SWAP MK II. ABF czy KR?!?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

swn13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 19, 2009 16:26
Lokalizacja: ZŁOTÓW

SWAP MK II. ABF czy KR?!?

Post autor: swn13 » pt lut 20, 2009 14:17

Witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum! Chce zapoznać się z waszymi opiniami oraz spostrzeżeniami co do Swapu! Posiadam Jette 89 rok, silnik 1.8 RP. Chce przeszczepić silnik. W gre wchodzą dwie jednostki
1. 2.0 16v ABF
2. 1.8 16v KR
Proszę o opinie na temat silników oraz trudności jakie mogę napotkać w trakcie przekładki! Zaznaczam, że chce sam dokonać przekładki więc może jakies sugestie oraz rady, co mi bedzie potrzebne, na co zwrócić uwagę.. PROSZĘ o wszelkie opinie oraz rady! pozdrawiam!!



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pt lut 20, 2009 14:25

1 rzecz to bądź przygotowany na niespodziewane "ooosz KU*WA!! Nie pasuje..." Bo przy swapie zawsze coś może pojsc nie tak :P

2 - ja bym wybrał KR bo wg mnie lepszy silnik i mniej słyszałem o jego awaryjności :)

3 - moc to jedno, a drugie to bezpieczeństwo, wiec zainwestuj w lepsze hample :)



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pt lut 20, 2009 14:33

Polecam Ci przeczytac projekt kolegi tirsone

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=119425&start=0



Awatar użytkownika
Młoda
KS KathStyle
KS KathStyle
Posty: 13150
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 19:35
Lokalizacja: PO
Auto: Czarna Wdowa <3

Post autor: Młoda » pt lut 20, 2009 14:37

nie ten dział :bajer: przenoszę :helm:


:satan: Squad Nocne Mary Enigmatycznie... "(...) Jeśli niebo - to siódme, jeśli piekło -to samo dno. Żadnych półśrodków(...)"

Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » pt lut 20, 2009 15:11

Generalnie to ja bym proponował ABF-a bo to nowsza i bardziej rozwojowa jednostka ale i droższa inwestycja :crazy: KR to również dobra jednostka trochę taniej wyjdzie cała zabawa :grin: tylko że jest jedno ALE mianowicie jest to jednostka która ma już parę latek no i ciężko znaleźć ją w dobrym stanie oczywiście :crazy:
Co do samego swapu to jak będziesz miał wszystkie części to problemu nie będzie :grin: jedyny problem to elektryka silnika której z resztą sam nie dasz rady podłączyć :crazy: więc potrzeba ci silnik + osprzęt [ instalacja komory ,sterowniki ,pompa paliwa itp] skrzynia na biedę może zostać z twojego RP tylko musisz sobie tarczę zmienić no chyba że kupisz komplet silnik +skrzynia :grin: ja wkładałem 16V do MKI co wiąże się z większą rzeźbom niż w twoim przypadku i też dałem radę sam to zrobić [oprucz elektryki :D ] więc jak masz warunki i trochę wiedzy to powinieneś dać radę bez problemu

pozdro :smoke:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

swn13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 19, 2009 16:26
Lokalizacja: ZŁOTÓW

Post autor: swn13 » sob lut 21, 2009 16:41

Dzieki za wypowiedzi! Jestem właśnie bardziej przekonany do ABF niż KR. chociaz i tak jesli zakupie jednostke to podstawowe rzeczy bede wymienione takie jak uszczelki pod glowica, klawiataura, misą. Oczywiście szlif głowicy itd... Bo jesli bede miał już silnik na wierzchu to można przy okazji troche go podreperowac :crazy:
CO DO ELEKTRYKI< JAKIE MOGĄ BYĆ PRZESZKODY?? PISZCIE PROSZE!! OBYM WIEDZIAŁ JAK NAJWIECEJ PRZED AKCJĄ SWAP< A NIE MUSIAŁ W TRAKCIE ROZWIĄZYWAĆ JAKIŚ POWAŻNYCH PROBLEMÓW!!C POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob lut 21, 2009 17:59

swn13, kup najlepiej całe auto rozbite....wydaje się, że wychodzi najdrożej na początku, ale... w końcowym rachunku wychodzi najtaniej i masz pewność, że silnik jeździł i możesz takiego rozbitka odpalić. Co innego silnik wyciągnięty i... niewiadomego pochodzenia... :crazy:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 25, 2009 19:32

kr ma przedpotopowy system wtryskowy (mechaniczny) i dlatego wybrałbym ABF, głównie mając na względzie możliwości rozwoju jednostki. Oczywiscie KR mozna przerobić na digi i wtedy otrzymamny w zasadzie to samo co ABF tyle ze 1,8 a nie 2,0 ale to trochę zabawy jest a taki KR załóżmy 1500 plus komplet digi 1 z 800 zł to już prawie mamy ABFa.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 25, 2009 21:17

Brać ABFa. W MK1 rwie na pierwszych trzech biegach asfalt, w MK2 kręci się spokojnie do 240km/h. Rozwojowo można spokojnie zrobić z niego 200KM.



swn13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 19, 2009 16:26
Lokalizacja: ZŁOTÓW

Post autor: swn13 » pn maja 25, 2009 19:07

Odświerzam Panowie schemat!! po długich poszukiwaniach nareszcie znalazłem nowe serce do swojej bryki!! jest to jednak KR. Kompletny silnik plus skrzynia ( niestety brak półosi, jak narazie)!! Oczywiście cała wiązka elektryczna komory silnika jest plus komp!! Szczerze przyznam, że zaczyna to powoli strasznie wyglądać!! chodzi mi o elektrykę!! instalacja jest całkowita!! czyli wszystko co się znajdowało pod maska dawcy mam u siebie!! niestety wiązka została ucieta w miejscach gdzie wchodziła w sciankę grodziową!! Może ktoś pomóc w sprawie elektryki?? co dokładnie tzreba zrobić!! jak podłączyć?? POZDRAWIAM



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt maja 26, 2009 00:45

swn13 pisze:Odświerzam Panowie schemat!! po długich poszukiwaniach nareszcie znalazłem nowe serce do swojej bryki!! jest to jednak KR. Kompletny silnik plus skrzynia ( niestety brak półosi, jak narazie)!! Oczywiście cała wiązka elektryczna komory silnika jest plus komp!! Szczerze przyznam, że zaczyna to powoli strasznie wyglądać!! chodzi mi o elektrykę!! instalacja jest całkowita!! czyli wszystko co się znajdowało pod maska dawcy mam u siebie!! niestety wiązka została ucieta w miejscach gdzie wchodziła w sciankę grodziową!! Może ktoś pomóc w sprawie elektryki?? co dokładnie tzreba zrobić!! jak podłączyć?? POZDRAWIAM
KR ma dwa sterowniki. Jeden na podszybiu a drugi przy skrzynce bezpieczników (wygląda jak potrójny przekaźnik i ma numer 244). Sterownik na podszybiu steruje zapłonem a moduł 244 steruje biegiem jałowym. Bez jednego i drugiego nie doprowadzisz auta do porządku. Pociętej instalacji nie podłączysz bez schematów i sprawnego elektryka.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

swn13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 19, 2009 16:26
Lokalizacja: ZŁOTÓW

Post autor: swn13 » wt maja 26, 2009 12:17

O kurde.. no i zaczynają się schody!! brak mi tego sterownika spod konsoli bezpieczników!! ma ktoś może coś takiego Panowie na sprzedaż??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt maja 26, 2009 19:07

bugalon, czy PL też ma ten sterwonik nazwijmy go potrójny przekaźnik??
Ja właśnie lada moment bedę wsadzał PLkę do mk2. Sam ją wyjmowałem i nie kojarze żadnego taiego przekaźnika o którym mówisz, są natomiast 2 sterowniki w podszybiu.
Proszę o objaśnienia. Dodam że jak ja zacząłem robieraź tego PLa to już nie odpalał i podjrzewam że ktoś usuną ten moduł 244 wczesniej o ile PL go ma. dzieki za odp



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » sob cze 06, 2009 17:46

pomoże ktoś koledzesas_gti, ?? to ważne


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości