RD,PB i RF na gaźniku...
: ndz lip 12, 2009 18:29
Witam!
Szukałem długo w okolicy silnika 1.8 GU ale nigdzie takowego nie było...znalazłem za to kilka innych silniczków takiach jak RD,PB i PF zasilane digifantem czyli elektronicznym wtryskiem paliwa sterowanym przez komputer.
Jak myslę, powszechnie wiadomo że silniki zasilane wtryskami mają większe zawory ssące w stosunku do zasilanych gaźnikiem (40 mm vs 38mm - poza silnikiem GX gdzie zawory są jak na gaźniku). Silnik RD ma 107 koni,PB 112 koni i PF 107 koni.
Mój plan na silnik w moim mk1 był taki żeby wstawić silnik 1.8 GU i do tego zasilić go albo gaźnikiem zenith b1 albo co bardziej prawdopodobne gaźnikiem z poloenza/dużego fiata czyli weber 34dchd 16. Myślę że w połączeniu z remontem silnika z katalogowych 90 koni zrobiłoby się nieco poniżej setki ale niestety brak takiego silnika w mojje okolicy ;/
Do czego zmierzam...jakiej mocy mogę się spodziewać montując gaźnik w silnikach o oznaczeniach RD,PB i PF?
Druga ważna dla mnie rzecz to z tego co wiem RD jest zasilany KE- Jetronic'em a pozostałe dwa digifantem i gdybym kiedyś w przyszłości powrócił do zasilania wtryskiem to ,który silnik nadawałby się do tego bardziej?(mówie tu o modyfikacjach).
I kolejne ostatnie już pytanie czy zasilanie typu digifant da się odpowiednio zestroic pod turbo?
Liczę na szybką i wyczerpującą odpowiedź za co z góry dziękuję i pozdrawiam!
Maciek (bandyta)
[ Dodano: 13 Lip 2009 10:07 ]
Panowie czy nikt mi nie powie jakiej mocy mam się spodziewać?;>
Szukałem długo w okolicy silnika 1.8 GU ale nigdzie takowego nie było...znalazłem za to kilka innych silniczków takiach jak RD,PB i PF zasilane digifantem czyli elektronicznym wtryskiem paliwa sterowanym przez komputer.
Jak myslę, powszechnie wiadomo że silniki zasilane wtryskami mają większe zawory ssące w stosunku do zasilanych gaźnikiem (40 mm vs 38mm - poza silnikiem GX gdzie zawory są jak na gaźniku). Silnik RD ma 107 koni,PB 112 koni i PF 107 koni.
Mój plan na silnik w moim mk1 był taki żeby wstawić silnik 1.8 GU i do tego zasilić go albo gaźnikiem zenith b1 albo co bardziej prawdopodobne gaźnikiem z poloenza/dużego fiata czyli weber 34dchd 16. Myślę że w połączeniu z remontem silnika z katalogowych 90 koni zrobiłoby się nieco poniżej setki ale niestety brak takiego silnika w mojje okolicy ;/
Do czego zmierzam...jakiej mocy mogę się spodziewać montując gaźnik w silnikach o oznaczeniach RD,PB i PF?
Druga ważna dla mnie rzecz to z tego co wiem RD jest zasilany KE- Jetronic'em a pozostałe dwa digifantem i gdybym kiedyś w przyszłości powrócił do zasilania wtryskiem to ,który silnik nadawałby się do tego bardziej?(mówie tu o modyfikacjach).
I kolejne ostatnie już pytanie czy zasilanie typu digifant da się odpowiednio zestroic pod turbo?
Liczę na szybką i wyczerpującą odpowiedź za co z góry dziękuję i pozdrawiam!
Maciek (bandyta)
[ Dodano: 13 Lip 2009 10:07 ]
Panowie czy nikt mi nie powie jakiej mocy mam się spodziewać?;>