Strona 1 z 1

RD,PB i RF na gaźniku...

: ndz lip 12, 2009 18:29
autor: bandyta mk1love
Witam!

Szukałem długo w okolicy silnika 1.8 GU ale nigdzie takowego nie było...znalazłem za to kilka innych silniczków takiach jak RD,PB i PF zasilane digifantem czyli elektronicznym wtryskiem paliwa sterowanym przez komputer.

Jak myslę, powszechnie wiadomo że silniki zasilane wtryskami mają większe zawory ssące w stosunku do zasilanych gaźnikiem (40 mm vs 38mm - poza silnikiem GX gdzie zawory są jak na gaźniku). Silnik RD ma 107 koni,PB 112 koni i PF 107 koni.

Mój plan na silnik w moim mk1 był taki żeby wstawić silnik 1.8 GU i do tego zasilić go albo gaźnikiem zenith b1 albo co bardziej prawdopodobne gaźnikiem z poloenza/dużego fiata czyli weber 34dchd 16. Myślę że w połączeniu z remontem silnika z katalogowych 90 koni zrobiłoby się nieco poniżej setki ale niestety brak takiego silnika w mojje okolicy ;/


Do czego zmierzam...jakiej mocy mogę się spodziewać montując gaźnik w silnikach o oznaczeniach RD,PB i PF?

Druga ważna dla mnie rzecz to z tego co wiem RD jest zasilany KE- Jetronic'em a pozostałe dwa digifantem i gdybym kiedyś w przyszłości powrócił do zasilania wtryskiem to ,który silnik nadawałby się do tego bardziej?(mówie tu o modyfikacjach).

I kolejne ostatnie już pytanie czy zasilanie typu digifant da się odpowiednio zestroic pod turbo?


Liczę na szybką i wyczerpującą odpowiedź za co z góry dziękuję i pozdrawiam!

Maciek (bandyta)

[ Dodano: 13 Lip 2009 10:07 ]
Panowie czy nikt mi nie powie jakiej mocy mam się spodziewać?;>

: pn lip 13, 2009 10:29
autor: toffic
Wszystkie to Digifant, wg mnie wyrzucanie go i wkładanie jakiegokolwiek gaźnika to krok wstecz, mocy mnie, spalanie będzie wyższe
bandyta mk1love pisze:I kolejne ostatnie już pytanie czy zasilanie typu digifant da się odpowiednio zestroic pod turbo?
z tych silników co podałeś to nie

: pn lip 13, 2009 15:47
autor: bandyta mk1love
toffic, powiedz mi więc który typ zasilania wybrać pod turbo?

I powiedz mi jakie różnice w mocy między wtryskiem a gaźnikiem będą? Nie ukrywam że przez zimę mam zamiar zamontować gaźniki z motoru i wtedy nawet bd podejżewam zysk na mpocy ale narazie musze wiedzieć jak zmieni sie moc z katalogowych 107 koni po zmianie na zwykły gaźnik pierburg lub weber z poldka.

toffic wiem że znasz temat i licze na Twoją pomoc.

: pn lip 13, 2009 17:17
autor: toffic
bandyta mk1love pisze:powiedz mi więc który typ zasilania wybrać pod turbo?
Digifant I
bandyta mk1love pisze:I powiedz mi jakie różnice w mocy między wtryskiem a gaźnikiem będą? Nie ukrywam że przez zimę mam zamiar zamontować gaźniki z motoru i wtedy nawet bd podejżewam zysk na mpocy ale narazie musze wiedzieć jak zmieni sie moc z katalogowych 107 koni po zmianie na zwykły gaźnik pierburg lub weber z poldka
Odpowiedz sobie na pytanie co będzie sterować zapłonem

: pn lip 13, 2009 21:28
autor: bandyta mk1love
toffic w jakim sensie co bd sterować zapłonem...nie kapuje.
Wiem że laik jestem i może czegoś nie rozumiem ale na moją głowę to wystarczy aparat zapłonowy z czujnikiem halla. Kolektor będzie więc podciśnienie też będzie gdzie wpiąć jeśli o to Ci chodziło. Jeśli z uważasz ze jestem na złej drodze to mnie popraw a będę Ci bardzo wdzięczny:)

Więc proszę Ci raz jeszcze żebyś mi powiedział jakiego spadku mocy można sie spodziewac motując gaźnik w miejsce wtrysku?

: ndz sie 30, 2009 13:38
autor: miotas
ja do swojej mk2 1.6 rf wsadziłem silnik 1.8 DS z audiki qattro DS ma jednopunkt i 90KM u mnie chodzi na gazniku z 1.6 a naprawde rwie rowno do przodu. wszystkie tdi zostaja z tyłu tak samo jak benzyniaki 1.8

a spalanie bez tragedi w trasie do 120 ponizej 8 litrow benzyny troszke ponad 9 w miescie przy wozeniu pizzy 12-13 gazu

: ndz sie 30, 2009 16:58
autor: bugalon
bandyta mk1love pisze:toffic
Więc proszę Ci raz jeszcze żebyś mi powiedział jakiego spadku mocy można sie spodziewac motując gaźnik w miejsce wtrysku?
Spadek mocy jest ciężki do oszacowania. Wszystko zależy od szerokości przepustnicy jaką zastosujesz (zalezy to tez od gaznika). Moim zdaniem taki silnik będzie mial 90-95 koni jesli włozysz do niego gaźnik z poloneza. Jeśli zapodasz gaźnik z większą przepustnicą niż seryjnie była w silniku PF/PB to możesz mieć większą moc o ile dobrze gaźnik wyregulujesz (odpowiednie średnice dysz i odpowiednie zestrojenie dawki paliwowej).

Co do zaplonu to róźnica jest znacząca. Silniki na digifancie mają całkowicie elektroniczny zapłon (bez podcisnienia). Jest mapa zapłonu zależna od obrotów i obciążenia silnika. Nie skorzystasz z niej jeśli włozysz gaźnik.

Reasumując wkładanie gaźnika do takiego motoru spowoduje mniej dokładne sterowanie zapłonem i poważne ograniczenie w dopływie powietrza do silnika. W efekcie czego uzyskasz moc seryjnej 90 konnej jednostki może z małym plusikiem (wynikającym z większych zaworow i wyższego stopnia sprężania)

: pt wrz 04, 2009 00:03
autor: bandyta mk1love
bugalon, dzięki za odp. Silnik już mam u siebie i w tej chwili go lakieruje i wymieniam najpotrzebniejsze pierdółki (uszczelki,płyny,oribgi itd) przy okazji poprawiam elektrykę.

Dlatego też w najbliższym czasie okaże się jak to jedzie:D a co do gaźnika to bd to 2 x 34 mm a w ciągu myślę miesiąca zagoszczą 4 gaźniki ze ścigacza...moje wielkie marzenie od dłuższego czasu :D