Strona 1 z 3

modyfikacja silnika 1.8 MK2

: pn mar 02, 2009 21:54
autor: graba_vw
witam
posiadam MK2 z 1990 roku z silnikiem 1.8 8V i mam pytanie czy da się coś więcej z niego wyciągnąć niż 90 KM???? jeżeli tak to czekam na wszelkie porady co z tym fantem zrobić... z góry wielkie dzięki

: pn mar 02, 2009 22:03
autor: Maclaim
chyba Swap silnika lepszym rozwiązaniem :bajer:

: pn mar 02, 2009 22:59
autor: vwyj
ale napisz cos wiecej o tym silniku, to gaźnik czy wtrysk ?

: wt mar 03, 2009 17:49
autor: graba_vw
to jest 1.8 na jednopunktowym wtrysku niestety

: wt mar 03, 2009 17:59
autor: zajac
wyciagnac wiecej to sie da tylko trzeba miec baaardzo gruby portfel ale jest to i tak nie oplacalne to tylko swap cie ratuje

: wt mar 03, 2009 18:20
autor: muzykant
graba_vw pisze:to jest 1.8 na jednopunktowym wtrysku niestety
Niestety? Stary jeszcze nie jestem a myślę, że ten silnik jest najlepszy z benzynowych w MK2 jeśli chodzi o dynamikę a oszczędność jazdy. Przy wadze MK2 w pełni wystarcza a osiągi ma bardzo dobre. No chyba, że chcesz auto do lansu/ścigania itp. Jak masz kasę to pakuj jakieś 16V, jak masz większą kasę to może vr6 ;)

: wt mar 03, 2009 18:33
autor: Leon_Wechtel
może rzędu 1-2 KM dzięki wałkowi np do GTI 8v (mam na zbyciu) ewentualnie kolektor wydechowy,większa średnica wydechu ,lekkie planowanie głowicy wraz z portingiem

: wt mar 03, 2009 18:46
autor: pawel szymczak
Leon_Wechtel, zgodze się z tobą, ale lepiej założyć głowę od GTI i wałeczek, to powinno zrobić się koło 105km. :bigok: :bajer:

: wt mar 03, 2009 18:53
autor: vwyj
Panowie podłącze sie i zadam takie pytanko. jak rozpoznac głowice czy jest z GTI czy z GT czy normalna ? czym one sie różnią ? napewno wałkiem ale czyms jeszcze ?

: wt mar 03, 2009 19:58
autor: pawel szymczak
vwyj, wyglądem niczym się nie różnią, ale GTI ma większe sprężanie, co tym samym daje większą moc, a wałeczek ma troszkę inne kr :grin: zywki co sprawia ze jest " oszczejszy"

: wt mar 03, 2009 20:01
autor: graba_vw
no właśnie nie potrzebne mi auto do ścigania bo i tak muszę zrobić remont silnika bo olej już pije i to trochę mocno... jeżeli głowica będzie pasowała to czy wiążą się z tym jakieś inne przeróbki a mianowicie instalacji elektrycznej czy coś w tym guście??? będę wdzięczny za dalsze podpowiedzi...

: wt mar 03, 2009 20:03
autor: Leon_Wechtel
głowica z GTI w stosunku do zwykłej to przede wszystkim gniazdem wtryskiwaczy oraz średnicą zaworów (GTI ma większe),głowica z GTI może by pomylona z głowicą z GT jeśli ta druga była na mechanicznym pełnym wtrysku jak np w GX...

: wt mar 03, 2009 20:06
autor: pawel szymczak
graba_vw, nic nie musisz przerabiać, poprosyu wkładasz głowe i skrecasz wszystko do kupy, i musi zagadać. a jeśli chodzi o olej to najprędzej uszczelniacze trza wymienić, no chyba ze pierścienie olejowe już padają. powodzenia w remonciku.
Ja swojego zrobiłem i ni gramika oleju nie bierze, a ma 200.000 zekomo kto to wie naprawde ?????????????????????

: wt mar 03, 2009 20:31
autor: graba_vw
dzięki wielkie napewno tak zrobię i pobawię się jeszcze trochę z wydechem i poczekamy zobaczymy co będzie... wielkie pozdro

[ Dodano: 03 Mar 2009 19:34 ]
jeszcze tylko jedno pytanie jak już ściągnę głowicę to jak ocenić stan cylindrów???? a i czy tuleje cylindrów są wymienne???