skoro sa 2 te same skrzynie to tylko obroty silnika musza sie zgadzac

: pn lip 13, 2009 19:03
autor: punkvw
MaRo1705 pisze:
punkvw pisze:wszystkiego jest po dwa.
wiec prosta sprawa 2 kierowniczych 2 pary pedałów :) i jazda hehe a tak szczeze to wiele synchronizowac nie trzeba skoro sa 2 te same skrzynie to tylko obroty silnika musza sie zgadzac
troche masz male pojecie o tym.......................ale nie bede wyprowadzal Cie z bledu

: pn lip 13, 2009 19:28
autor: MaRo1705
troche masz male pojecie o tym.......................ale nie bede wyprowadzal Cie z bledu
hyh nie ze male pojecie poprostu zsynchronizowanie 2 silniko nie jest latwe , pozatym sterownik silnika musi byc jeden ktory bedzie zliczac predkosci obrotowe jak i predkosci na klach obu silnikow

: wt lip 14, 2009 11:29
autor: bugalon
A moim zdaniem niepotrzebna jest żadna synchronizacja. Potrzebne jest tylko przeprojektowanie układu wysprzęglającego i układu zmieniającego biegi (tak aby jeden ruch dzwignią zmiany biegów zmieniał biegi w obu skrzyniach jednocześnie).

Zakładam oczywiscie, że obie skrzynie mają dokładnie te same przełożenia i że ktoś to wszystko wstawił do jednego auta tak, żeby sie coś nie rozpadło :)

: wt lip 14, 2009 21:41
autor: C4NC3R
te same obroty?
Obrazek

na forum VWvortex poruszali temat twin engine
http://forums.vwvortex.com/zerothread?c ... id=2546978

: wt lip 14, 2009 22:10
autor: morfeusz86r
C4_KAWON, akurat w sroce były 2 automaty 3 biegowe więc synchronizacja nie była zbytnio potrzebna, a propo fotki to na liczniku jest 00 więc może sobie ktoś tylko zrobił przygazówke

: wt lip 14, 2009 22:31
autor: C4NC3R
morfeusz86r, przegaz na jeden silnik?

a czy jak auto jest w ruchu i na "tych samych biegach" to czy prędkość obrotowa nie bd się wyrównywać?

: śr lip 15, 2009 21:20
autor: morfeusz86r
jeśli są takie same silniki i skrzynie to powinna być identyczna w teori, a w praktyce to kto wie

: czw lip 16, 2009 08:08
autor: bugalon
W praktyce i w teorii będzie taka sama prędkość obrotowa o ile rozmiary felg i opon będą takie same.

Nie dotyczy to przypadku w którym tylko jedna z osi traci przyczepność.

: czw lip 16, 2009 11:18
autor: TAZ
Lub gdy przegazówce silniki krokowe nie równo pracują i jeden silnik traci obroty szybciej niż drugi. :bigok:

: czw lip 16, 2009 17:45
autor: morfeusz86r
nic tylko składać bi vr6 turbo albo bi ABF-a turbo. nie jeden właściciel 500 konnego auta by sie zdziwił. swoją drogą 50 tyś pewnie by brakło na taki swap