Strona 1 z 2

Zamontowałem kolektor 4-2-1

: sob kwie 11, 2009 17:09
autor: Drogojad
Witam niedawno zamontowałem kolektor wydechowy do mojego ABF
kolektor jest firmy TA Technix wykonanie nie jest tragiczne daje rade nawet są 2 miejsca na sąde lambda (jedno bliżej drugie dalej ) chociaż nie wiem po co jak by ktoś mógł napisać czy coś sie stanie jak blizej zamontuje sąde lambda ? teraz jest w tej samej odległości jak kiedyś "fabrycznie" może 10 cm blizej ale nie otym chce pisać
mianowicie wydaje mi sie ze mój ABF ma taką dziure przy przyspieszaniu przez ten nowy kolektor jak dostanie pedał w podłode to nic nic pomału a jak sie wkręci to idzie jak szatan masakra (powiedzaił bym ze czuć róznice około 10 KM)
kiedyś rozpędzał sie równo teraz jakby tracił moc na niższych obrotach
niewiem co jest nie tak mam kata narazie nie zamierzam wyrzucać
w palnach dolot wykonany przez Pna Lecha Węglarskiego z New Sacza i program od GTO ale to są plany narazie jest kolektor 4-2-1 i coś ma muła na niskich obrotachn na fabrycznym lepiej sie zbierał z niższych chociaz gorzej było jak osiągnół 4-6 tys teraz na odwrót czy to normalne jest
jak ktoś robił taki kolektor u siebie nich napisze jakie są jego odczucia

: czw kwie 23, 2009 23:49
autor: sas_gti
dobrze wykonany mówisz? A masz moze foto kanałów przy flanszach do głowicy? Pytam z czystej ciekawości, może jakość się poprawiła o kiedyś wrzucałem foto na forum ta technixa który miał tak wyspawane flansze że rury stały "pod włos" względem kierunku przepływu spalin.

: pt kwie 24, 2009 08:57
autor: Drogojad
sas_gti pisze:dobrze wykonany mówisz? A masz moze foto kanałów przy flanszach do głowicy? Pytam z czystej ciekawości, może jakość się poprawiła o kiedyś wrzucałem foto na forum ta technixa który miał tak wyspawane flansze że rury stały "pod włos" względem kierunku przepływu spalin.
nie powiedziałem dobrze wykonany tylko za 650 zł daje rade wiadomo nie jest to górna półka ale wcale nie jest tragiczny
niestety mam 2 zdjęcia i nie są one zbyt poglądowe to jeszcze z aukcji
Obrazek
Obrazek

moge napisać ze nie miałem nic "podwłos" jedynie flansza była skatowana troche ale dobra uszczelka + pasta i gotowe no i te rurki przy wylocie troche odstawały ale z "włosem"

: czw maja 07, 2009 00:18
autor: AD6
Drogojad, Z tego co widziałem seryjnie miałeś zamontowany najlepszy z kolektorów montowanych w 16v (nie ma zwężek przy łączeniu z dwururką jak niestety mój kolektor :-( nie mówiąc już o tych odlewanych bo te to największa porażka w 16V ) tak że nie spodziewaj się dużej poprawy na tym kolektorze TA Technix-a

: czw maja 07, 2009 00:58
autor: g-zone
AD6 pisze:nie ma zwężek przy łączeniu z dwururką jak niestety mój kolektor :-( nie mówiąc już o tych odlewanych bo te to największa porażka w 16V
jakie zwężki? jak to wygląda? możesz to opisać, albo dać zdjęcie

: czw maja 07, 2009 06:19
autor: AD6
g-zone pisze:
AD6 pisze:nie ma zwężek przy łączeniu z dwururką jak niestety mój kolektor :-( nie mówiąc już o tych odlewanych bo te to największa porażka w 16V
jakie zwężki? jak to wygląda? możesz to opisać, albo dać zdjęcie
W 16V były trzyrodzaje kolektorów odlewany (najgorszy) i dwa metalowe

tutaj ten zwężany widać o co chodzi

Obrazek

I najlepszy (praktycznie już jak porządny baran)

Obrazek

: czw maja 07, 2009 08:50
autor: Drogojad
no to mój jest jeszcze w lepszym stanie i w dodatku na sprzedaż
widze ze kol AD6 zaiteresowany
Obrazek

: pt maja 08, 2009 15:02
autor: jawor87
AD6 pisze:tutaj ten zwężany widać o co chodzi
ja mam ten z pierwszego zdjęcia u siebie

: pt maja 08, 2009 16:29
autor: LCQ
do bardzo dobrych przepływów, starczy najlepsza górna cześć kolektora+ powiększona dwururka, którą można zrobić w MG/Eltec, ma to wielkie znaczenie, ponoć moment idzie pięknie w góre, i auto ciągnie o wiele lepiej, wiem to od właściciela jednej z firm

: pt maja 08, 2009 23:38
autor: AD6
jawor87 pisze:
AD6 pisze:tutaj ten zwężany widać o co chodzi
ja mam ten z pierwszego zdjęcia u siebie
jak byś sobie skołował ten drugi bez zwężek to by było znacznie lepiej

jak widać na zdjęciu od Drogojada, kolektor jest o wiele lepszy lecz dwururka już nie jest taka dobra przy połączeniu w jedną część znowu jest zwężka ja za to u siebie mam lepszą dwururkę ma minimalnie większą średnicę niż ta ze zdjęcia i nie ma zwężki więc z dwóch zrobię jeden i myślę że będzie ok

a tu moja dwururka Obrazek Obrazek

: czw maja 14, 2009 13:10
autor: yahoo_p
LCQ pisze:do bardzo dobrych przepływów, starczy najlepsza górna cześć kolektora+ powiększona dwururka, którą można zrobić w MG/Eltec, ma to wielkie znaczenie, ponoć moment idzie pięknie w góre, i auto ciągnie o wiele lepiej, wiem to od właściciela jednej z firm
Powiedz mi orientujesz się może jaki koszt takiej dwururki, bo mam ten lepszy kolektor u siebiei i zainteresował mnie ten temat.

: czw maja 14, 2009 15:02
autor: AD6
yahoo_p pisze:
LCQ pisze:do bardzo dobrych przepływów, starczy najlepsza górna cześć kolektora+ powiększona dwururka, którą można zrobić w MG/Eltec, ma to wielkie znaczenie, ponoć moment idzie pięknie w góre, i auto ciągnie o wiele lepiej, wiem to od właściciela jednej z firm
Powiedz mi orientujesz się może jaki koszt takiej dwururki, bo mam ten lepszy kolektor u siebiei i zainteresował mnie ten temat.
nie kupisz takiej dwururki bo nikt tego nie sprzedaje osobno wiec albo wykonasz sobie to sam albo zlecisz to firmie która to wykona i zamontuje w MG za samą dwururkę myśle żę z 500zł wezmą najmniej

: czw maja 14, 2009 15:07
autor: yahoo_p
AD6, to dużo za dużo na moje finanse, a powiedz mi bardzo różnią się dwururki taka co jest z lepszym kolektorem i ta co z gorszym. Bo zabieram się powoli za wydech i chce to raz a porządnie zrobić...

: czw maja 14, 2009 15:07
autor: LCQ
w MG 600 zł kosztowało, jak coś dzwon to sie dogadacie, no i na aucie robią, żadne gotowce, dlatego będziesz miał pewność że będzie tip top zrobiony