Strona 1 z 2
silnik g60 do golfa syncro 89 rok:) czy to mozliwe??? pomocy
: sob maja 09, 2009 21:21
autor: cycusxxl
siemka:) jak w temacie mam pytanie czy jest mozliwe zalozenie silnika g60 do golfa 2 syncro ktory ma orginalnie duzo slabszy silnik od G:) ciekawi mnie co trzeba zmienic i czy mocowania pasuja do skrzyni i do karoserii bo to jest najwazniejsze:) proszeo pomoc moze ktos robil taka modyfikacje juz
: sob maja 09, 2009 22:02
autor: djtom
czy jest mozliwe zalozenie silnika g60 do golfa 2 syncro
jest możliwe, sens takiego swapa jest wątpliwy, o wiele bardziej opłaca sie po prostu kupic golfa g60. no ale jak na upartego...
: sob maja 09, 2009 23:04
autor: bugalon
Możliwe jest. Sprzęgło tylko trzeba dać jakieś spiekowe bo seryjne nie da rady. No i seryjna skrzynia moze powiedzieć szybko "papa" (chociaz znam gosci ktorzy na tej zwyklej z 98 konnego auta smigali i 200 konnymi autami i nic sie nie dzialo)
: ndz maja 10, 2009 08:12
autor: cycusxxl
ale g60 z napedem na 4x4 juz "nie idzie" kupic to jest model kolekcjonerski:)
Bugalon a robiles kiedys cos takiego? chodzi mi o to czy pasuja mocowania skrzyni do silnika, sprzeglo, i mocowaniesilnika do karoserii ale to akurat nie problem ale moze jednak
: ndz maja 10, 2009 13:39
autor: SmokE88
pasuje ewentualnie łapy z starego silnika do PG przykrecic
kumpel ma takiego ma 180km i fajnie to leci
ale dyfer mu padł juz... i max mocy na tej skrzyni to 220km bo potem to sie rozlatuje cały napęd
: ndz maja 10, 2009 18:03
autor: cycusxxl
dzieki smok:) a sprzeglo wytrzyma czy niebardzo??? a takie cos jak tlumnik, elektronika itp to duzu tzreba zmieniac???
: ndz maja 10, 2009 18:25
autor: SmokE88
hmmm czy duzo no musisz ECU z PG wsadzic nie jest duzo ale czasem jedna wtyczka i nie pali... ja osobiscie nienawidze elektryki robic szlag mnie trafia
za nerwowy jestem do tego ale jak masz schemat elektryki i spokojne nerwy i pojecie o elektronice to moze dasz rade alebo jeszcze prościej pożyczyć od kogos jakiegos passata lub corrado albo golfa jak ktos ma z owym silnikiem i podpiać... co do sprzegła... przy silniku PG jest spregło o średnicy 228mm 32zeby a przy 1,8 bylo mniejsze słabsze ale biorąc pod uwagę to iż jest to syncro to chyba podejdzie sprzegło 228mm ale na 100% nie jestem pewien spytam kumpla i Ci odp. i pamietaj o tym że masz sprzęgło na licne a nie na hydraulice wiec najlepiej kupić sprzęgło 228mm jak podejdzie i z takiego silnika które ma sprzęgło na lince!! zebys potem jaj nie miał... albo kupic orginalne z tego silnika i wyslac do Radzikowskiego a on juz zrobi co swoje
i dobrze skasuje :-/
[ Dodano: 10 Maj 2009 18:26 ]
tłumik najlepiej powiekszyć średnice ja proponuje 2,5" cały ale jak zrobisz down pipe 2,5" a reszta 2" tez bedzie oki
: pn maja 11, 2009 07:21
autor: cycusxxl
smok dowiedz sie co tylko mozesz i mi napisz
niech bóg ci w dzieciach wynagrodzi]:->
: pn maja 11, 2009 08:11
autor: red87
cycusxxl,
Jak nie bedziesz go krecil z moca do gory to dlugo wytrzyma skrzynia ja przewiduje ze takie zwykle orginalne syncro powinno wytrzymac ok 300ps jezeli jest w dobrym stanie. U mnie nic nie slychac zeby mosy albo skrzynia siadala. wiec wkladac i jezdzic. a bedziesz chyba musial zostawic kolektor z tego 98 bo tamten mi nie podszedl. chyba ze cos pokombinujesz z tamtym. A i jeszcze ze sprzeglem bedziesz musial pokabinowac.
: pn maja 11, 2009 10:21
autor: bugalon
Standardowe syncro ma skrzynię na drążek (linka). Nie ma możliwości założenia do tego sprzęgła 228mm (obudowa skrzyni na to nie pozwoli). O sposobie wysprzęglania już nie wspominam (odwrócone koło zamachowe jest w 228mm na hydraulice w porównaniu do tego ze zwykłym linkowym sprzegłem).
Reasumując - możliwości masz dwie:
1. Dajesz spieka lub przerabiasz sprzęgło na podwójny docisk u Radzikowskiego i wtedy używasz swojej starej skrzyni (która moze sie szybko rozleciec)
2. Zmieniasz skrzynię na taką ze sterowaniem linkami i hydraulicznym sprzęgłem, dajesz seryjne sprzęgło 228mm i będziesz miał pewność, że nic się nie rozpadnie.
Z tłumikiem radzę uwazać, im bliżej serii tym lepiej (syncro G60 miało bikat i podwójny układ wydechowy, który jest całkowicie wystarczający do mocy 200+
: pn maja 11, 2009 20:10
autor: SmokE88
bugalon pisze:Standardowe syncro ma skrzynię na drążek (linka). Nie ma możliwości założenia do tego sprzęgła 228mm (obudowa skrzyni na to nie pozwoli).
Tak tez myslalem ale nie bylem pewien
cycusxxl, RED87 to ten kumpel o ktorym mowilem dla jasności
bugalon, Czytalem gdzies <chyba na vwzone> ze mozna wsadzić skrzynie z vr6 syncro z mk3 i gitara
: pn maja 11, 2009 21:07
autor: cycusxxl
red a ty masz takiego syncro z tym silnikiem???? ile cie to kosztowalo czasu i pieniedzy???
: pn maja 11, 2009 21:54
autor: SmokE88
cycusxxl, ma TAKIE SYNCRO kasy hmmm.... malo
1500zl po stłuczce od brata kupil... a brat kupil go za 6ooozl
: pn maja 11, 2009 23:58
autor: red87
Juz nie przesadzaj... Takie wlozenie z kapitalka silnika ok.6000zl powinienes sie zmiescic wiec probuj kupic tanio silnik i najlepiej caly kaplet to co potrzeba. silnik kompresoe instalacja ecu.