Strona 1 z 2

Jak zwiększyć moc w MK2 1.8 8V GTI PB

: czw sty 15, 2009 23:17
autor: maciek21wawa
Witam. Prosił bym o jakies porady w zwiekszeniu mocy w moim MK2.
Silnik 1.8 8V PB, seria 112KM, na pełnym wtrysku digifant
Samochód jest po pewnych modyfikacjach:

- wałek Świątek 221
- stożek FK zmieniony dolot
- sprzęgło na spiekach
- skrzynia krótsza
- wydech przelot
- końcowy Supersprint
- kolektor 4-2-1

Co jeszcze można zrobić prosił bym o pomoc i jakies wskazówki lub porady bo zastanawiałem sie nad turbo lub kompressorem.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

: czw sty 15, 2009 23:21
autor: malutki
maciek21wawa pisze:- sprzęgło na spiekach
a to dlaczego? na miasto i do zwyklego ruchu duzo lepiej sie organiczne nadaje.
zeby z wolnossaceg wiecej mocy wyciagnac to mozna jeszcze zwiekszyc kompresje i zrobic remap sterownika. albo tak jak piszesz isc w doladowanie

: czw sty 15, 2009 23:36
autor: maciek21wawa
malutki pisze:
maciek21wawa pisze:- sprzęgło na spiekach
a to dlaczego? na miasto i do zwyklego ruchu duzo lepiej sie organiczne nadaje.
zeby z wolnossaceg wiecej mocy wyciagnac to mozna jeszcze zwiekszyc kompresje i zrobic remap sterownika. albo tak jak piszesz isc w doladowanie
a co by było dobre zeby podnieśc moc tak do 200KM wcześniej na hamowni miał cos okolo 140KM i tak mniej wiecej co było by tanie i dobre :) Coś na forum czytałem ze jak turbo sie wstawia to trzeba stopień sprężania zmiejszyc ECU prze programować itp więc to chyba spore koszty

: pt sty 16, 2009 00:46
autor: malutki
maciek21wawa, obojetnie ktora droga pojdziesz to beda cie czekac koszty. jak z seryjnych 112 uzyskales 140 km to i tak bardzo dobry wynik!
to fakt, jesli bedziesz chcial doladowac silnik musisz/powinies odprezyc silnik. a tak jak piszesz to wszystko troche kosztuje

: pt sty 16, 2009 16:31
autor: syncros
Najwiecej da ci pozadna obrobka glowicy.
200KM z tego silnika to nawet VWMotorsport nie robil.

: pt sty 16, 2009 16:59
autor: malutki
syncros pisze:200KM z tego silnika to nawet VWMotorsport nie robil.
no nie orbil ale jesli chce to uzyska te moc, tylko jakim kosztem :bigok:

: pt sty 16, 2009 21:20
autor: maciek21wawa
syncros pisze:Najwiecej da ci pozadna obrobka glowicy.
200KM z tego silnika to nawet VWMotorsport nie robil.
No rozumiem a ile taka obróbka kosztuje co sie dokładnie robi i ile może dostarczyć mocy. Niektórzy zmieniaja wtryskiwacze daje jakies regulatory ciśnienia paliwa to cos daje ?

: pt sty 16, 2009 21:45
autor: malutki
maciek21wawa pisze:No rozumiem a ile taka obróbka kosztuje co sie dokładnie robi i ile może dostarczyć mocy
obroboc glwoice mozesz na rozne sposoby. mozesz na poczatek splanowac czesc dolna/stykajaca z blokiem/zwiekszy to troche kompresje. ponadto powiekszenie kanalow dolotowych i wylotowych, zmiana zaworow i frezowanie gniazd zaworowych na 2 laty. ostrzejszy walek, ile mocy to da? sprawa indywidualna, zaleznie od wyregulowania i wystrojenia wszystkiego. jak zmienisz wtryskiwacze poprostu wiecej paliwa bedzie sie lalo do silnika, ale to tez wymaga wystrojenia zeby nie zalewalo. zwroc sie do kogos co tym sie zajmuje na co dzien

[ Dodano: 16 Sty 2009 20:46 ]
np GTO Borys evolution

: pt sty 16, 2009 22:19
autor: maciek21wawa
malutki pisze:
maciek21wawa pisze:No rozumiem a ile taka obróbka kosztuje co sie dokładnie robi i ile może dostarczyć mocy
obroboc glwoice mozesz na rozne sposoby. mozesz na poczatek splanowac czesc dolna/stykajaca z blokiem/zwiekszy to troche kompresje. ponadto powiekszenie kanalow dolotowych i wylotowych, zmiana zaworow i frezowanie gniazd zaworowych na 2 laty. ostrzejszy walek, ile mocy to da? sprawa indywidualna, zaleznie od wyregulowania i wystrojenia wszystkiego. jak zmienisz wtryskiwacze poprostu wiecej paliwa bedzie sie lalo do silnika, ale to tez wymaga wystrojenia zeby nie zalewalo. zwroc sie do kogos co tym sie zajmuje na co dzien

[ Dodano: 16 Sty 2009 20:46 ]
np GTO Borys evolution
Dzieki wielkie już do nich pisze. Pozdrawiam

: pt sty 16, 2009 22:27
autor: malutki
nie ma sprawy, ciesze sie jak moglem pomoc

: ndz maja 31, 2009 10:46
autor: doooh
cześć jestem nowy na forum i mam kilka zdań do 1 postu:
maciek21wawa pisze:Witam. Prosił bym o jakies porady w zwiekszeniu mocy w moim MK2.
Silnik 1.8 8V PB, seria 112KM, na pełnym wtrysku digifant
Samochód jest po pewnych modyfikacjach:

- wałek Świątek 221
- stożek FK zmieniony dolot
- sprzęgło na spiekach
- skrzynia krótsza
- wydech przelot
- końcowy Supersprint
- kolektor 4-2-1

Co jeszcze można zrobić prosił bym o pomoc i jakies wskazówki lub porady bo zastanawiałem sie nad turbo lub kompressorem.
mam passata b3 rok 1990 silnik 1.8PB krotka seria 112KM

i tak po 1 skąd masz krotka skrzynkę do tego silnika? o ile dobrze się orientując to skrzynia podchodzi tylko od dizla bo to jest dizloska skrzynia biegów możne się mylę i możne specjalnie dla golfa wyprodukowali jakiegoś moda jak coś nie tak to proszę mnie poprawić.

po 2 skąd wziąć ostry wałek do tej głowicy ? jak żaden nie pasuje przerabiałem ten temat milion razy i wałek który siedzi w głowicy jest szerszy o niecałe 2mm trzeba by było siedzisko walka frezować dać gniazda wcześniej tez wykonane na zamówienie.

sprzęgło na spiekach nie rozumiem tego ?!?! możne chodzi ci o to ze masz sprzęgło stage2 lub 3 jest grubsze i wykonane tworzywa z dodatkiem ceramicznego materiału ciernego ale na takim nie pojeździsz bo żeby jechał to trzeba strzelić ze sprzęgła! na pól-sprzęgle nie pojeździsz i w dodatku do tego dochodzi inny docisk i inne kolo zamachowe

kolektor 4-2-1 fabrycznie montowany średnica wewnętrzna 64mm z dodatkowymi kanałami na przewody ciśnieniowe dla turbo nie trzeba kombinować wystarczy wkręcić tam turbinę od 19tdi i jest :)

i teraz tak ja w swoim zrobiłem tylko wymieniłem uszczelkę pod głowica dotarłem zawory nie wymieniałem wcale zaworów wystarczyła polerka dolot oryginalny zainstalowana instalacja LPG generacja 2 czyli mixer na przepustnicy średnica przelotowa chyba cos kolo 35-40mm nie mierzyłem zmieniona faza rozrządu na stale (ma minus taki ze trzeba przestawiać wałek pośredni i zmieniać zapłon emulować czujnik detonacyjny żeby nie sterował komputer kontem zapłonu i trzeba dłużej kręcić na odpalenie)

