Swap Aex na Aee
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Marcinus29
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
- Lokalizacja: Rumia
Swap Aex na Aee
Mój Aex zaczyna sie rozpadać i czekam mnie wymiana silnika remont nie opłacalny.
Wpadłem na pomysł żeby wrzucić Aee,czytałem dużo na forum że to bliżniacze jednostki i róznią się średnicą tłoka.
Czy cała elektronika komp wtryki itp będa pasować i sprawować się dobrze.Mechanik twierdzie że tych 75 km nie uzyskam na kompie z Aex.
Prosze o poradę może ktoś już swapował te sliniki?
Wpadłem na pomysł żeby wrzucić Aee,czytałem dużo na forum że to bliżniacze jednostki i róznią się średnicą tłoka.
Czy cała elektronika komp wtryki itp będa pasować i sprawować się dobrze.Mechanik twierdzie że tych 75 km nie uzyskam na kompie z Aex.
Prosze o poradę może ktoś już swapował te sliniki?
Tłoki mają tą samą średnicę tylko skok inny lub stopień sprężania niepamiętam dokładnie. Pozostałe czujniki i układ paliwowy są te same.
Aha, zapomniałem....komputer jest inny to napewno.
Aha, zapomniałem....komputer jest inny to napewno.
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 21:25 przez sHpAaKu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcinus29
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
- Lokalizacja: Rumia
Dzięki za pomoc!sHpAaKu pisze:Tłoki mają tą samą średnicę tylko skok inny lub stopień sprężania niepamiętam dokładnie. Pozostałe czujniki i układ paliwowy są te same.
[url=http://img69.imageshack.us/i/r32ocsignpanelligna.jpg/][img]http://img69.imageshack.us/img69/2773/r32ocsignpanelligna.jpg[/img][/url]
licznika i immo nie potrzeba?
Mam silnik, komputer i wiązkę silnika. Podobno powinienem też mieć licznik z immobilaizerem i kluczykami. To jak jest właściwie z tym swapem aex na aee?
- Marcinus29
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
- Lokalizacja: Rumia
Bardzo dziękuję za podpowiedź Marcinus29! Cały czas próbuję zdobyć jak najwięcej informacji w tym temacie co można, a czego nie i przeraża mnie mnogość rozwiązań stosowanych przez grupę VW w bliźniaczych jednostkach z różnych rynków (Włoski, Niemiecki, Angielski etc). Immo OFF to zapewne najłatwiejsze rozwiązanie, szkoda że po tym zabiegu pozostajemy z jednym zabezpieczeniem mniej. Podobno immo dogaduje się z modułem w liczniku conajmniej w przypadku tej wersji can-a co obsługuje silniki aex i aee. Ciekawe czy walczyłeś gdzieś z tym immo czy się od razu poddałeś i ustawiłeś off.
A chyba najważniejsze to jakie dzisiaj widzisz pozytywy tego swapu? Niektórzy twierdzą, że łatwo na tym silniku można uzyskać wyższy moment co przekłada się na przyspieszenia 0-100 9,6sek i w trakcie jazdy 80 -120 w 8sek. Ciekawe jak z tymi osiągami jest u Ciebie i ew. jakiego włożyłeś Air Box-a i czy wogóle modyfikowałeś dolot/wydech?
A chyba najważniejsze to jakie dzisiaj widzisz pozytywy tego swapu? Niektórzy twierdzą, że łatwo na tym silniku można uzyskać wyższy moment co przekłada się na przyspieszenia 0-100 9,6sek i w trakcie jazdy 80 -120 w 8sek. Ciekawe jak z tymi osiągami jest u Ciebie i ew. jakiego włożyłeś Air Box-a i czy wogóle modyfikowałeś dolot/wydech?
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
W mk3 to nie znam, ale zobaczę co z mojego wycisnę. W aex zauważalny przyrost mocy osiągnąłem poprzez wstawienie strumienicy wirowej, ciutkę jeszcze więcej dzięki filtrowi sportowemu może coś też dał magnetyzer, no i sportowe opony z alumami, które w 3ech sezonach trzymają autko jak przyklejone do nawierzchni. Mały spojler dociska tył przy 120 - 140km/h (bo więcej aex już dynamicznie nie chce wykręcać), choć różnicę zaczyna się czuć już od 90. Ważna jest też technika, bo 1 bieg wrzucam ok 2,5- 3tys, co daje już pewne przyspieszenie na starcie. W 6ciolatce skrzynia była raz wymieniana i to niedawno bo coś delikatnie w niej stukało i tyla. Co dwa sezony zmieniam Mobil1 plus co sezon ceramizer na teflonie w nanotechnologii, silnik przy 4-5 tys chodzi jak igła. Wadą aexa jest niestety wyprzedanie w trasie, bardzo długo się rozkręca z 80 do 120 lub więcej i tylko ze względu na to zdecydowałem się zamienić na aee, no i oczywiście małe koszta tego zabiegu.
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
ale czego Ty chcesz wymagac od silnika 1.4?? z tego nie zrobisz demona predkosci. AEE ciut mocniejszy i nie powiem zlego slowa na ten silnik bo jak na 75ps robi robote dos dobra. Tyle ze ciezko zrobic demona takze i z tego silnika w dolocie poprawic mozesz tylko zassysanie powietrza do przepustnicy dalej nic nie podzialasz bo jest plastikowy kolektor ssacy. w golfie to nawet calkiem niezle jedzie bo czas do 100 jaki zrobilem to lekko ponad 12s gdzie norma dla silnikow 1.6 75km w golfie III jesk kolo 14s
Rakiety nie chcę zrobić, bo nawet dróg na takowe nie mamy. Kiedyś tuż po zakupie pewien magic pokazał mi co można na samym kompie zrobić (zaniżane parametry pracy na etapie fabryki), potem spotkałem pewnego maniaka któremu ktoś wymienił lub przeprogramował kompa, który zmieniał charakterystykę pracy silnika na sportową po włączneniu przełącznika. Ja jeszcze tego nie robiłem, ale aee podobno jest sporo przez fabrykę zaniżony. Air Box jest tu ważnym dodatkiem, ale nie jedynym. Jestem poprostu ciekawy co można osiągnąć w danej jednostce napędowej, oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości