Kolektor baran do RP-ka

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Dystans6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Kolektor baran do RP-ka

Post autor: Dystans6 » sob lut 07, 2009 14:19

Mysle czy nie kupic kolektora wydechowego baran do golfa swojego silnik Rp - wiadomo nie rozwojowy .Kolektor techniksa slyszalem ze sa nie za dobre ale u mnie ten kolektor na samochodzie taki zarabany jeszcze laczony jest tymi pierscieniami pozniej z dalsza czescia te 2 spinki takie wydaje mi sie zreszta ze tam dmucha troche i uciekaja spaliny Co myslisie jak by zalozyc taki kolektor silnik mam chyba nie taki zły 227tys przebiegu moze by mu sie lepiej troche oddychalo jak by mu z 5 kucy przybylo to tez bym sie cieszyl bo na wiecej raczej nie licze a przy okazji bylo by to wszystko szczelne nowe uszczelki wiadomo jak to teraz wyglada po 18 latach .Nie wie brac sie za to wogole czy darowac sobie moze byc problem z wykreceniem starego bo to zapieczone zeby czegos nie urwac ? czy darowac sobie lepiej to moge go kupic za 500zł tyle powiem czy warta to operacja czy nie ???



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » ndz lut 08, 2009 11:28

lepiej zainwestuj w układ ssący bo jego modyfikacje przynoszą najwięcej zysku,
poszukaj kolektora ssącego i osprzętu z gti PF/PB.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » czw lut 19, 2009 16:34

GTO pisze:poszukaj kolektora ssącego i osprzętu z gti PF/PB.
jesli sie nie myle to bedzie odprezony pf/pb.czyli jakiego przyrostu mozna oczekiwac??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 26, 2009 12:21

najwyrażniej mylisz odprężenie z czymś innym. Zmiana układu ssącego nie odpręży silnika. W odprężeniu chodzi o powiększenie komory spalania ale to nie jest drogą którą iśc powinieneś. Tzn nie tędy droga



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » czw lut 26, 2009 14:30

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172119 był kiedyś taki temat, co do kolektorów wydechowych pasujących do 1.8 RP. Temat zamknięto... heh z powodu sondy lambda :chytry: Pisano tam o tym, czy kolektor z 2.0 pasuje do 1.8. Kłopotem (powodem zwady) okazała się sonda lambda, jej montaż przy zastosowaniu kolektora z 2.0. Grzebiąc po internecie i po allegro napotkałem kolektory, które mają pewne podobieństwa do 2.0 z golfa trzeciej generacji itp. Ale... montaż sondy lambda jest w nich o wiele łatwiejszy. Jednym zdaniem można (chyba) zastosować oryginalną sondę z RP, bez konieczności montażu sondy z grzałką. Gdyż otwór na sondę znajduje sie w samym kolektorze, a nie przy ujściu "portek". Jednak mam wątpliwości, gdyż kolektory te pochodzą z golfów, które technicznie są inną bajką niż Golf II, a mianowicie mowa o Golfie IV z silnikiem 1.6 i 2.0. Fotki kolektorów prezentuję poniżej. Widać w nich miejsce na sondę lambda, mocowanie wydają sie być zbliżone - tak samo rozmieszczone, pod tym samym kątem, leczy czy idealnie pasują? Może ktoś już tego próbował? A wydatek na "barany" nie byłby wtedy konieczny - podobieństwo w baranie, a w tych kolektorach też jest spore. Chyba, że GTO mnie ściągnie na ziemię :bigok: Obrazek Obrazek


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lut 26, 2009 17:26

sas_gti pisze:najwyrażniej mylisz odprężenie z czymś innym. Zmiana układu ssącego nie odpręży silnika. W odprężeniu chodzi o powiększenie komory spalania ale to nie jest drogą którą iśc powinieneś. Tzn nie tędy droga
sas mylisz się, kolega dobrze pisze na dole z RPka i osprzęcie z PFa wyjdzie takie odprężone PF/PB

