1.8 RP ostateczna decyzja nie SWAP tylko mody
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
1.8 RP ostateczna decyzja nie SWAP tylko mody
witam....
pisałem już kilka podobnych tematów żeby się czegoś dowiedzieć na temat podnoszenia mocy w 1.8 RP. miał być SWAP ale niestety nie doszło to do skutku z braku wystarczających funduszy na ten cel. niestety życie jest ciężkie nie stworzę żadnego szybkiego auta więc zastanawiam się nad polepszeniem osiągów posiadanego teraz... z góry piszę że nie ma być to potwór bo i tak się nie da przy moim silniku, chciałbym uzyskać tylko trochę więcej dynamiki..
a więc chciałbym zmienić głowicę na taką z 1.8 gti na pełnym mechanicznym wtrysku(od jakiego silnika szukać chodzi mi o oznaczenie) no i spolerować kanały ssące i wydechowe a i żeby pasowała bez przeróbek jeżeli się uda...
zrobić cały dolot i dać porządny stożek( mam lpg i nie wiem czy uda się to zestroić)...
na sportowy kolektor nie mam kasy a czytałem że od gti nie będzie pasował(jakiś problem z lambdą) ale myślałem o zwiększeniu średnicy wydechu (tylko jaka będzie najlepsza), wyrzucić kata i dać sportowego oraz pozostałe tłumiki przelotowe... myślałem też nad innymi świecami i przewodami tylko jakie dać?? napiszcie czy w miarę dobrze myślę i czy to coś da bo jeżeli pomysł do dupy to dam se spokój... dzięki i pozdro
pisałem już kilka podobnych tematów żeby się czegoś dowiedzieć na temat podnoszenia mocy w 1.8 RP. miał być SWAP ale niestety nie doszło to do skutku z braku wystarczających funduszy na ten cel. niestety życie jest ciężkie nie stworzę żadnego szybkiego auta więc zastanawiam się nad polepszeniem osiągów posiadanego teraz... z góry piszę że nie ma być to potwór bo i tak się nie da przy moim silniku, chciałbym uzyskać tylko trochę więcej dynamiki..
a więc chciałbym zmienić głowicę na taką z 1.8 gti na pełnym mechanicznym wtrysku(od jakiego silnika szukać chodzi mi o oznaczenie) no i spolerować kanały ssące i wydechowe a i żeby pasowała bez przeróbek jeżeli się uda...
zrobić cały dolot i dać porządny stożek( mam lpg i nie wiem czy uda się to zestroić)...
na sportowy kolektor nie mam kasy a czytałem że od gti nie będzie pasował(jakiś problem z lambdą) ale myślałem o zwiększeniu średnicy wydechu (tylko jaka będzie najlepsza), wyrzucić kata i dać sportowego oraz pozostałe tłumiki przelotowe... myślałem też nad innymi świecami i przewodami tylko jakie dać?? napiszcie czy w miarę dobrze myślę i czy to coś da bo jeżeli pomysł do dupy to dam se spokój... dzięki i pozdro
wiem ze rp jest mało rozwojowy a nawet bardzo mało ale odnośnie SWAPU ciężko znaleść dobrą jednostkę a i tak jak będę już miał silnik to trzeba przed założeniem kupę rzeczy wymienić... czytałem kiedyś że ktoś chciał zrobić potwora z polo bodajże z silnikiem 1.3 z części ze szrotu z niemiec od brata aż tak głupi nie jestem.. ale pomyślcie w ten sposób tylko trochę więcej dynamiki i czy moje przemyślenia są trafne??? jeżeli można to napiszcie co i jak na początek trzeba zrobić a jeżeli naprawdę to idiotyczny pomysł to przepraszam za zaśmiecanie forum...
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
zamiast cudowac z glowicami z wielopunkta itd wez lepiej sobie zrób remont rp, glowica, nowe pierscienie, moze szlif cylindrow, spoleruj kanaly dolotowe i kolektor, wyczysc wydech, wywal kata wymien tłumiki na nowe, swiece przewody i bedziesz mial bardziej dynamiczny silnik a przerobkami o ktorych piszesz nie zyskasz nic, napewno nic wiecej niz remontem.
A w wbrew pozorom mozna kupic tanio dobra jednostke pb/pf .Ja dalem za motor ze skrzynia i innymi gratami 770 pln i do tego sprzedalem rp za 300 i skrzynia mi zostala dolozylm 450 pln na uszczlki, plyny i uszczelniacze i silnik jak ta lala za niecaly 1000 pln . Robota łatwa da sie taki swap zrobic samemu, trzeba miec tylko troche czasu, narzedzi i miejsce
A w wbrew pozorom mozna kupic tanio dobra jednostke pb/pf .Ja dalem za motor ze skrzynia i innymi gratami 770 pln i do tego sprzedalem rp za 300 i skrzynia mi zostala dolozylm 450 pln na uszczlki, plyny i uszczelniacze i silnik jak ta lala za niecaly 1000 pln . Robota łatwa da sie taki swap zrobic samemu, trzeba miec tylko troche czasu, narzedzi i miejsce
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
graba_vw, zanim zaczniesz cokolwiek robić to zorientuj się w kosztach i zrób sobie mały kosztorys ile wyniesie Cie remont RP, głowica od wielopunkta + wtrysk, wydech, polerka kanałów itp....ja już też miałem podobne pomysły co do mojego silnika ale stwierdziłem że nie ma sensu, za 700zł można wyrwać 2E z osprzętem, w serii masz 115 koni i cokolwiek byś nie zrobił w RP`ku to i tak do tylu nie dojdziesz. Poza tym 2E dość dobrze toleruje LPG czego nie można powiedzieć o mechanicznym wielopunkcie, którego zabijesz gazem. Do tego 2E jest o niebo bardziej rozwojowy od RP i polerka kanałów itp. na pewno da więcej niż w RP`ku.
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 15:49 przez blazejm, łącznie zmieniany 2 razy.
[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
no tak kolego blazejm pewnie masz rację ale boję się tylko jednej rzeczy odnośnie SWAPU a mianowicie że wystąpią jakieś problemy po drodze z elektryką, mocowaniami silnika itp... nie znam się aż tak bardzo na mechanice żeby ocenić czy dana jednostka napędowa będzie w dobrym stanie a szczególnie jak będzie to sam silnik bez budy i możliwości posłuchania jak to chodzi.... a co do kosztów czy będę miał rp czy 2E to wydech i tak będę musiał zrobić czyli koszt taki sam, głowica wyniesie mnie może 250 zł plus regeneracja 100 zł( tyle zapłaciłem jak robiłem to w omedze B 2.0 16V) a polerkę kanałów ma mi załatwić kolega także też będzie w miarę przystępnie finansowo... a i zostaje kwestia podłączenia LPG do 2E bo nie wiem czy to będzie pasowało... ale czekam na dalsze podpowiedzi... jeszcze raz dzięki za zainteresowanie tematem...
graba_vw, jeśli dostaniesz 2E z całym osprzętem czyli z kompem, wiązką, czujnikami i pompą to praktycznie nie ma żadnego problemu ze swapem bo blok pasuje plug&play do kasty od mk2. 2E jak kupisz zdrowe to nie będziesz musiał w nim nic robić a mocy będzie miał więcej jak modzony RP. Co do LPG to w RP masz pewnie 2-gą generacje na mixerze, w 2E najlepiej spisywałaby się sekwencja choć widziałem takie silniki działające na mixerze montowanym na rurze od powietrza albo z Blosem.
[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości