Strona 1 z 1
Czy to prawda odnośnie wałka rozrządu??
: śr cze 03, 2009 13:47
autor: Drifter
witam, mam pytanie tego typu, słyszalem ze walek rozrządu od silnika PG jest najostrzejszy z wałków jakie wychodzily seryjnie w mk II?? czy to prawda i jak to sie będzie miał jezeli załoze go do siebie do silnika 1.8 na jedno punkcie??
: śr cze 03, 2009 14:28
autor: bugalon
Nieprawda.
Napisz jaki masz silnik na jednopunkcie to powiem Ci czy będzie się opłacać.
: śr cze 03, 2009 14:35
autor: Drifter
oznaczenie nie znam bo szczerze to nie wiem gdzie sie sprawdza, zwykly jedno punkt 90km w dowodzie 1.8 kat... To jaki jest najostrzejszy i jaki bys proponowal zeby autko zyskało dół czyli ciągło z miejsca
: śr cze 03, 2009 15:08
autor: Leon_Wechtel
Drifter, ostry wałek przeniesie ci power w górne zakresy obrotów
...ponoc wałek z PG jest identyczny z tym z mk3 2,0 8V...ile w tym prawdy?nie wiem nie chce mi sie sprawdzac
możesz sobie wałek od GTI 8v wlożyc i będzie lepiej ale też nie "z dolu"
: śr cze 03, 2009 15:21
autor: blazejm
Drifter, jak masz 1,8 na jednopunkcie to na 99% jest to RP ktory ciagnie super od dolu i zaden inny silnik oprocz diesla nie ciagnie tak od dolu. Ostrzejszymi walkami (tymi z PG/PF/PB/2E) uzyskasz to że będzie lepiej ciągnął w górnym zakresie obrotów, natomiast może się pogorszyć dół. Jeśli chcesz mieć jeszcze lepszy dół to najlepiej wałek od 1,8 ABS (ABS ma max moment przy 2,5tys. obr a RP ponad 3tys.)
: czw cze 04, 2009 08:19
autor: bugalon
Wałek który da najwięcej mocy to wałek z silnika GX.
: czw cze 04, 2009 13:00
autor: blazejm
bugalon, a PF/PB nie mialy czasem ostrzejszego walka niż GX? Bo sam wlasnie nie wiem, sam myslalem zeby zmienic walek i juz nawet miałem upatrzony od 2E...
: czw cze 04, 2009 13:07
autor: toffic
bugalon pisze:Wałek który da najwięcej mocy to wałek z silnika GX.
Potwierdzam, w PN tak samo zresztą
: czw cze 04, 2009 13:23
autor: blazejm
GX miał też 90 koni więc nie jestem do konca przekonany czy da najwięcej...zakładał ktoś z Was ten wałek?
: czw cze 04, 2009 13:38
autor: bugalon
blazejm pisze:GX miał też 90 koni więc nie jestem do konca przekonany czy da najwięcej...zakładał ktoś z Was ten wałek?
Nie patrz na moc tylko na czasy otwarcia. GX mial mniejsze zawory niż inne silniki 1,8 90 konne dlatego moc została skompensowana dłuższym czasem otwarcia zaworu (czyli krzywką wałka rozrządu)
: czw cze 04, 2009 13:58
autor: toffic
blazejm pisze:zakładał ktoś z Was ten wałek?
JA miałem w PNce ten i z PFa, wg mnie na GXa lepiej chodził, bardziej równo, na tym z PFa góra moze i jeszcze lepsza ale dołu praktycznie nie było, jak silnik się zmulił to już się nie wyciągał do góry
: czw cze 04, 2009 14:07
autor: blazejm
ok, dzięki na info panowie
to już teraz wiem jakiego wałka najlepiej szukać
: ndz cze 14, 2009 14:58
autor: kowalesko
: ndz cze 14, 2009 16:11
autor: gtx
Leon_Wechtel pisze:Drifter, ostry wałek przeniesie ci power w górne zakresy obrotów
...ponoc wałek z PG jest identyczny z tym z mk3 2,0 8V...ile w tym prawdy?nie wiem nie chce mi sie sprawdzac
możesz sobie wałek od GTI 8v wlożyc i będzie lepiej ale też nie "z dolu"
2E,GX i PG maja te same walki.PF i PB ma mocniejsze walki.
blazejm pisze:
Drifter, jak masz 1,8 na jednopunkcie to na 99% jest to RP ktory ciagnie super od dolu i zaden inny silnik oprocz diesla nie ciagnie tak od dolu. Ostrzejszymi walkami (tymi z PG/PF/PB/2E) uzyskasz to że będzie lepiej ciągnął w górnym zakresie obrotów, natomiast może się pogorszyć dół. Jeśli chcesz mieć jeszcze lepszy dół to najlepiej wałek od 1,8 ABS (ABS ma max moment przy 2,5tys. obr a RP ponad 3tys.)
ABS ma ten sam walek co RP.Wsadzanie innych walkow do abs i rp nic praktycznie nie da bez zmiany programu.Silnik nie jest rozwojowy szkoda czasu i kasy dla marnych paru km.
kowalesko pisze:
Witam a czy do silnika od golfa 2 1.6 na gaźniku nie znam oznaczeń silnika ale podpowiem, że ma hydraulicznie kasowany luz zaworowy wejdzie bez problemu wałek od silnika 1.6 EG a jak wejdzie to jakie da mi to efekty?? Zalezy mi na jak największej mocy pod czerwonym polem
Z EG nie bedzie pasowac walek bo tam masz luz zaworowy kasowany plytkami,calkiem inny walek.