Strona 1 z 1

stałe ciśnienie na dolot

: sob sty 31, 2009 21:07
autor: krisster
Na poczatku to witam wszystkich którzy to czytaja. Mam pewien pomysł tylko nie wiem czy to ma jakis sens, a mianowicie chodzi mi o to aby podac stałe ciśnienie na gaznik do silnika a ciśnienie ma pochodzić z jakies butli itp. z zaworem rególujacym cisniene, i zeby ustawic to ciśnienie na te bezpieczne 0.6 bara i zeby sprobowac jak bedzie sie zachowywac silnik na takim cisnieniu doładowania oczywiscie wszystko musi byc szczelne. silnik pod eksperyment oczywiscie jest wolnossacy (benzynka na gaźniku) wiem ze to moze jakisz szalony pomysl ale to tylko wszystko w ramach eksperymentu nie jakas modyfikacja na dłuższa mete tylko tak zeby sprawdzic czego mozna sie spodziewac zakładac turbinke. Wiadomo ze nie chodzi mi o jakies ekstremalne doładowanie bo wiem ze z tym sie wiąża nie małe koszty.

: sob sty 31, 2009 21:35
autor: evolution
zostawie to bo to jest niezla perelka...
krisster, masz zadanie domowe z matmy
obliczyc objetosc powietrza pozeranego na sekunde przez silnik przy 4500 ( nie katujemy silnika) przy cisnieniu doladowania 0.6 bara w silniku dajmy na to 1,8 litra wynik ma byc w m3/s
zadanie drugie objetosc powietrza w m3 sprezonego do 10MPa w butli 30litrow
jak to rozwiazesz bedziesz wiedziec wszystko

: sob sty 31, 2009 21:49
autor: krisster
dalego wolałem zapytac kogos kto bedzie wiedział dzieki za odpowiedz. a ten pomysł powstał tylko dlatego ze kolega chce zakładac do golfa mk2 1.6 na gaźniku turbinke
a ja sadze ze to nie ma wiekszego sensu bo takie soft turbo nie sprawi duzego przyrostu mocy a wieksze cisnienie i przeróbka silnika to raczej szkoda kasy marnowac.

: ndz lut 01, 2009 14:27
autor: bugalon
krisster pisze:dalego wolałem zapytac kogos kto bedzie wiedział dzieki za odpowiedz. a ten pomysł powstał tylko dlatego ze kolega chce zakładac do golfa mk2 1.6 na gaźniku turbinke
a ja sadze ze to nie ma wiekszego sensu bo takie soft turbo nie sprawi duzego przyrostu mocy a wieksze cisnienie i przeróbka silnika to raczej szkoda kasy marnowac.
Spokojnie, nikt Cie nie zganił, może pomysł jest słuszny :)
Policzyłeś na jaki czas pracy silnika starczy Ci tego powietrza z butli ? Pochwal sie wynikami :)

: ndz lut 01, 2009 23:35
autor: evolution
ja pomoge celowo dalem 4500 rpm bo przy tych obrotach silnik ma teoretycznie najlepszy wspolczynnik napelnienia 0.95 przy doladowaniu 0.6 bara wychodzi ze wspolczynnik to 1,52 cykl silnika to dwa obroty wiec co dwa obroty silnik pochlonie 1,68 * 1,52 wiec 2,432 litra powietrza przy 4500 jest 66 obrotow na sekunde wiec 33 razy pochlonie silnik te 2,432 litra wiec na sekunde bierze lekko ponad 80 litrow powietrza w warunkach normalnych.
butla 30 litrow przy 10 mpa ma plus minus biorac pod uwage zaleznosc p*v = constans 30000 litrow powietrza w warunkach normalnych czyli szybki wynik 375 sekund pracy silnika na doladowaniu, nie ejst zle, tyle znajdz reduktor ktory ogarnie 80 litrow na sekunde

: czw lut 12, 2009 14:25
autor: krisster
dawno juz nie zagladałem tutaj dlatego nic nie odpisałem, a z tym pomysłem co powstał to miało byc jedynie do celów testowych czego mozna sie spodziewac zakładajac turbo. A co do obliczen to jedynie udało mi sie obliczyc ile pomieci butla 60 litrowa sprezonego powietrza bo nad taka sie zastanawiałem czyli ten czas by sie jednak wydłuzył o drugie tyle co napisał wczesniej mój poprzednik :) teoretycznie w ramach testu pewnie by mozna cos popróbowac ale efekt były krótko trwały, zas jezeli chodzi o obliczenie ile silnik pochlania powietrza zabraklo mi jakis do tego tego zeby to policzyc :/ ale teraz juz wiem i dzieki