nie mierzone na hamowni nie wiem ile mocy nie wiem ile momentu ale wczoraj ze znajomym chcielsmy po wymianie sprzęgła zobaczyć jak idzie i tak drugi samochód to mocno zmodyfikowana honda civic 6 generacji silnik 1.4 coś ponad 100km lekka buda i krotka skrzynka jechaliśmy na odcinku 500metrow ja na gazie bo pompa paliwa padnięta :( i wyścig zaczynał się przy prędkości 30km/h na 2 biegu 1 przejazd on wygrał o pół długości samochodu drugi ja o maskę prędkość osiągnięta na tej długości to było 140km/h na 3 biegu :)

zobaczymy co będzie po tym jak przerobie dolot mam zamiar zmodyfikować przepustnice a dokładniej mówiąc wsadzić 2 przepustnice jest na to miejsce na wierzchu kolektora wsadzić 2 przepływomierze dorobić sterownik do tłumaczenie impulsów tak żeby można było podpiąć oba pod kompa i żeby je wdział jako jeden eprom z wsadem modyfikowanym leży już sobie grzecznie a podniesienie ciśnienia w kolektorze paliwowym (takie coś co doprowadza paliwo do wtrysków) robi się prosto trzeba zatkać wentylacje od reduktora ciśnienia czyli wystarczy lutownica gazowa i trochę cyny :) i zobaczymy co bedzie :)

jak osiagnoles już 140KM w swoim golfie to pewnie urywa ci głowę przy starcie na krótszej skrzyni i bierzesz wszystkie samochody na krzyżówkach jakie tylko są i poco modyfikować dalej szczerze chciałbym zobaczy wykres z hamowni a co do osiągnięcia 200KM stary nie wiesz o czym piszesz takich golfów byś kopił chyba ze 20 za to co musiałbyś wsadzić w silnik zaczynając od wzmacnianego walu korbowego kutych podzespołów takich jak panewki korbowody tloki wzmacniane pierścienie przebijanie tulei w cylindrach aby były dłuższe i żeby wchodziły we frez w bloku silnika któren trzeba zrobić planowanie głowicy o jakieś 2mm minimum miedziana uszczelka pod głowice bo zwykła ci wydmucha w chwile zwierzanie średnicy dolotu zwierzenie średnicy zaworów bo nic ci nie da zwierzenie średnicy samego dolotu jak i tak przepływ na zaworach zostanie taki sam kute zawory zmiana gniazd świec zapłonowych na dłuższe i węższe żeby ci Świecy ciśnienie nie wyrwało z głowicy zmiana sterownika i wtryskow z G60 z mocno modyfikowanym softem do tego musisz dorzucic druga chłodnicę bo biedzie się silnik grzał jak głupi i wtedy osiagniesz te 200KM ale jest to bezsensowne lepiej skontaktuj się z jakimś starym mechanikiem z automobilklubu to ci powie jak osiągnąć 140KM z tego silnika małym kosztem i zobaczysz co to jest ta moc a nie jakieś brednie wyssane z palca !

sorka za szorstkie potraktowanie ale nie lubię jak ktoś pisze cuda!

: ndz maja 31, 2009 20:40
autor: bugalon
doooh pisze:cześć jestem nowy na forum i mam kilka zdań do 1 postu
Fajnie ze jestes nowy i do nas dołączyłeś, ale czemu od razu odkopujesz tematy z przed pół roku?

: ndz maja 31, 2009 20:46
autor: Duber
bugalon pisze:Fajnie ze jestes nowy i do nas dołączyłeś, ale czemu od razu odkopujesz tematy z przed pół roku?
bo jak zalozy nowy to mu napisza urzywaj szukajki bylo.

: ndz maja 31, 2009 22:39
autor: malutki
doooh pisze:sorka za szorstkie potraktowanie ale nie lubię jak ktoś pisze cuda!
ciekawa refleksja ;) moze i nowy jestes ale chyba sie troche na rzeczy znasz :bajer: