Strona 1 z 1
Swap Mk3 1.6 na 1.8 Jakis możliwy problem?
: czw cze 04, 2009 22:51
autor: Marcin997
Szukałem lecz nie znalazłem takiego tematu. Tak wiec pisze. Chciałem sie zorientować czy swap mk3 z 1.6 (75KM) na 1.8 (90KM) jest oplacalny? Jaki 1.8 byl by najlepszy i bylo by najmniej roboty przy nim. Ile by mnie to wynioslo tak mniej wiecej i czy byly by jakies wieksze problemy? Co by nie pasowalo? Czy bardziej oplacalne by bylo podjudzenie tego 1.6?
Bo chlopak nie daje rady..
Albo jaki inny polecacie tam wsadzic? tak zeby bylo prosto i ladnie ale za to szybko i wściekle....
: pt cze 05, 2009 10:31
autor: bugalon
Nie oplaca sie swapować na 1,8. Trzeba wymienić skrzynię biegów np i kilka innych *#cenzura#*. Jak już sie pchać w swap to w 2.0. Koszty praktycznie te same a jednak mocy sporo wiecej.
: ndz cze 07, 2009 22:03
autor: jeryk10
chyba ze na 1.8 T
: ndz cze 07, 2009 23:05
autor: Prezes000
Ale 1.8t to już inna bajka mocno skomplikowane. Na twoim miejscu jak to nazwałeś podjudził bym tą 1.6
: ndz cze 07, 2009 23:24
autor: Marcin997
Prezes000 pisze:Ale 1.8t to już inna bajka mocno skomplikowane. Na twoim miejscu jak to nazwałeś podjudził bym tą 1.6
No to teraz głowne pytanie...
W jaki sposob go dobrze podjudzić? Jakies propozycje??
: ndz cze 07, 2009 23:31
autor: toffic
Marcin997 pisze:Chciałem sie zorientować czy swap mk3 z 1.6 (75KM) na 1.8 (90KM) jest oplacalny?
ja bym wsadził 1.6 100KM łatwiej i taniej
: pn cze 08, 2009 12:19
autor: bugalon
toffic pisze:Marcin997 pisze:Chciałem sie zorientować czy swap mk3 z 1.6 (75KM) na 1.8 (90KM) jest oplacalny?
ja bym wsadził 1.6 100KM łatwiej i taniej
Ale ten 101Ps ma taki sam blok jak silnik 1.8 (mowa o mk3 oczywiscie), czyli skrzynie biegów też trzeba będzie zmieniać (bo to 1,6 które w tej chwili tam siedzi to rozwiercone 1,4
) Ten silnik 101 koni nie dość ze ciezko znaleźć to jeszcze kosztuje więcej niż takie 2.0 (np. 2E).
A tuning jest nieoplacalny tej jednostki. Sportowych kolektorow wydechowych do tego nie robią, wałków pewnie też nie więc za wiele sie nie zdziala "po kosztach". Swap na 2.0 da najlepszy stosunek cena/jakość.
: pn cze 08, 2009 15:00
autor: toffic
Ja mówie o takim 1.6 jak np w Polo GT czy Ibizie było i ma blok "do przodu"
: pn cze 08, 2009 18:56
autor: Marcin997
bugalon pisze:toffic pisze:Marcin997 pisze:Chciałem sie zorientować czy swap mk3 z 1.6 (75KM) na 1.8 (90KM) jest oplacalny?
ja bym wsadził 1.6 100KM łatwiej i taniej
Ale ten 101Ps ma taki sam blok jak silnik 1.8 (mowa o mk3 oczywiscie), czyli skrzynie biegów też trzeba będzie zmieniać (bo to 1,6 które w tej chwili tam siedzi to rozwiercone 1,4
) Ten silnik 101 koni nie dość ze ciezko znaleźć to jeszcze kosztuje więcej niż takie 2.0 (np. 2E).
A tuning jest nieoplacalny tej jednostki. Sportowych kolektorow wydechowych do tego nie robią, wałków pewnie też nie więc za wiele sie nie zdziala "po kosztach". Swap na 2.0 da najlepszy stosunek cena/jakość.
Czyli swap'owac na 2.0 115 PS? Koszt to drugorzędna sprawa chodzi mi tylko o to czy bedzie duzo kombinowania? Czy bedzie w cud przerabiania czegos? Mechaniczne sprawy jeszcze bajka... ale chodzi mi tez o elektryke... Zeby duzo zabawy z nia nie bylo...
: pn cze 15, 2009 10:55
autor: gracek1906
Kolego Toffic jakie jest oznaczenie tego silnika z polo czy ibizy o mocy 100 koni??
: sob paź 03, 2009 19:45
autor: albin111
dołącze się do pytania
mam silnik 1,6 1F w toledo i chciał bym tanim kosztem troszkę podnieść mocy , myslałem o samym przełożeniu głowicy i kompa czy to wystarczy ? nie chce się bawic w elektryke ,
obecnie 1,6 lata na LPG i ma byc ekonomicznie a wiem ze te 90 km radzą sobie lepiej z ta budą w toledo co o tym myslicie ?