turbina do 1.6 D

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
endru_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 23, 2005 14:59
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

turbina do 1.6 D

Post autor: endru_85 » ndz wrz 25, 2005 23:06

juz kiedys zaczołem ten temat ale nikt go bardziej nie rozwina wiec pytanie ponawiam :
czy mozna do silnika 1.6 D dolozyc tubine czy da to jakies efekty trzeba cos przerabiac wymieniac itd... prosze o wyczerpujaca odpowiedz pozdrawiam Andrzej



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn wrz 26, 2005 01:58

daj sobie spokoj
widze ze masz silnik bez hydrosregulatorow wiec raczej bedzie problemem zalozenie calej głowicy z hydrosami do starej konstrukcji bloku gdzie masz inne kanały olejowe
wiec odpusc sobie bo z tego nic nie wyjdzie
JP ma regulacje zaworow hydro a ty masz na podkladki i teraz kanaly olejowe nie beda sie zgadzac z blokiem i nowa głowica
to tak dla orientacji jak bys chcial wymieniac cala głowice
druga sprawa to to ze masz stary silnik bez smarowania denka tłoka
zeby turbina dawałą jakis efekt musisz miec pompe wtryskowa od turbo i wałek rozrzadu na oryginalnej daleko niezajedziesz
daruj sobie i ciesz sie ze masz wolne auto ale niezniszczalne



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn wrz 26, 2005 09:42

głowicy nie musisz zmieniać na płytkach też bedzie działać, ale....

potrzebujesz:
- turbo
- wałek do głowicy
- pompe na taką od turbo diesla (zwykła też może być tyle że, efekt założenia turbiny będzie mniej odczuwalny)
- kolektor ssący
- kolektor wydechowy
- inna podsawe filtra oleju
- chłodnice oleju (wiąże się to z wymianą kilku przewodów cieczy chłodzącej)
- większa chłodnica cieczy chłodzącej
- trochę inna miska olejowa
- doprowadzenie/odprowadzenie oleju do turba
- wypadało by załozyć natrysk oleju na denko tłoka (czy same tłoki są inne tego nie wiem ale podejżewam, że też są jakoś wzmacniane)
- inna puszka filru powietrza.

Oczywiście jeszcze później to wyregulować.

Da się to zrobić tylko koszt będzie spory a i pracy przy tym będzie nie mało.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
endru_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 23, 2005 14:59
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: endru_85 » pn wrz 26, 2005 14:51

dzieki chyba jednak zmienie silnik na oryginalny td albo cale auto :)

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2005 16:36 ]
a jeszcze mam pytanie: jak moznaby go podkrecic zebuy chodzil troszke lepiej??


żółty szerszeń the best

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt wrz 27, 2005 00:26

no tak zapomnialem ze jeszcze był TD w paskach i mk1 i byly bez hydrosow ale jak tam wyglada wyprzedzenie wtrysku jak z walkiem i innymi ja niemam pojecia
poza tym jak widzisz jak niema dawcy na przrobke koszty sa za duze i lepiej juz kupic oryginalesa
jak podkrecic D czy TD??

poczytaj kolego ten dzial jest tu mnostwo informacji jak podkrecic TD
a co do diesla duzo sie niemozna spodziewac z tego silnika ale

wieksza srednica ukladu wydechowego cala od kolektora od TD ja tak mam i jest troche zwawszy podkrecic dawke na pompie wtryskowej bedzie wiecej kopcil i palil ale szybciej szedł ale nikoniecznie wiecej dymil na forum jest ktorys post w ktorym napisane jest co trzeba zrobic i co wymienic dokrecic itp zeby mial wiecej mocy a nie kopcil i to chyba kolega Trochim napisal ten post o ile sie niemyle



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości