Strona 1 z 4

Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.

: czw paź 13, 2005 23:26
autor: Michnik
Mam już intercooler i rury od 1,9TDI i zabieram się powoli do montażu. I teraz zastanawiam się jakie napotkam przy tym problemy. Co trzeba demontować żeby zamontować intercooler. Jakich jeszcze części będe potrzebował. Co należy jeszcze zrobić silnikiem czy turbiną aby intercooler się nie marnował ;) ? I wreszcie czy jest sens tak naprawde? Czy będe zadowolony? Oczekuje przyrostu mocy choć własciwie najbardziej momentu obrotowego(tak z 10KM lub 20-30Nm chociaż). Czekam na podpowiedzi ;)

: pt paź 14, 2005 10:46
autor: Rapix
momentu moze i tyle zyskasz bo mocy to watpie...

: pt paź 14, 2005 11:08
autor: 1 6 D
Po wstawienie interka podkręć troszke ciśnienie doładowania.

: pt paź 14, 2005 12:16
autor: Corvax
Rapix pisze:momentu moze i tyle zyskasz bo mocy to watpie...

raczej nie straci, niz zyska, ale pod warunkiem że podniesie cisnienie doładowania

Michnik pisze:akich jeszcze części będe potrzebował.
pamietaj o kierownicy powietrza na IC

: pt paź 14, 2005 16:58
autor: Michnik
A podnosić dawke paliwa?

[ Dodano: Pią Paź 14, 2005 5:17 pm ]
NO i mam już problem. Mam rury od TDI ale okazuje się, że brakuje jednej rury z całego kompletu(co więcej okazuje się , że nie są to rury od 1Z tylko od ALE albo AHU bo inaczej są wyprofilowane przu wejsciu do silnika końcówki). I teraz mam dostęp do Etki ale nie wiem jak sie po niej poruszać(wersja angielska), a chciałem znaleźć którego fragmentu brakuje. Ciekawi mnie tylko czy człowiek w salonie VW poradzi sobie z tym problem ;)

: pt paź 14, 2005 18:42
autor: Rapix
Corvax i bez podnoszenia cisnienia bedzie na + bo to nie jest jakis tam duzy intercooler który by mógł osłabic... tu bedzie na + tylko nie wiadomo ile... jak podniesie doładowanie to wypadało by i dawke zwiekszyc ;) A w tedy napewno bedzie pare kucy do przodu i momentu... sadze ze spokojnie + 10KM

: pt paź 14, 2005 18:48
autor: Corvax
Inaczej mowiąc samo założenie IC nie da nic, ale przez zwiekszenie dawki paliwo/powietrze kucy przybedzie :). Wcinam sie w te dyskusje o IC bo moim zdaniem sam IC mocy nie dodaje. Po prostu nie zwracajcie na mnie uwagi :P

: pt paź 14, 2005 19:33
autor: Bond
Big IC da Ci tylko to że w gorace dni gdy temperatura około 25-30 stopni, fura ci nie spuchnie po paru startach.
Mój dizel na seryjnym Ic, po 2-3 startach słabł tak że dało sie to mocno odczuć, po zmianie 3-5 czy 10 startów bez względu na temp zewnętrzną nie słabnie, tylko za....la ciągle tak samo.
Nie spodziewaj się przyrostów, możesz się tylko spodziewać braku spadku mocy przy wysokich temperaturach zewnętrznych. Jest to mod pozwalający na podniesienie mocy, lecz sam mocy nie daje.
Obrazek

Tu szanowny kolega lekko zboczył od wycnaczonej linii cięcia, ale nie widać tego i jest ok.

Obrazek

A tu porównanie powierzchni rdzeni obydwu IC


Obrazek
Obrazek
Obrazek

PS
Oczywiście rury sa zrobione z kwasa, bo na fotce widnieje kibelpowerrura :grin:

: pt paź 14, 2005 23:57
autor: Michnik
Ponoć , że dobrze jest wymienić ten grzybek w pompie sterujący dawką paliwa w zależności od ciśnienia doładowania na ten od 1.6TD z MK2. Tylko czy mimo wszystko nie trzeba podkręcić maxymalnej dawki na pompie czy ten grzybek już wszystko załatwi?

[ Dodano: Sob Paź 15, 2005 2:48 pm ]
A i jeszcze jedno. Jakie jest ciśnienie na turbinie fabrycznie a jakie jest dopuszczalne?

: sob paź 15, 2005 15:04
autor: Rapix
dopuszczalne jest 0,9 membrane w pompie bede zmieniał po niedzieli ;) Wiec jak cos to dam znac jakie sa efekty ;)

: sob paź 15, 2005 16:33
autor: Michnik
No a jakie nominalne bo ja chce podnieśc tylko troche ciśnienie, a nie chce katować zbytnio już starutkiej turbiny.

: sob paź 15, 2005 16:48
autor: pasiak
z ksiązki doczytałem się ze fabryka ustawia na 0,8bar :) jak to w praktyce wychodzi to nie wiem ale zwiększyć ciśnienie zawsze można

: sob paź 15, 2005 23:38
autor: zaprzal
Nawiazujac do tematu membrany i bolca w pompie. W ktora strone powinno byc skierowane wyciecie dla odpowiedniej dawki paliwa? Radze zaopatrzyc sie w manometr mierzacy cisnienie doladowania, zmierzyc cisnienie przed zalozeniem ic, po zalozeniu i tak zwiekszyc ponad standardowe. Po zwiekszeniu cisnienia nalezy tez zwiekszyc dawke paliwa. Bedziesz bardzo pozytywnie zaskoczony efektem

: sob paź 15, 2005 23:57
autor: Michnik
zaprzal pisze:Nawiazujac do tematu membrany i bolca w pompie. W ktora strone powinno byc skierowane wyciecie dla odpowiedniej dawki paliwa? Radze zaopatrzyc sie w manometr mierzacy cisnienie doladowania, zmierzyc cisnienie przed zalozeniem ic, po zalozeniu i tak zwiekszyc ponad standardowe. Po zwiekszeniu cisnienia nalezy tez zwiekszyc dawke paliwa. Bedziesz bardzo pozytywnie zaskoczony efektem
Tak dokładnie zrobie i własnie mam nadzieje być zaskoczony pozytywnie ;) Co do grzybka w pompie to szczezrze mówiąc niewiem w którą stronę ma być ;) Ale wydaje mi sie , że tylko w jedną stronę można go założyć. Może to pomoże http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579