Strona 1 z 2

SWAP MK II. ABF czy KR?!?

: pt lut 20, 2009 14:17
autor: swn13
Witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum! Chce zapoznać się z waszymi opiniami oraz spostrzeżeniami co do Swapu! Posiadam Jette 89 rok, silnik 1.8 RP. Chce przeszczepić silnik. W gre wchodzą dwie jednostki
1. 2.0 16v ABF
2. 1.8 16v KR
Proszę o opinie na temat silników oraz trudności jakie mogę napotkać w trakcie przekładki! Zaznaczam, że chce sam dokonać przekładki więc może jakies sugestie oraz rady, co mi bedzie potrzebne, na co zwrócić uwagę.. PROSZĘ o wszelkie opinie oraz rady! pozdrawiam!!

: pt lut 20, 2009 14:25
autor: djmatys
1 rzecz to bądź przygotowany na niespodziewane "ooosz KU*WA!! Nie pasuje..." Bo przy swapie zawsze coś może pojsc nie tak :P

2 - ja bym wybrał KR bo wg mnie lepszy silnik i mniej słyszałem o jego awaryjności :)

3 - moc to jedno, a drugie to bezpieczeństwo, wiec zainwestuj w lepsze hample :)

: pt lut 20, 2009 14:33
autor: jarekkoval
Polecam Ci przeczytac projekt kolegi tirsone

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=119425&start=0

: pt lut 20, 2009 14:37
autor: Młoda
nie ten dział :bajer: przenoszę :helm:

: pt lut 20, 2009 15:11
autor: dan_25
Generalnie to ja bym proponował ABF-a bo to nowsza i bardziej rozwojowa jednostka ale i droższa inwestycja :crazy: KR to również dobra jednostka trochę taniej wyjdzie cała zabawa :grin: tylko że jest jedno ALE mianowicie jest to jednostka która ma już parę latek no i ciężko znaleźć ją w dobrym stanie oczywiście :crazy:
Co do samego swapu to jak będziesz miał wszystkie części to problemu nie będzie :grin: jedyny problem to elektryka silnika której z resztą sam nie dasz rady podłączyć :crazy: więc potrzeba ci silnik + osprzęt [ instalacja komory ,sterowniki ,pompa paliwa itp] skrzynia na biedę może zostać z twojego RP tylko musisz sobie tarczę zmienić no chyba że kupisz komplet silnik +skrzynia :grin: ja wkładałem 16V do MKI co wiąże się z większą rzeźbom niż w twoim przypadku i też dałem radę sam to zrobić [oprucz elektryki :D ] więc jak masz warunki i trochę wiedzy to powinieneś dać radę bez problemu

pozdro :smoke:

: sob lut 21, 2009 16:41
autor: swn13
Dzieki za wypowiedzi! Jestem właśnie bardziej przekonany do ABF niż KR. chociaz i tak jesli zakupie jednostke to podstawowe rzeczy bede wymienione takie jak uszczelki pod glowica, klawiataura, misą. Oczywiście szlif głowicy itd... Bo jesli bede miał już silnik na wierzchu to można przy okazji troche go podreperowac :crazy:
CO DO ELEKTRYKI< JAKIE MOGĄ BYĆ PRZESZKODY?? PISZCIE PROSZE!! OBYM WIEDZIAŁ JAK NAJWIECEJ PRZED AKCJĄ SWAP< A NIE MUSIAŁ W TRAKCIE ROZWIĄZYWAĆ JAKIŚ POWAŻNYCH PROBLEMÓW!!C POZDRAWIAM

: sob lut 21, 2009 17:59
autor: marcinas1983
swn13, kup najlepiej całe auto rozbite....wydaje się, że wychodzi najdrożej na początku, ale... w końcowym rachunku wychodzi najtaniej i masz pewność, że silnik jeździł i możesz takiego rozbitka odpalić. Co innego silnik wyciągnięty i... niewiadomego pochodzenia... :crazy:

