Strona 1 z 2

Przyotowania do modyfikacji GTI

: ndz cze 21, 2009 11:53
autor: omlet161
Witam wszystkich, jestem posiadaczem golfa III z silniczkiem 2E, nadeszło lato pieniążków przez zime nazbierałem i przymierzam się do swapa na ABF-a. Mój 2E juz drugi raz stracił ciśnienie oleju, więc postanowiłem go wymienić. Mam ABF-a z 97roku z 160tys przebiegu chcialbym się dowiedzieć jak to jest ze skrzynią?? Mam możliwość zakupu skrzyni od ABF-a jednak nie wiem czy nie będe musiał przerabiać czegoś w systemie dzwigni zmiany biegów, moze ktoś coś wie na ten tema??

Na forum wyczytałem coś tego typu, że 2.0 8V silniki chodziły na digi II wiem ze w moim golfie jest digi I i teraz nie wiem czy kupować nową wiązke elektryczną i kompa czy może zostawić stary układ wtryskowy. Ogólnie ABF-a mam z kompletnym osprzętem brakuje mu tylko przepływki kompa i wiązki elektrycznej.

: ndz cze 21, 2009 12:45
autor: jeryk10
Musisz miec wiazke do tego silnika i koputer Wiazka rozni sie tym bo ABF niema przeplywki

: ndz cze 21, 2009 14:03
autor: omlet161
Ok czyli oprócz wiązki wszystko oprócz wiązki i kompa wszystko powinno pasować?? A i jakiego sterownika powinienem szukać?? Czy wszystkie ABF-y miały taki sam sterownik czy może zależy to od rocznika ( mówie o digifancie)

: ndz cze 21, 2009 15:48
autor: LCQ
kompa musisz dać do ABFa, dosyć droga sprawa, i rzadka, nieraz sa uszkodzone, więc uważaj co bierzesz, co do skrzyni pasuje z 2E, jest sporo lżejsza od ori z ABFa, tarcza w skrzyni do ABFa to 228 mm, w 2E to 210 mm, ja mam po kilku przeróbkach silnik i skrzynie z 2E i daje rady, sprzęgło, tak więc jesli nie planujesz wielkich przeróbek narazie to starczy ta z 2E

: ndz cze 21, 2009 17:40
autor: Duber
a co do DIGI to ja chyba mam digiII, jak podlanczam vaga łącząc sie ze sterownikiem silnika pokazuje mi digiII.więc jak z tym jest.sory ze niezabardzo na temat ale moze....

: ndz cze 21, 2009 20:01
autor: omlet161
Hmmm dzięki za odpowiedz ;) mam więc teraz proźbę, jeśli ktoś gdzieś zauważy kogoś kto miałby tego kompa czy wiązke byłbym wdzięczny za cynk;) i jeśli posiadacie jakieś ciekawe materiały do poczytania na temet ABF-a i jego instalacji to przosił bym na omlet161@wp.pl.

A propo skrzyni, no nie planuje ze swego autka robić wyścigówki. Chciałbym się dowiedzieć czy przełożenia tych skrzyń znacznie się różnią. Po tym co mi LCQ napisał mam mały dylemat bo moja skrzynia z 2E wymaga małego remontu ma przejachane ok 300tys. ogólnie biegi wchodziły bez problemów skrzynia tez pracowała cicho jednak po jej wyjęciu i chęci wymiany uszczelniaczy na półosiach zobaczyłem rozzsypane z jednej i drugiej strony mosiężne pierscienie ponacinane od zewnątrz i nigdzie ich nie moge dostać. A ta skrzynia z ABF-a jest z dość dobrym stanie.

Czyli jeśli chce zamontować skrzynie od 2E to musze do abf-a zamontować tarcze i docisk z 2E tak?? Dobrze cię zrozumiałem??

: ndz cze 21, 2009 20:15
autor: toffic
omlet161 pisze:zobaczyłem rozzsypane z jednej i drugiej strony mosiężne pierscienie ponacinane od zewnątrz i nigdzie ich nie moge dostać
W ASO można dostać bez problemu :bigok:

: ndz cze 21, 2009 21:35
autor: omlet161
Hehehehehe tak dawno tak nie byłem, że zapomniałem ze cos takiego nawet istnieje;) dzięki za podpowiedź ;)

: pn cze 22, 2009 06:42
autor: LCQ
znajde ci półśrodek, kup skrzynie 2Y :helm: :helm: :bajer:

: pn cze 22, 2009 10:31
autor: omlet161
Nie no spoko zostane jednak przy tej z 2E ;0 Znalazłem kompa + okablowanie silnika z ABF-a tyko trochę przeraziłą mnie cena gość chce 1000zł. Czy to naprawde jest tyle warte?? Bo wychodzi na to że mało więcej zapłacił bym za silnik niż za tą instalacje.

: pn cze 22, 2009 12:23
autor: toffic
cena wg mnie mocno przesadzona

: pn cze 22, 2009 13:00
autor: Drifter
wg mnie tez za duzo chce..., max dałbym za to połowe tej ceny to taki totalny max

: pn cze 22, 2009 13:41
autor: LCQ
wiem skąd znalazłeś, uważaj od tego kolesia z allegro, bo kiedyś znajomemu opchnął uszkodzone ecu do abfa

: pn cze 22, 2009 15:10
autor: omlet161
No ok gość ma dwa zestawy ecu+okablowanie i to cena za 2 zestawy. Dzisiaj rozmyślałem troche nad całą operacją wstawienia tego silnika i zastanawia mnie jak połączyć wężyki podciśnieniowe?? Identycznie jak to było w 2e, że od przepustnicy do regulatora ciśnienia paliwa i obudowy filtru powietrza?? I jeszcze nurtuje mnie jedna sprawa, mianowicie jak wyczytałem ABF nie miał w dolocie przepływomierza tylko sam czujnik temp powietrza, nie posiadam dolotu od ABF-a czy musze znaleść fabryczny od tego modelu czy może jakas przeróbka??