[ Dodano: 26 Lut 2009 16:29 ]
Superbeasto pisze:Grzebiąc po internecie i po allegro napotkałem kolektory, które mają pewne podobieństwa do 2.0 z golfa trzeciej generacji itp
ten kolektor którego dałeś zdjecie nie pasuje do 1.8 RP P.S. jeśli problem założenia grzanej sondy jest nie do przeskoczenia to sorry :green_fuck:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 26, 2009 18:11

toffic, ale po co zostawiać sam dół z RP? Mi chodziło mi o to że założenie gratów z PF nie odpręży w żaden sposób tego silnika (rp). Stopien zostanie taki jak był czyli 9. A od PF nadal różniłaby go jeszcze przede wszystkim głowica chyba ze wy mówicie o wymianie rowniez jej.
W sumie to nie wiem tez co GTO rozumie pod pojęciem zeby zmienic osprzęt bo jesli chodzi mu o zmiane mono na digi to tego sie przerobić w łatwy sposób przeciez nie da, bo trzeba zmianiac glwoice na taką z miejscami na wtryski.
Wiec jaki ma sens wymiana wszystkiego poza blokiem w ktorym zostaną tłoki z RP? Chyba taniej kupić kompletny motor niż wszystko dobierać z PF poza blokiem i tłokami. :chytry:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lut 26, 2009 18:32

sas czytaj uważnie: po wymianie wszystkich gratów z mono na Digi wyjdzie właśnie coś takiego
krzysio1985 pisze:jesli sie nie myle to bedzie odprezony pf/pb
, co do zasadności takiego zabiegu to się z tobą zgadzam :pub:



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » czw lut 26, 2009 18:40

toffic pisze:jeśli problem założenia grzanej sondy jest nie do przeskoczenia to sorry
jest. Kto powiedział, że nie. Tylko podałem jedno z rozwiązań, żeby pozostać przy sondzie z Rp.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 26, 2009 18:42

spoko tofic, ja czytalem uwaznie na miarę moich możliwości :p i z tego co wyczytalem to nie było mowy o wymianie wszystkich gratów...
GTO pisze:poszukaj kolektora ssącego i osprzętu z gti PF/PB
osprzętem imho głowica nie jest a nie wiem jak chcecie zrobić RP na digi bez wymiany głowicy hmm. A nawet jesli cos takiego by powstalo to nie nazwalbym tego odprezonym PF bo do niego jeszcze by mu trochę brakowało (np srednica zaworow w głowicy)
czy głowica to osprzęt? :bajer:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lut 26, 2009 19:21

Superbeasto pisze:Tylko podałem jedno z rozwiązań, żeby pozostać przy sondzie z Rp.
to "rozwiązanie" jest błędne, tego kolektora do RPka nie przykręcisz

[ Dodano: 26 Lut 2009 18:22 ]
osprzętem imho głowica nie jest a nie wiem jak chcecie zrobić RP na digi bez wymiany głowicy hmm. A nawet jesli cos takiego by powstalo to nie nazwalbym tego odprezonym PF bo do niego jeszcze by mu trochę brakowało (np srednica zaworow w głowicy)
jak dla mnie zmiana Mono=>Digi = Zmiana głowicy, co do
sas_gti pisze:bo do niego jeszcze by mu trochę brakowało (np srednica zaworow w głowicy)
średnice są te same, tylko GX ma 38 zawory



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » czw lut 26, 2009 19:27

toffic pisze:ten kolektor którego dałeś zdjecie nie pasuje do 1.8 RP
hm? może to jeszcze nie dowód, ale jakoś nie chciało mi się wierzyć w Twą odpowiedź i porównałem uszczelki kolektorów wydechowych, zestawienie prezentuję poniżej, jeżeli kolektor z 2.0 8V 115km z golfa III pasuje, a uszczelka ma identyczne otwory jak te z golfa IV 1.6 i 2.0 to czemu nie pasuje? :chytry: Zdjęcia uszczelek pochodzą ze strony Intercarsu.

Obrazek


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 26, 2009 19:54

toffic ale przeczytaj pierwszego posta GTO, nie było słowa o zmianie z mono na digi. To napisalem dopiero ja i ty pozniej a gto pisal o zmianie ssacego i osprzetu. NIe rob ze mnie idioty dobrze?

Natomiast co do srednicy zaworów...jestes pewny ze RP ma 40 a nie 38?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lut 26, 2009 20:13

Superbeasto pisze:hm? może to jeszcze nie dowód, ale jakoś nie chciało mi się wierzyć w Twą odpowiedź i porównałem uszczelki kolektorów wydechowych, zestawienie prezentuję poniżej, jeżeli kolektor z 2.0 8V 115km z golfa III pasuje, a uszczelka ma identyczne otwory jak te z golfa IV 1.6 i 2.0 to czemu nie pasuje? :chytry: Zdjęcia uszczelek pochodzą ze strony Intercarsu.
skoro nie wierzysz do spróbuj, a nuż ci się uda :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości