Strona 1 z 3

1.8 RP ostateczna decyzja nie SWAP tylko mody

: czw lip 09, 2009 18:48
autor: graba_vw
witam....
pisałem już kilka podobnych tematów żeby się czegoś dowiedzieć na temat podnoszenia mocy w 1.8 RP. miał być SWAP ale niestety nie doszło to do skutku z braku wystarczających funduszy na ten cel. niestety życie jest ciężkie nie stworzę żadnego szybkiego auta więc zastanawiam się nad polepszeniem osiągów posiadanego teraz... z góry piszę że nie ma być to potwór bo i tak się nie da przy moim silniku, chciałbym uzyskać tylko trochę więcej dynamiki..
a więc chciałbym zmienić głowicę na taką z 1.8 gti na pełnym mechanicznym wtrysku(od jakiego silnika szukać chodzi mi o oznaczenie) no i spolerować kanały ssące i wydechowe a i żeby pasowała bez przeróbek jeżeli się uda...
zrobić cały dolot i dać porządny stożek( mam lpg i nie wiem czy uda się to zestroić)...
na sportowy kolektor nie mam kasy a czytałem że od gti nie będzie pasował(jakiś problem z lambdą) ale myślałem o zwiększeniu średnicy wydechu (tylko jaka będzie najlepsza), wyrzucić kata i dać sportowego oraz pozostałe tłumiki przelotowe... myślałem też nad innymi świecami i przewodami tylko jakie dać?? napiszcie czy w miarę dobrze myślę i czy to coś da bo jeżeli pomysł do dupy to dam se spokój... dzięki i pozdro

: czw lip 09, 2009 19:04
autor: To_mas
taniej Cie wyjdzie kupno PF'a i zapakowanie go do twojej budy niż te tuningi :)

: czw lip 09, 2009 19:04
autor: Duber
tyle przeczytales a niedoczytałeś ze rp jest mało rozwojowy :crazy:
ja juz bym wolał wsadzić w ostatecznosci 1.8 PB,lub najlepiej 16V

: czw lip 09, 2009 19:26
autor: graba_vw
wiem ze rp jest mało rozwojowy a nawet bardzo mało ale odnośnie SWAPU ciężko znaleść dobrą jednostkę a i tak jak będę już miał silnik to trzeba przed założeniem kupę rzeczy wymienić... czytałem kiedyś że ktoś chciał zrobić potwora z polo bodajże z silnikiem 1.3 z części ze szrotu z niemiec od brata :crazy: aż tak głupi nie jestem.. ale pomyślcie w ten sposób tylko trochę więcej dynamiki i czy moje przemyślenia są trafne??? jeżeli można to napiszcie co i jak na początek trzeba zrobić a jeżeli naprawdę to idiotyczny pomysł to przepraszam za zaśmiecanie forum...

: czw lip 09, 2009 19:32
autor: Duber
to co mozesz zrobic sam to pół biedy tylko czy warto męczyc sie a dojdzie 5 koni których nieodczujesz zapewne,polerka,wywalenie kata,cos z dolotem,wydechem...bylo pisane i to chyba dokladnie o RP.roboty kupa ale te zeczy sam zrobisz.

: sob lip 11, 2009 00:38
autor: zajac
zamiast cudowac z glowicami z wielopunkta itd wez lepiej sobie zrób remont rp, glowica, nowe pierscienie, moze szlif cylindrow, spoleruj kanaly dolotowe i kolektor, wyczysc wydech, wywal kata wymien tłumiki na nowe, swiece przewody i bedziesz mial bardziej dynamiczny silnik a przerobkami o ktorych piszesz nie zyskasz nic, napewno nic wiecej niz remontem.

A w wbrew pozorom mozna kupic tanio dobra jednostke pb/pf .Ja dalem za motor ze skrzynia i innymi gratami 770 pln i do tego sprzedalem rp za 300 i skrzynia mi zostala dolozylm 450 pln na uszczlki, plyny i uszczelniacze i silnik jak ta lala za niecaly 1000 pln . Robota łatwa da sie taki swap zrobic samemu, trzeba miec tylko troche czasu, narzedzi i miejsce

: ndz lip 12, 2009 08:40
autor: toffic
graba_vw pisze:a czytałem że od gti nie będzie pasował(jakiś problem z lambdą) ale myślałem o zwiększeniu średnicy wydechu (tylko jaka będzie najlepsza)
gdzieś ty takich głupot wyczytał??

: ndz lip 12, 2009 10:48
autor: graba_vw
gdzieś to wyczytałem na jakimś forum... ale widzę że się chyba mylę skoro piszesz że to głupoty... to jaki będzie pasował jeżeli można wiedzieć???

: ndz lip 12, 2009 15:01
autor: Duber
przyspawasz sobie "nakredke"w miejscu gdzie ci pasi i wkrecisz tam sonde.niewiem w kolektor czy w rure po katalizatorze.

: ndz lip 12, 2009 16:33
autor: toffic
graba_vw pisze:to jaki będzie pasował jeżeli można wiedzieć???
Od GTi, tylko sonda grzana :bigok:

: pn lip 13, 2009 10:04
autor: graba_vw
no dzięki toffic za konkretną odp... a od czego najlepiej wstawić??? chodzi mi o oznaczenie silnika.... a i Twoim zdaniem lepiej stożek czy sportowy wkład filtra zamontować??? dzięki pozdro

: pn lip 13, 2009 15:47
autor: blazejm
graba_vw, zanim zaczniesz cokolwiek robić to zorientuj się w kosztach i zrób sobie mały kosztorys ile wyniesie Cie remont RP, głowica od wielopunkta + wtrysk, wydech, polerka kanałów itp....ja już też miałem podobne pomysły co do mojego silnika ale stwierdziłem że nie ma sensu, za 700zł można wyrwać 2E z osprzętem, w serii masz 115 koni i cokolwiek byś nie zrobił w RP`ku to i tak do tylu nie dojdziesz. Poza tym 2E dość dobrze toleruje LPG czego nie można powiedzieć o mechanicznym wielopunkcie, którego zabijesz gazem. Do tego 2E jest o niebo bardziej rozwojowy od RP i polerka kanałów itp. na pewno da więcej niż w RP`ku.

: pn lip 13, 2009 19:19
autor: graba_vw
no tak kolego blazejm pewnie masz rację ale boję się tylko jednej rzeczy odnośnie SWAPU a mianowicie że wystąpią jakieś problemy po drodze z elektryką, mocowaniami silnika itp... nie znam się aż tak bardzo na mechanice żeby ocenić czy dana jednostka napędowa będzie w dobrym stanie a szczególnie jak będzie to sam silnik bez budy i możliwości posłuchania jak to chodzi.... a co do kosztów czy będę miał rp czy 2E to wydech i tak będę musiał zrobić czyli koszt taki sam, głowica wyniesie mnie może 250 zł plus regeneracja 100 zł( tyle zapłaciłem jak robiłem to w omedze B 2.0 16V) a polerkę kanałów ma mi załatwić kolega także też będzie w miarę przystępnie finansowo... a i zostaje kwestia podłączenia LPG do 2E bo nie wiem czy to będzie pasowało... ale czekam na dalsze podpowiedzi... jeszcze raz dzięki za zainteresowanie tematem...

: pn lip 13, 2009 20:11
autor: blazejm
graba_vw, jeśli dostaniesz 2E z całym osprzętem czyli z kompem, wiązką, czujnikami i pompą to praktycznie nie ma żadnego problemu ze swapem bo blok pasuje plug&play do kasty od mk2. 2E jak kupisz zdrowe to nie będziesz musiał w nim nic robić a mocy będzie miał więcej jak modzony RP. Co do LPG to w RP masz pewnie 2-gą generacje na mixerze, w 2E najlepiej spisywałaby się sekwencja choć widziałem takie silniki działające na mixerze montowanym na rurze od powietrza albo z Blosem.