Jak tuningowac?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Jak tuningowac?
Co trzeba zrobic w silniku zeby podniesc znaczaco moment obrotowy nie moc? Albo przynajmniej zeby sie przesunal w dol, zeby samochod lepsza elastycznosc. Sa na to jakies patenty? Silnik G60
w silniku turbodoładowanym nie musisz obliczać odpowiedniej długości rury ssącej do kolektora bo przecież sprężarka powietrze wpycha do kolektora co innego w wolnossącym. przenieść moment obrotowy w dół? ja wyczytałem że mozna coś takiego zrobić zmieniając chipa w kompie ale to musi robić fachowiec który potrafi to tak zaprogramować żeby przesunąć moment w dół.sam o tym myslałem ale ceny mnie odstraszyły. 2000zł za zchipowanie autka w/g wlasnych upodobań oczywiście z hamownią.Kapibara pisze:ale ten silnik ciagnie od niskich obrotow bo to kompresor przeciez p oco to jeszcze obnizac. Z takich podstaw to stozek w odpowiedniej odleglosci, no i wydech
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
kolo mniejsze sprezarki i walek jaknajgorszy z RPka lub jeszcze jakis gorszy i bedzie duzy moment, ale nie rozumie zabardzo : " zeby podniesc znaczaco moment obrotowy nie moc?"
bo jak wiadomo moc= rpmXmoment , wiec i tak jak zwiekszysz moment przy danych obrotach to i moc przy tych obrotach będzie większa.
bo jak wiadomo moc= rpmXmoment , wiec i tak jak zwiekszysz moment przy danych obrotach to i moc przy tych obrotach będzie większa.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
wydech bym zostawił orginalny. masz really wiec wydech masz najlepszy ze wszystkich wersji mk2 zaprojektowany tak ze stawia minimalne opory konstrukcja 4-2-1 za katalizatorem dwie rury i dwa tlumiki srodkowe taki sam układ wydechowy był montowany w LIMITED, sam szukam wydechu z really do swojego, silniki 1H mają konstrukcje bezkolizyjną więc jak ci strzeli pasek rozrządu to ustawiasz na nowo zakładasz pasek i jedziesz dalej bez tragedi ze poszły zawory. wiec ja bym nie ruszał głowicy
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Chodzi o to zeby nie trzeba bylo wkrecac silnika na wysokie obroty a zeby ladnie przyspieszal. Cos jak dieslu. Pierwszego golfa mialem z GX, moc taka sobie ale bardzo ladnie ciognal na niskich obrotach. Teraz w mam PL i jest o szybciej i mocniej, tyle ze trzeba go wkrecic na przynajmniej 3500 - 4000 zeby silnik zaczal pokazywac co potrafi. Rallye to takie hobby, bardzo malo nim narazie jezdze bo nie jest jeszcze za bardzo nadajace sie na droge... A dlaczego sie uparlem na ten moment obrotowy? Bo przy normalnej jezdzie dobrze by bylo miec pelna moc na przyklad przy 2500 a nie 3800. Tak dla wygody.GTO pisze:kolo mniejsze sprezarki i walek jaknajgorszy z RPka lub jeszcze jakis gorszy i bedzie duzy moment, ale nie rozumie zabardzo : " zeby podniesc znaczaco moment obrotowy nie moc?"
bo jak wiadomo moc= rpmXmoment , wiec i tak jak zwiekszysz moment przy danych obrotach to i moc przy tych obrotach będzie większa.
okoG60 o taki tlumiczek ci chodzi?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości