Strona 1 z 1

Stożek w mk4 1.4

: pn lut 09, 2009 10:10
autor: cylinder
Witam, temat był wiele razy, ale ja znalazłem fotke silnkia 1.4 w mk4 gdzie gostek ma założony filtr stożkowy w taki sposób : http://uk-mkivs.net/forums/t/163050.aspx (6 zdjęcie od góry) Pytanie 1, czy tak można, dolot zimnego powietrza widze ze idzie z fabrycznej rury doprowadzającej powietrze do puszki której juz tu niema, pytanie 2, co zrobic w tym przypadku z rurą do odmy(patrz zdjęcie biała rurka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/467 ... b2116.html , gdzie ona jest podłączona wówczas jak nie do puszki, wiem ze idzie w dół tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efb ... fa375.html, ale co z górą.

: pn lut 09, 2009 12:13
autor: malutki
cylinder, a myslales moze o wkladce K'N do filtra? przypuszczam ze bedzie latwiej, pewniej i taniej. pozatym za duzo ci ten stozek nie da

: pn lut 09, 2009 12:30
autor: cylinder
malutki pisze:cylinder, a myslales moze o wkladce K'N do filtra? przypuszczam ze bedzie latwiej, pewniej i taniej. pozatym za duzo ci ten stozek nie da
Miałem wkładke, i powiem ci ze różnicy nie było, co do stożka, to nie myslę tutaj o wzroscie mocy, ale głownie na ładnym pomruku silnika.

: pn lut 09, 2009 12:37
autor: malutki
cylinder pisze:Miałem wkładke, i powiem ci ze różnicy nie było, co do stożka, to nie myslę tutaj o wzroscie mocy, ale głownie na ładnym pomruku silnika.
jesli na wkaldce roznicy nie zauwazyles to na stozku tez nie odczujesz, przynajmniej przy tym silnika, a lepszy klang to pojecie wzgledne ;)

: pn lut 09, 2009 19:06
autor: jimmy87
podlaczajac sie :) co do tej wkladki chodzi o zastapnienie bazowej wkladki na ta z k&n? mozna jakos okreslic jaka bedzie roznica? mam 1.6 i sie zastanawiam nad tym. Raz ze odglos dwa ze zywotnosc :)

[ Dodano: 09 Lut 2009 18:06 ]
podlaczajac sie :) co do tej wkladki chodzi o zastapnienie bazowej wkladki na ta z k&n? mozna jakos okreslic jaka bedzie roznica? mam 1.6 i sie zastanawiam nad tym. Raz ze odglos dwa ze zywotnosc :)

oraz czym sie kierowac przy wyborze?

sry za offtopa :)

pozdrawiam

: pn lut 09, 2009 19:11
autor: malutki
jimmy87, no mozesz np zamienic na wkladke K'N. glowna roznica bedzie ze silnik dostaje wiecej paliwa (choc nie bedzie kolosalnej roznicy)
co rozumiesz pod"czym sie kierowac"

: pn lut 09, 2009 19:27
autor: jimmy87
chodzi mi o to ze sa rozne ceny np filtrow k&n :) a nie wiem za bardzo czym te produkty sie roznia? wyskoscia filtra w srodku? gestoscia? i jak to sie przeklada jak zostanie zamontowane

: pn lut 09, 2009 19:32
autor: malutki
jimmy87, jesli patrzyles na fitlry dedykowane do twojego silnika to roznica cen byla spowodowana rozna wysokoscia marzy sprzedajacego :bajer: jakie masz oznaczenie silnika?

: pn lut 09, 2009 19:35
autor: jimmy87
mk 4 1.6 16v azd patrzalem na intercarsie. Poza tym rozumiem ze chodzi o filtry z dzialu tunning a nie jako zwykle czesci :)

: pn lut 09, 2009 20:29
autor: bastek016
takie zamontowanie stożka ..... pozostawiam bez komentu :) imbecylizm co daje a co psuje
-Kompletny brak elastyczności brak doł
-Stożek jak wiadomo powinien być zamocowany na sztywno żeby nie strzepywać syfu przy wibracjach a takie zamocowanie to pylenie prosto w tłoki syfu do silnika
-dużo większe spalanie o ok 2L przy takich warunkach jak na polu na lajcie
-brak praktycznie doprowadzenia zimnego powietrza ta rurka zanim dotłoczy powietrze to się miesz i ogrzewa bezsens
+ładniejszy dzwięk przy maksymalnym otwarciu tzn kickdown
+przy mamksymalnym obciążeniu silnika na wysokich obrotach przy odcince może coś da
IMO do cywilnego auta robienie takiej instalacji to jest bezsens tak jak mówie utrata elastyczności jest niesamowita auto przy niskich obrotach nie chce wogle jechac buczy a stoi w miejscu niszczenie maszyny jest znaczące dużo syfu leci zadaj sobie pytanie jezdzisz po torze ścigasz się itp jeśli nie to nie ma sensu sam miałem i wyjeba.... i jest lepiej :)

: pn lut 09, 2009 21:34
autor: cylinder
bastek016 pisze:takie zamontowanie stożka ..... pozostawiam bez komentu :) imbecylizm co daje a co psuje
-Kompletny brak elastyczności brak doł
-Stożek jak wiadomo powinien być zamocowany na sztywno żeby nie strzepywać syfu przy wibracjach a takie zamocowanie to pylenie prosto w tłoki syfu do silnika
-dużo większe spalanie o ok 2L przy takich warunkach jak na polu na lajcie
-brak praktycznie doprowadzenia zimnego powietrza ta rurka zanim dotłoczy powietrze to się miesz i ogrzewa bezsens
+ładniejszy dzwięk przy maksymalnym otwarciu tzn kickdown
+przy mamksymalnym obciążeniu silnika na wysokich obrotach przy odcince może coś da
IMO do cywilnego auta robienie takiej instalacji to jest bezsens tak jak mówie utrata elastyczności jest niesamowita auto przy niskich obrotach nie chce wogle jechac buczy a stoi w miejscu niszczenie maszyny jest znaczące dużo syfu leci zadaj sobie pytanie jezdzisz po torze ścigasz się itp jeśli nie to nie ma sensu sam miałem i wyjeba.... i jest lepiej :)
I wszystko jasne :pub:

: pn lut 09, 2009 22:31
autor: bastek016
:pub: