Strona 1 z 1
Jakie szklanki do głowicy PF i wałka GX ?
: wt maja 19, 2009 20:33
autor: vwyj
Witam. W związku ze coraz poważniej nosze sie z zamiarem wrzucenia do mojego GU głowy z PF-a (mam obecnie taka do kupienia po mądrych pieniądzach) i wałka z GX-a mam nastepujące pytanie, czy zeby to wszystko do siebie zgrac bede mogł wrzucic chydrauliczne szklanki z mojego GU ? Gdzies mi sie obilo o uszy że GX był regulowany płytkami... Z gory dzieki za jakąs pomoc.
: wt maja 19, 2009 20:54
autor: slonek69
z którego roku jest twój golf
: wt maja 19, 2009 21:07
autor: vwyj
Ciężko to określic bo mam zrobiony swap ale przypuszczam ze silnik ktory teraz mam w aucie, wlasnie GU o ktorym pisze jest z 87 roku.
: wt maja 19, 2009 21:55
autor: slonek69
silnik jest 87 to powinny byś tam hydro popychacze. Co się martwisz żeby przełożyć głowicę musisz zdjąc swoją starą, później odkręcić podpory wałka rozrządu, wyjąć wałeki popychacze. Jeżeli zobaczysz w miejscu gdzie siedzi popychacz otwór ( pod kątem) z którego musi lecieć olej- znaczy że masz hydraulikę. jak jest sama powierzchnia to masz mechanikę
jak masz 4 podpory przykręcane wałka rozrządu to też masz hydraulikę jak 5 to pewnie mechanikę.
P.S. oddaj głowicę od PF-a do zakładu który regeneruje je. Moja po przebiegu 200kkm+ miała już dość. poszły do wymiany uszczelniacze, prowadnice i komplet zaworów.
: wt maja 19, 2009 22:08
autor: vwyj
a jaki koszt czesci do takiej regeneracji tj komplet zaworow + uszczelniacze ? kosztow samej pracy nie licze bo ojciec ma warsztat slusarsko mechaniczny tak ze wszystko jasne...
: wt maja 19, 2009 22:14
autor: slonek69
mój ojciec też ma warsztat ale nie chciał wyjmować starych prowadnic
i trzeba było jechać do fachowca: zawór ok 12zł, prowadnica też koło tego i 2 zł za uszczelniacz wszystko razy 8. jak masz jajkowate prowadnice to po co stare zawory szybko się pokrzywią i nici z całego remontu, zrób sobie jeszcze regulowane koło rozrządu koszt mały a zawsze można poszukiwać dodatkowej mocy
: wt maja 19, 2009 23:08
autor: toffic
Zaworów za 12zł/szt bym nie wkładał do silnika, wole ori nawet z 300kkm przebiegu, co do prowadnic do racja, w VW szybko się zużywają, na szczęście wymiana jest banalna. Wałek ten co masz z GXa jest pod hydraulike czy pod płytki???
: śr maja 20, 2009 11:33
autor: slonek69
zawory ori. Freccia w takiej cenie były,jeszcze żaden się nie urwał, a są zmodyfikowane. vwyj, nie wie jaki ma wałek mechaniczny czy hydro.
: czw maja 21, 2009 18:02
autor: vwyj
Wiem jak mam wałek, obecnie mam hydro, taki jaki byl orybinalnie w głowicy GU. Dopadłem kiedyś wałek ktory był sporo wyższy i miał podparcie w 5 a nie jak obecnie 4 punktach ale po zalozeniu go okazalo sie ze zawory byly ciagle nadepnięte i lipa...