: śr lut 25, 2009 19:32
autor: sas_gti
kr ma przedpotopowy system wtryskowy (mechaniczny) i dlatego wybrałbym ABF, głównie mając na względzie możliwości rozwoju jednostki. Oczywiscie KR mozna przerobić na digi i wtedy otrzymamny w zasadzie to samo co ABF tyle ze 1,8 a nie 2,0 ale to trochę zabawy jest a taki KR załóżmy 1500 plus komplet digi 1 z 800 zł to już prawie mamy ABFa.

: śr lut 25, 2009 21:17
autor: TAZ
Brać ABFa. W MK1 rwie na pierwszych trzech biegach asfalt, w MK2 kręci się spokojnie do 240km/h. Rozwojowo można spokojnie zrobić z niego 200KM.

: pn maja 25, 2009 19:07
autor: swn13
Odświerzam Panowie schemat!! po długich poszukiwaniach nareszcie znalazłem nowe serce do swojej bryki!! jest to jednak KR. Kompletny silnik plus skrzynia ( niestety brak półosi, jak narazie)!! Oczywiście cała wiązka elektryczna komory silnika jest plus komp!! Szczerze przyznam, że zaczyna to powoli strasznie wyglądać!! chodzi mi o elektrykę!! instalacja jest całkowita!! czyli wszystko co się znajdowało pod maska dawcy mam u siebie!! niestety wiązka została ucieta w miejscach gdzie wchodziła w sciankę grodziową!! Może ktoś pomóc w sprawie elektryki?? co dokładnie tzreba zrobić!! jak podłączyć?? POZDRAWIAM

: wt maja 26, 2009 00:45
autor: bugalon
swn13 pisze:Odświerzam Panowie schemat!! po długich poszukiwaniach nareszcie znalazłem nowe serce do swojej bryki!! jest to jednak KR. Kompletny silnik plus skrzynia ( niestety brak półosi, jak narazie)!! Oczywiście cała wiązka elektryczna komory silnika jest plus komp!! Szczerze przyznam, że zaczyna to powoli strasznie wyglądać!! chodzi mi o elektrykę!! instalacja jest całkowita!! czyli wszystko co się znajdowało pod maska dawcy mam u siebie!! niestety wiązka została ucieta w miejscach gdzie wchodziła w sciankę grodziową!! Może ktoś pomóc w sprawie elektryki?? co dokładnie tzreba zrobić!! jak podłączyć?? POZDRAWIAM
KR ma dwa sterowniki. Jeden na podszybiu a drugi przy skrzynce bezpieczników (wygląda jak potrójny przekaźnik i ma numer 244). Sterownik na podszybiu steruje zapłonem a moduł 244 steruje biegiem jałowym. Bez jednego i drugiego nie doprowadzisz auta do porządku. Pociętej instalacji nie podłączysz bez schematów i sprawnego elektryka.

: wt maja 26, 2009 12:17
autor: swn13
O kurde.. no i zaczynają się schody!! brak mi tego sterownika spod konsoli bezpieczników!! ma ktoś może coś takiego Panowie na sprzedaż??

: wt maja 26, 2009 19:07
autor: sas_gti
bugalon, czy PL też ma ten sterwonik nazwijmy go potrójny przekaźnik??
Ja właśnie lada moment bedę wsadzał PLkę do mk2. Sam ją wyjmowałem i nie kojarze żadnego taiego przekaźnika o którym mówisz, są natomiast 2 sterowniki w podszybiu.
Proszę o objaśnienia. Dodam że jak ja zacząłem robieraź tego PLa to już nie odpalał i podjrzewam że ktoś usuną ten moduł 244 wczesniej o ile PL go ma. dzieki za odp

: sob cze 06, 2009 17:46
autor: rysiektr
pomoże ktoś koledzesas_gti, ?? to ważne