Strona 1 z 1

Sonda jedno a czteroprzewodowa...

: wt kwie 07, 2009 17:58
autor: Superbeasto
Był kiedyś taki temat i poszło o sondę... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172119, w skrócie trzeba zrobić tak - sondę czteroprzewodową w miejsce jednej podjpiać według schematu: przewód czarny - sygnał, szary - masa, 2 białe - grzałka, którą podpina się pod przekaźnik pompy paliwa. A całość w miejsce gdzie portki schodza sie w jedno. To już "ogarnąłem" moje pytanie brzmi: Czy sonda podpięta w ten sposób będzie sie grzała cały czas, nawet jak osiągnię właściwą temperaturę pracy (tzn na pewno będzie sie grzała tylko po co)? Jeśli ma sie grzać to, czy nie skróci to jej żywotności? Jeśli ma się nie grzać cały czas, to jak podpiąć, żeby się nie grzałą cała cza, tylko do momentu osiągnięcia właściwej temperatury.

Re: Sonda jedno a czteroprzewodowa...

: śr kwie 08, 2009 18:49
autor: bugalon
Superbeasto pisze:Był kiedyś taki temat i poszło o sondę... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172119, w skrócie trzeba zrobić tak - sondę czteroprzewodową w miejsce jednej podjpiać według schematu: przewód czarny - sygnał, szary - masa, 2 białe - grzałka, którą podpina się pod przekaźnik pompy paliwa. A całość w miejsce gdzie portki schodza sie w jedno. To już "ogarnąłem" moje pytanie brzmi: Czy sonda podpięta w ten sposób będzie sie grzała cały czas, nawet jak osiągnię właściwą temperaturę pracy (tzn na pewno będzie sie grzała tylko po co)? Jeśli ma sie grzać to, czy nie skróci to jej żywotności? Jeśli ma się nie grzać cały czas, to jak podpiąć, żeby się nie grzałą cała cza, tylko do momentu osiągnięcia właściwej temperatury.
Wszystko zależy od umiejscowienia sondy. Sondy pracujące daleko od kolektora wydechowego (przy katalizatorze) muszą być cały czas dogrzewane. Spaliny przy katalizatorze nie mają na tyle wysokiej temperatury by ogrzać sondę i sonda nigdy nie osiągnie właściwej temperatury.

Sondy pracujące w kolektorach wydechowych nie potrzebują grzałki. Temperatura spalin zapewnia im właściwe parametry pracy.

: czw kwie 09, 2009 01:40
autor: Superbeasto
Czyli podsumowując musi sie grzać cały czas. Dziękuję za fachową poradę. + :bigok:

: czw kwie 09, 2009 12:18
autor: bugalon
Superbeasto pisze:Czyli podsumowując musi sie grzać cały czas. Dziękuję za fachową poradę. + :bigok:
Nie cały czas. Sonda musi mieć podgrzewanie tylko wtedy kiedy pracuje silnik. Zasilanie grzałki podpina się pod przekaźnik pompy paliwa.

: czw kwie 09, 2009 12:47
autor: TAZ
U mnie jest sterowanie przekaźnikiem grzałki z przekaźnika pompy tylko.

: pt kwie 10, 2009 14:33
autor: Superbeasto
bugalon pisze:Nie cały czas
cały czas podczas pracy silnika... no to to oczywiste, że nie przy wyłączonym silniku :bajer: jeszcze raz dzięki. Dalej już sobie poradzę.

: śr maja 06, 2009 16:35
autor: Y@RO
podepne sie pod temat, Ja u siebie w AAm ma sonde jednoprzewodowa, a kolega w ABSie ma juz na 4 przewody, chociaz sondy znajduja sie w tych samych miejscach. Co da zmiana sondy na 4przewodowa ? posiadam taka z silnika ABD [ uniwersalna od 1,4 do 2.0 ]