Strona 1 z 1

krótka skrzynia + lekkei koło zamacowe

: ndz mar 08, 2009 15:58
autor: Adi-Rally
Witam szukałem po forum tylko mam pewien niedosty informacji pytanko pierwsze Czy warto odciązac koło zamachowe w 1,6 GTi silnik EG zdiołem je ostatnio i zastanawiam sie czy warto i co mi to da i czy wogule , a jezeli tak to o ile je odciązyć ?mam taka watpliwośc ( silnik powinien lepiej wchodzić na obroty ale czy nie bedzie tez szybko z nich zchodzić ??) mam 5 biegową skrzynie i zastanawiam sie nad tym aby skrócić pierwsze 2 biegi o 20 % a reszte zostawic , moze ktos juz takie coś ma zrobione ,ciekaw jestem jak bedzie przyspieszał czy mi to da lepsze osiągi ,, no i wkącu bede wymieniał sprzegło co włorzyć serie czy jest cos lepszego do EG
Powiem krókto zalezy mi na dobrym przyspieszeniu na KJs-e uzywam pierwszych 3 biegów zadko uda mi sie władować 4 i 5 pozdrawiam

: śr mar 11, 2009 12:53
autor: sas_gti
zrób skrzynię na przełożeniu głównym krótkim, wtedy nie bedziesz musiał zbijać do jedynki w ogóle (która nie jest synchornizowana i czasem ciezko wbic jak sie hamuje, pewnie wies zo czym mówię) tylko nawroty robił na dwójce. Główcne 4,46 (z pamięci piszę ) z mk2 syncro da V max przy 6,300 rpm około 160 km/h. Trójka do niespełna 100 km/h.
Z odelżonym zamachowcem silnik szybciej bedzie schodził z obrotów.(mniejsza bezwładnosć układu korbowo tłokowego)

: śr mar 11, 2009 14:58
autor: toffic
sas_gti jedynka bez synchronizacji to w maluchu była :goof: w VW tylko wsteczny ma proste zęby

: śr mar 11, 2009 17:46
autor: sas_gti
o a to ciekawe w sumie nie wiem. Zdawało mi się że jest bez. Tak czy siak zbicie do jedynki podczas gdy auto jedzie jest dość niekomfortową operacją podczas jazdy sportowej a krótka dwójka sprawę załatwia.

: śr mar 11, 2009 18:23
autor: toffic
sas_gti pisze:Zdawało mi się że jest bez. Tak czy siak zbicie do jedynki podczas gdy auto jedzie jest dość niekomfortową operacją podczas jazdy sportowej a krótka dwójka sprawę załatwia.
mogło ci sie zdawać bo w czasie jazdy jest takie zjawisko jak piszesz ale to wynika raczej z czego innego, jeśli mi nie wierzysz rozbierz jakąś skrzynke 020 i sam zobacz :bigok:

: śr mar 11, 2009 18:33
autor: sas_gti
nie mam powodów żeby Ci nie wierzyć a spradzic to można też w ETCE :p

: śr mar 11, 2009 21:41
autor: Adi-Rally
sas_gti ma racje Ja mam ten sam problem podczas redukcji do jedynki ,czyli koło zostawiam takie jakie jest , a co ze sprzegłem podejdzie coś lepszego czy poprostu Ja zle dobieram obroty i zle operuje sprzegłem sytuacja wygląda tak ze gdzies po 8 oesie sprzegło nie działa tak jak bym sobie tego zyczył strasznie slizga i duzo trace czasu na starcie ??